    From: Grzegorz Staniak <g...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody,pl.pregierz
    Subject: Re: Długo oczekiwany fotoradar
    Date: Fri, 14 Dec 2012 23:10:00 +0000 (UTC)
    <k9dv1h$vnb$1@mx1.internetia.pl> <k9faum$i8u$1@node1.news.atman.pl>
    <k9fg30$ftk$1@mx1.internetia.pl> <k9fg48$nff$1@node1.news.atman.pl>
    <k9lh2p$l92$1@mx1.internetia.pl> <k9m178$9s0$2@mx1.internetia.pl>
    <50bf11f2$1@news.home.net.pl> <k9nc9d$put$1@mx1.internetia.pl>
    <50bf40d9$1@news.home.net.pl> <k9nfrj$5n2$1@mx1.internetia.pl>
    <k9o2kn$5ce$1@mx1.internetia.pl> <k9o530$dd5$1@mx1.internetia.pl>
    <k9o6ea$63b$2@node2.news.atman.pl> <k9o966$r7d$1@mx1.internetia.pl>
    <k9oar6$kmp$1@node1.news.atman.pl> <k9okhh$1h9$1@mx1.internetia.pl>
    <k9pd67$l4r$1@node1.news.atman.pl> <ka6t0c$cq8$1@mx1.internetia.pl>
    <ka7q52$1j6$1@node1.news.atman.pl> <kadc9m$tm0$1@mx1.internetia.pl>
    <kadhv5$s85$1@node1.news.atman.pl> <kadnjs$3ps$1@mx1.internetia.pl>
    <kaeemb$n76$1@node1.news.atman.pl>

    On 14.12.2012, Shrek <...@w...pl> wroted:

    > Pozostańmy przy pytaniu, czy wycinka lasów i ich spalanie rzeczywiście
    > powoduje spadek czy wzrost stężenia CO2.

    To jak, ile razy musisz usłyszeć odpowiedź, żeby ją zapamiętać?
    Tak samo jak w przypadku tych twoich ulubionych "wyłącznie dodatnich"
    sprzężeń zwrotnych? Sto razy? Tysiąc?

    > Niewiarygodnych bo?

    LOL ;)) Jeszcze pytasz? Zapodajesz jakieś dywagacje oparte na
    wyciągniętym zza zwieraczy założeniu, że elektryczność można
    produkować wyłącznie z paliw kopalnych, a potem pytasz dlaczego
    nie są wiarygodne? Dodatkowo ignorujesz tysiąc pięćset czynników
    typu różnica między spalaniem węgla, ropy, gazu, biogazu itd.
    i wymagasz zaufania do takich "wyliczeń"? Dziękuję bardzo, wolę
    sprawdzać rzeczywiście wykonane badania, niż twoje jak widać
    mocno ułomne "wyliczenia" na odwrocie serwetki.

    > Obliczenia proszę - ja przedstawiłem, ty podałeś wyniki.

    Ich wyniki przekonują mnie bardziej niż twoje "obliczenia", w których
    nagle się pojawiają założenia typu "eklektryczność może pochodzić
    tylko z paliw kopalnych". Na wiarygodność trzeba sobie niestety
    zapracować.

    > Czyli dokładnie co?

    > No - nie ma to jak spec Staniak - porównał tramwaje w Szwecji, gdzie
    > węglem nie palą z Polską gdzie elektrownie węglem stoi i mu wyszło... Ehh.

    Nie ma to jak "dyskutant" Shrek, który nawet nie zagląda do tekstów
    które krytykuje, a poza tym i tak nie umie rozmawiać bez ustawiania
    rozmówcy, bzdurzenia na temat cytowanych tekstów i zmian tematu:

    a) 25% mniejsze emisje CO2 brutto uzyskali cytowani przez Szwedów
    Holendrzy, którzy 90% elektryczności uzyskują z paliw kopalnych;
    Szwedzi ocenili tylko, że w ich przypadku oszczędności byłyby rząd
    wielkości większe; jeśli masz problemy z czytaniem po angielsku
    to powiedz, przetłumaczę ci odpowiednie akapity;

    b) nawet w Polsce masz odsetek elektryczności ze źródeł odnawialnych
    nieznacznie tylko mniejszy niż w Holandii -- tym bardziej bzdurnie
    prezentują się twoje "wyliczenia";

    c) i last but not least, baranku: uciekać z wątku przez zmianę
    tematu trzeba umieć -- bynajmniej nie porównywaliśmy ze sobą różnych
    krajów, a już na pewnie nie Polskę ze Szwecją, mówiliśmy ogólnie
    o transporcie spalinowym vs. eletrycznym; natgomiast jeśli Holendrzy
    mają ponad 25% mniejsze emisje dla transportu elektrycznego, nie ma
    żadnego powodu, dla którego u nas nie miałoby być możliwe ich
    zmniejszenie o 15-20% -- zwłaszcza, że mamy u siebie jednego
    z większych graczy na rynku tej technologii (Solaris).

    GS
    --
    Grzegorz Staniak <gstaniak _at_ gmail [dot] com>