    From: Piotr Wyderski <p...@n...mil>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Dławik do buck/boost
    Date: Mon, 12 Feb 2018 13:12:11 +0100

    Piotr Gałka wrote:

    > Ja bym zaczynał od czegoś typu (chyba, że to zbyt duże):
    > http://katalog.we-online.de/pbs/datasheet/74477010.p
    df

    Rozmiary są OK, nawet nieco większy zniosę (i muszę, bo się
    pomyliłem i prąd pracy nie może być niższy niż 7.5A, a to i tak
    jest na styk). Problem w tym, że nie wiadomo, czym i na czym
    to jest nawijane. Bywają m.in. fajne dławiki nawijane profilami
    nawojowymi (płaski drut), ale przy 400kHz efekt naskórkowy
    jest bardzo istotny (103um). W samoróbce (potrzebuję 4 sztuki)
    mogę zrobić dławik z dobrze wyspecyfikowanych materiałów, do
    zastosowań hardcore np. mam trochę licy 180x0.1.

    > Dławiki 12x12x8 stosuję z częstotliwością w okolicy 400kHz, ale w
    > pobliże nasycenia to moje układy dochodzą być może tylko w czasie startu.

    I nie grzeją Ci się nadmiernie te cewki?

    Pozdrawiam, Piotr