    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Re: Dlaczego sprowadzamy ludzi zamiast roboty?
    Date: Fri, 23 Nov 2018 14:14:53 +0100

    Użytkownik suryga napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    W dniu piątek, 23 listopada 2018 12:32:14 UTC+1 użytkownik J.F.
    napisał:
    >Ale mi chodzi o to że są możliwości techniczne

    >pod wzgledem manualnym roboty stoją na wyższym poziomie
    >brakuje im chyba tylko "inteligencji" no ale jak sa autonomiczne
    >samochody

    I 40 lat pracowano, zeby samochod mogl zaczac jezdzic.

    To kto zaplacic za 10 lat pracy programistow, zeby robot mogl np
    wymieniac detal w tokarce ?

    >A niemiecki?

    A niemiecki sie w wielu miejscach zrobotyzowal, a w innych ciagle
    ludzie lepsi.

    No i oni maja swoj NRD, gdzie pracownik tanszy, i pewnie jeszcze ulga
    podatkowa jest.

    >Gates chce opodatkować roboty:)

    To je biznesman postawi w kraju, gdzie nie ma takich durnych pomyslow.
    Albo na statku zamontuje :-)

    utomatyka-przemyslowa-121338?string=robot%20przemys%
    C5%82owy&order=m&bmatch=baseline-n-com-1-1-1123

    > ale na lekko uzywanego kredytu nie dostaniesz, poza tym to jakies 2
    > lata pracy robotnika malo wykwalifikowanego.
    > A za 2 lata ten lekko uzywany robot moze wymagac remontu :-)
    ale może pracować powiedzmy 20 godzin na dobę

    >np?

    A to bys sie musial po fabrykach przejsc, co ci ludzie tam robia.

    Np w jednej pracownik stoi i wymienia detale w dwoch obrabiarkach CNC.
    Robot tego nie zrobi, bo ma za maly zasieg - trzeba dwoch.
    Ja ma odkladac do skrzynki, to trzeba to osobno zaprogramowac.
    Jak sie detal do obrobki w skrzynce przewroci, to trzeba robotowi
    kamerke ze sprytnym programem.

    Jak sie skrzynka zapelni, to nie pojedzie zdac do magazynu itp.

    Obicia/tapicerki na fotel tez nie naciagnie.
    Ani go nie uszyje.
    Ani nie wykroi - choc tu sa lepsze maszyny.

    Ostatnio slyszalem, ze taki robocik jest uzywany do ukladania workow
    na paletach.
    Bo jak worek ma 25kg, to juz z ludzmi zaczynaja sie klopoty - robic im
    sie za psie pieniadze nie chce, podwyzek by chcieli, a duzo za taka
    prace nie zaplacisz, po paru latach kregoslupy bola, wiec zaczynaja
    sie zwolnienia lekarskie ... a robot zap* 24h/dobe ... az mu sie
    przekladnia zuzyje :-)

    J.