    From: Adam <a...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Dimmable LED -- do bani
    Date: Tue, 10 Sep 2019 13:02:12 +0200

    W dniu 2019-09-10 o 06:54, Dariusz Dorochowicz pisze:
> [...]
    pl...

> [...]
    > było jeszcze ciekawiej, to kiedyś natknąłem się na "listę
    > kompatybilności" lamp Osrama ze ściemniaczami. Na pewno były tam
    > ściemniacze na triakach, bo były pozycje "działa od x lamp" czy jakoś
    > tak, albo "regulacja powyżej 60%", ale były też pozycje "działa", wiec
    > być może były mosfetowe. Generalnie pozycje dość egzotyczne na naszym
    > rynku. A po wizycie w dużej hurtowni oświetleniowej nie było telefonu z
    > obiecaną informacją (szukałem ściemniacza "na przyciski" działającego z
    > lampami LED - nawet powiedziałem, że kupię takie jak zaproponują). Na

    Klawiszowego nie znalazłem.

    Znalazłem przyciskowo-obrotowy, "obrabiający" zbocze narastające lub
    opadające (tryb LT/LE), z dodatkową regulacją min/max oraz czasu timera.

    https://www.ospel.pl/sites/all/pliki/do_pobrania/ins
    trukcje/sciemniacz_uniwersalny.pdf

    U Ospela są to modele z oznaczeniem ŁP-8xL2, gdzie x to seria.

    Może komuś się przyda, gdyż to chyba najwszechstronniejsze urządzenia -
    zarówno LED, jak i żarówki oporowe.

    Jest jeszcze Shada 0190010 z przełącznikiem TE/LE/auto

    https://www.conrad.pl/p/shada-0190010-regulator-podt
    ynkowy-dobry-do-lampa-led-aluminiowy-1893173

    ale nie znalazłem nic więcej do niego (dokumentacja, pokrętło, ramka).

    --
    Pozdrawiam.

    Adam