  • Data: 2024-03-22 16:47:39
    Temat: Re: Do DZBANÓW jadących z pierwszeństwem
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 22.03.2024 o 07:53, Akarm pisze:

    > Skąd pomysł, że skrzyżowanie zaczyna się linią zatrzymania?

    Z definicji obbrębu skrzyżowania z rozporządzenia. Ktoś tu wrzucał -
    IMHO kulawa, ale rzeczywiście jest tak napisane.

    > Według mnie, znacznie korzystniej jest posiłkować się prawem o ruchu
    > drogowym, niż osobistymi definicjami.

    Lepiej czy nie - tak właśnie stoi napisane...

    > Co prawda, od niedawna trochę się zmieniło, ale nie aż tak mocno, żeby w
    > prostych przypadkach nawet najgłupszy kierowca się gubił:
    >
    > ,,część drogi będącą połączeniem dróg albo jezdni jednej drogi w jednym
    > poziomie, z wyjątkiem połączenia drogi o nawierzchni twardej z drogą o
    > nawierzchni gruntowej lub z drogą wewnętrzną"

    Jakoś tak. Więc skąd pomysł, że skrzyżowanie zaczyna się i kończy przed
    skrzyżowaniem?

    > Skrzyżowanie:
    > https://maps.app.goo.gl/KaMJvaA3hZb5FgCVA
    >
    > Nie skrzyżowanie:
    > https://maps.app.goo.gl/tM2g65KcUMifx9YRA

    Tak średnio bo to rozwidlenie dróg... Czyli dokładnie definicja
    skrzyżowania.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!