  • 131. Data: 2020-09-18 12:59:49
    Temat: Re: Dieselgate czyli ciemna strona niemieckiej motoryzacji
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Cavallino C...@k...pl ...

    > O tym mówię.
    > To samo dotyczy eksploatowania 20 letnich trupów.

    > Wiadomo.
    > Ale jest inaczej.
    > A ja naprawiam, albo nie używam, bez związku z tym czy mnie mogą
    > złapać.

    Ja tez ale wszystko trzeba robić z głowa.
    Ale robie to z wygody bo nie wyobrazam sobie jezdzic autem ktore przy
    kazdej kontroli policyjnej mogłoby zostac unieruchomione. To jest po
    prostu niewygodne.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Oziębłość stosunków między ludźmi powstaje wskutek tarć

  • 132. Data: 2020-09-18 13:54:17
    Od: K <n...@e...com>

    On 18/09/2020 11:59, Budzik wrote:
    > Użytkownik K n...@e...com ...

    > Jak bardzo by cie pani Greta nie denerwowała - patrza na problem w ten
    > sposób widzisz tylko to co chcesz zobaczyc.

    To nie jest zadna pani, a widze hipokryzje i tym sie roznimy, ze ja
    slepo nie podazam za "tredami"

  • 133. Data: 2020-09-18 14:22:25
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 18-09-2020 o 12:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik Cavallino C...@k...pl ...

    > Nie przesadzałbym.

    Nie przesadzam.

    > Jest takich aut duzo ale wcale nie zawsze sa to auta
    > najstarsze a na pewno nie jest tak ze to jest co drugie auto.

    Jak czuć na 100 m, to nie musi być co drugie.
    Poczujesz nawet co 20-te.

    > I powtorze - takie auta powinny być po prostu wyłapywane przez policje.

    Nie przeczę, tylko od wielu lat nie wierzę w dobrą wolę tej formacji.
    Wygodniej jest łapać na suszarkę.
    Więc wpisują się w ten sam trend, są tyle samo warci co właściciele
    smrodowozów.

    O nich właśnie pisałem.

  • 134. Data: 2020-09-18 17:59:48
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik K n...@e...com ...

    > To nie jest zadna pani

    Nawet na takie ironiczne przytyki bedziesz reagował?
    Sam widzisz, ze brak obiektywizmu nie pozwala ci spojrzec jasno na
    problem.

    >, a widze hipokryzje i tym sie roznimy, ze
    > ja slepo nie podazam za "tredami"

    Widzisz hipokryzje i jakie wyciagasz z tego wnioski?
    Załózmy ze Bill Gates leci prywatnym odrzutowcem przez ocean na jakies
    spotkanie a na tym spotkaniu mowi ze chce walczyc ze zmianami klimatu i
    przeznacza na ten cel miliard dolarów.
    To dobrze ze przyleciał czy nie?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Jakiś czas temu pisałem, że przydałoby się stworzyć pl.rec.gry.rpg.towarzyskie

  • 135. Data: 2020-09-18 17:59:49
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Cavallino C...@k...pl ...

    > Nie przesadzam.

    > Jak czuć na 100 m, to nie musi być co drugie.
    > Poczujesz nawet co 20-te.

    Auto to nie drzewo - nie bedzie produkowało swiezego powietrza.
    Ciekawy co by powiedziała matka ziemia na to zeby nagle 3/4 aut
    zezłomowac i na ich miejsce wyprodukowac nowe.
    Bo to przeciez tez nie byłoby neutralne...

> [...]
    > formacji. Wygodniej jest łapać na suszarkę.
    > Więc wpisują się w ten sam trend, są tyle samo warci co

    Poniewaz wycinasz - powtorze ze nadal skupiasz sie na skutkach zamiast
    na powodach...

  • 136. Data: 2020-09-18 18:58:55
    Od: K <n...@e...com>

    On 18/09/2020 16:59, Budzik wrote:
    > Użytkownik K n...@e...com ...

    > Nawet na takie ironiczne przytyki bedziesz reagował?
    > Sam widzisz, ze brak obiektywizmu nie pozwala ci spojrzec jasno na
    > problem.

    Alez ja widze problem i walcze z nim jak tylko moge! Po prostu nie
    popadam w paranoje.

> [...]
    > Załózmy ze Bill Gates leci prywatnym odrzutowcem przez ocean na jakies
    > spotkanie a na tym spotkaniu mowi ze chce walczyc ze zmianami klimatu i

    Nie, to nie dobrze, ze przylecial. Mogl to oglosic na Twiterze, FB,
    LinkedInie albo przez wideokonferencje. Mialby wieksza widownie,
    szczegolnie wsrod najbardziej zainteresowanych.

  • 137. Data: 2020-09-18 20:59:48
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik K n...@e...com ...

    > Nie, to nie dobrze, ze przylecial. Mogl to oglosic na Twiterze,
    > FB, LinkedInie albo przez wideokonferencje. Mialby wieksza
    > widownie, szczegolnie wsrod najbardziej zainteresowanych.

