  • Data: 2012-11-30 19:35:26
    Temat: Re: Długo oczekiwany fotoradar
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2012-11-30 19:21, J.F pisze:
    (...)
    > pewno niewiele mniej, a biorac pod uwage ze wykorzystane sa przez jeden
    > pojazd co kilka-kilkanascie minut, to duzo wiecej :-)

    Jeden pojazd na kilka-kilkanaście minut? Pisałeś, że mieszkasz w
    mieście i z KM w zasadzie nie korzystasz - ciekawe ja to policzyłeś...

    > Ale oprocz torow sa jeszcze przystanki. Jak tory biegna srodkiem ulicy,
    > to co pewien czas trzeba jednak wygospodarowac troche szerokosci, i to w
    > tak strategicznych punktach jak skrzyzowania, gdzie i pasow przybywa.
    > A co miedzy przystankami ? Szeroki trawnik wzdluz torow ? Zupelnei
    > bezuzyteczny, bo ani tam zaparkowac, ani spacerowac, ani psa
    > wyprowadzic. To jest dopiero strata miejsca, a w miastach miejsce cenne.

    No popatrz, a świat cywilizowany jednak dziwnym trafem docenił zalety
    tramwajów i mają się one dobrze. Tam gdzie kiedyś je zlikwidowano, o
    dziwo wróciły.

    > A jak wyrzucisz tory na bok, to blokujesz miejsca parkingowe.

    Nic nie stoi na przeszkodzie, by chętni do parkowania w takich
    miejscach, stosowne sobie zakupili, bądź płacili za ich użytkowanie.

    > Zaczeli u nas uzywac torowisk jako buspasow - i to mi sie dosc podoba ..

    Średni pomysł, ale to mocno specyficzne i być może gdzieś tam się
    sprawdza (nawet nie wiem, czy ma to miejsce we Wrocławiu).

    > Trolejbusy by ominely tych kilka istotnych wad tramwajow. Chocby to
    > marnowanie miejsca.

    Tak, szczególnie w korkach...