    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Fri, 4 Oct 2019 12:24:34 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Diesel na krótkie dojazdy do pracy - brać pod uwagę?
    From: s...@g...com

    W dniu piątek, 4 października 2019 12:58:34 UTC-5 użytkownik Irokez napisał:
    > Witam.
    >
    > Celuję w auto używane, 5-6 letnie, nie stać mnie na luksus nowego. Robię
    > krótkie odcinki po 10-15 kilometrów w jedną stronę. Czasami dalej się
    > zapuszczę.
    > Niestety większość aut na wtórnym rynku ma silniki diesla.
    > Kategorycznie zapomnieć czy jednak są takie co nie robią problemów?
    > Raz miałem tylko Alfę 156 2.4JTD 10V przez 6 lat i nie było problemów,
    > ale to był porządny silnik bez tych wszystkich fapów, srapów i innych
    > gówien.

    Dzisiejsze dizle az takie zle nie sa. Ale bez dpf/fap to znalezc bedzie ciezko.
    A wyciac tez nie zawsze ma sens.
    Jak bedziesz krotkie odcinki robic to szybko filter zapelnisz.

    Ale cos tam moze znajdziesz. Choc bedzie trudno.

    > Segment - mam 15 letnią Avensis liftback (2.0 benzynowy), więc coś
    > podobnego - Avensis, Mondeo, Insignia jakaś taka ciasna więc chyba nie
    > ten segment, Mazda 6 choć ta rdzewieje już na taśmie produkcyjnej, Kia?
    > Hyundai?. Jest moda na SUV'y ale nie widzę nic praktycznego w nich a
    > drogie. Czyli gama silnikowa z podobnych aut.
    > 2.0TDI raczej na pewno odpada.

    Czekac, i celowac w cos z benzyna, cos tam sie czasem na alegro/olx pojawi.
    A jak nie to wybrac jedna z lepszych jednostek polecanych w danym modelu i tyle.
    Przy zakupie sprawdzic czy sie nie poci, nie kopci, nie halasuje podejrzanie,
    pojechac na badanie spalin. Zadbac aby przy ogledzinach silnik byl zimny. Zima
    sprzyja, poczekaj az sie mocniej ochlodzi. Umow sie na ogledziny rano. Przed
    uruchomieniem silnika pomacaj czy wlasciciel go nie odpalil niedawno.

    Jak bedziesz sprawdzal OBD to zobacz ile km temu byly resetowane kody.

    I nie strachaj sie przebiegami rzedu 200kkm. dizle bez problemu i bez remontu robia
    400-600kkm jak sie o nie dba.

    Tyle ze jezdzac 10-15km to ty bedziesz ten co je zajedzie. Bo taki silnik to po tym
    czasie dopiero sie letko cieply robi juz nie mowiac o tym ze do kabiny tez nie
    nadmucha cieplego.