    W gąszczu setek tysiecy lotów masz jeden dodatkowy który skutkuje nie
    tylko popularyzacja tematu ale rowniez ogromnymi pieniedzmi a mimo
    wszystko wybrzydzasz... I mowisz zeby nie popadac w paranoje? ;-DDD

    --
    Pozdrawia... Budzik

  • 138. Data: 2020-09-19 06:51:03
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 18-09-2020 o 17:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik Cavallino C...@k...pl ...

    > Auto to nie drzewo - nie bedzie produkowało swiezego powietrza.

    Ale o czym Ty do mnie?
    Uspriawiedliwiasz złomy smrodzące spalonym olejem silnikowym?

    > Poniewaz wycinasz - powtorze ze nadal skupiasz sie na skutkach zamiast
    > na powodach...

    Powody opisałem na wstępie.
    Każdy chciałby wygodniej i taniej, niezależnie jak bardzo tym szkodzi
    wszystkim.
    A ja stoję na stanowisku, że nie należy mu pozwalać szkodzić.
    EOD

  • 139. Data: 2020-09-19 14:59:47
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Cavallino C...@k...pl ...

    > Ale o czym Ty do mnie?
    > Uspriawiedliwiasz złomy smrodzące spalonym olejem silnikowym?

    Rozroznijmy kilka stanów:
    - auto zepsute smrodzace ponad miare - nie ma tematu - trzeba
    eliminowac
    - auto pracujace normalnie - tutaj tez czuc spaliny i nic z tym nie
    zrobisz bo jak powiedziałem wyzej - auto spalinowe nigdy nie bedzie
    produkowało swiezego powietrza.

    No chyba ze postulujesz zezłomowanie wszystkiego co jest ponizej normy
    euro6 no i oczywiście wszystkiego co zostało złapane na omijaniu tej
    normy?

> [...]
    > szkodzi wszystkim.
    > A ja stoję na stanowisku, że nie należy mu pozwalać szkodzić.

    IMO powody sa duzo bardziej skomplikowane a ty je bardzo mocno
    upraszczasz.
    Lat temu nascie jezdziłem do pracy komunikacja plus rowerem bo
    stwierdziłem ze szkoda kasy na auto.
    W któryms momencie kupiłem jednak samochód bo:
    - dojazd komunikacja w nie az tak wielkim miescie to była ponad godzina
    w jedna strone
    - komunikacja wcale nie była taka tania a samochód nie był az tak duzo
    drozszy
    - jezdzac rowerem czułem sie na drodze jak wróg publiczny - trudno
    zliczyc ilosc sytuacji w ktorych byłem mijany na gazete jezdzac wcale
    nie tak wolno i w ktoryms momencie zaczelo mi to mocno przeszkadzac.
    - kiedy chciałem kupic mieszkanie w centrum to okazało sie ze tam mile
    sa widziane banki, galerie ale nie mieszkania dla normalnych ludzi bo
    te były juz w absurdalnych cenach wiec wyprowadziłem sie jeszcze kilka
    km dalej od centrum.

    Byc moze gdyby komunikacja była tansza, lepiej zorganizowana a
    mieszkania w miescie tansze to miałbys w Poznaniu np 20 tysiecy
    samochodów mniej.
    Wiem ze to sie obecnie zmienia i centrum stara sie byc przyjazniejsze
    dla pieszych i rowerzystów ale dla mnie juz za pozno :)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Stwierdzono, że demokracja jest najgorszą formą rządu, jeśli nie

  • 140. Data: 2020-09-19 16:38:15
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 19-09-2020 o 14:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik Cavallino C...@k...pl ...

    > Rozroznijmy kilka stanów:
    > - auto zepsute smrodzace ponad miare - nie ma tematu - trzeba
    > eliminowac

    I dokładnie o tym mówiliśmy.

    > - auto pracujace normalnie - tutaj tez czuc spaliny i nic z tym nie
    > zrobisz bo jak powiedziałem wyzej - auto spalinowe nigdy nie bedzie
    > produkowało swiezego powietrza.

    Co nie znaczy, że musimy utrzymywać dopływ kilkunastoletniego złomu i
    powiększać ogólną ilość smrodu na ulicach.
    Zwłaszcza wiedząc, że nikt tych przypadków nie skontroluje i nie odróżni.

    Owszem - coś co się kwalifikuje na żółte tablice, można wpuszczać - cała
    reszta jest po prostu zbędna.

    > No chyba ze postulujesz zezłomowanie wszystkiego co jest ponizej normy
    > euro6

    Nie.
    Wystarczy przykręcić kurek dla starych i zacząć przykręcanie dla nowych.
    Coraz ostrzejsze normy emisji to właśnie takie przykręcanie.

    > no i oczywiście wszystkiego co zostało złapane na omijaniu tej
    > normy?

    A to bez dwóch zdań, przynajmniej jeśli chodzi o normę, którą spełniać
    powinny z racji roku produkcji i homologacji.