  • 11. Data: 2018-01-05 23:45:37
    Temat: Re: nie
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    Marek S <p...@s...com> wrote:

    > Poczytaj najpierw link.

    Przeczytalem i umocnilem sie tylko w moim przekonaniu ze winny jest tylko
    cwaniak czerwono-buraczany.

  • 12. Data: 2018-01-05 23:56:31
    Od: PlaMa <b...@w...pl>

    W dniu 2018-01-05 o 23:25, Pszemol pisze:

    Po pierwsze czemu nie z tematu?

    > Sytuację czerwonego pogarsza fakt, że zmieniał pas wiedząc że wjeżdża w
    > oznakowaną strefę włączania się do ruchu.
    > Nie bez powodu zabrania się wyprzedzania bezpośrednio przed i na
    > skrzyżowaniach.

    To nie jest chyba to samo.

  • 13. Data: 2018-01-05 23:58:06
    Temat: Re: Do Pszemola - jeżdżę po Tadżykistanie
    Od: PlaMa <b...@w...pl>

    W dniu 2018-01-05 o 23:28, Marek S pisze:

    > Zapoznaj się z linkiem jaki Pszemolowi dostarczyłem. Mi osobiście kopara
    > opadła. Okazuje się bowiem, że przepisu brak...

    widzę tylko schemat ze skrzyżowaniem.

    > Kultury jazdy i rozsądku nie mieszajmy w to. Mnie interesuje kodyfikacja
    > tego, co jest u podstaw praw ruchu drogowego. Okazuje się, że podstaw
    > brak czasem... Nie wspominam nawet o bardziej fikuśnych sytuacjach. Tu
    > mowa o prostym skrzyżowaniu.

    Rzuć raz jeszcze tym linkiem bo nie wiem o czym piszesz.

  • 14. Data: 2018-01-05 23:58:58
    Od: PlaMa <b...@w...pl>

    W dniu 2018-01-05 o 23:58, PlaMa pisze:

    > Rzuć raz jeszcze tym linkiem bo nie wiem o czym piszesz.

    a, już wiem o co chodzi.

  • 15. Data: 2018-01-06 00:01:17
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    PlaMa <b...@w...pl> wrote:
    > W dniu 2018-01-05 o 23:25, Pszemol pisze:
    >
    > Po pierwsze czemu nie z tematu?

    Nie ja uciąłem tylko Marek :-P

    > To nie jest chyba to samo.

    Jest znak Uprzedzajacy niebieskiego i czerwonego ze zblizaja sie do
    skrzyzowania? Jest...

    Więc jak nie to samo?

  • 16. Data: 2018-01-06 00:05:18
    Od: PlaMa <b...@w...pl>

    W dniu 2018-01-06 o 00:01, Pszemol pisze:

    > Jest znak Uprzedzajacy niebieskiego i czerwonego ze zblizaja sie do
    > skrzyzowania? Jest...
    > Więc jak nie to samo?

    To jest formalnie skrzyżowanie?

  • 17. Data: 2018-01-06 00:26:22
    Od: Dykus <d...@s...wp.pl>

    Witam!

    W dniu 2018-01-05 o 18:38, Marek S pisze:

    > https://drive.google.com/file/d/17ZrKwx8NNRRLxtLeCjo
    QRJ8XscrX28ny/view?usp=sharing
    > (...)
    > Załóżmy, że dochodzi do kolizji czerwonego z zielonym. Kto miał
    > pierwszeństwo Twoim zdaniem? Zielony czy czerwony?

    Moim zdaniem - jest to skrzyżowanie dwóch dróg (drogi z pierwszeństwem i
    drogi podporządkowanej) i czerwony (zgodnie z znakiem) ma ustąpić
    pierwszeństwa pojazdom znajdującym się na drodze z pierwszeństwem, także
    zielonemu, któremu akurat zachciało się zmienić pas (być może także i
    brunatnemu, który akurat jedzie tą drogą pod prąd;).

    Ale, usuń sarkazmy, dołącz rysunek, zdjęcie skrzyżowania, opisz jakich
    ulic dotyczy, podpisz się i wyślij do Wydziału Ruchu Drogowego KSP
    właściwego dla lokalizacji tego skrzyżowania. Być może odpowiedzą. Nie
    jest to co prawda wyrocznia, ale taka odpowiedź wydaje się mieć większą
    rangę, niż "wydaje mi się" grupowicza, czy nawet instruktora...

    Swego czasu wysyłałem zapytanie e-mailem do Komendy Wojewódzkiej Policji
    - Wydział Ruchu Drogowego w Katowicach i oficjalna odpowiedź z
    pieczątkami przyszła także e-mailem chyba po tygodniu.
    Jest tu podobna sytuacja na ul. Chorzowskiej (przy SCC), choć nieco
    bardziej zawiła, bo pas włączania po chwili przeradza się samoistnie w
    pas do skrętu w prawo i jak się okazuje, znak "ustąp pierwszeństwa"
    dotyczy tylko odcinka włączania się do ruchu...
    http://dykus.republika.pl/wjazd.jpg

    --
    Pozdrawiam,
    Dykus.

  • 18. Data: 2018-01-06 00:32:03
    Od: Dykus <d...@s...wp.pl>

    Witam!

    W dniu 2018-01-06 o 00:05, PlaMa pisze:

    > To jest formalnie skrzyżowanie?

    Tak, to jest skrzyżowanie. Tak mówi definicja w PoRD i tą definicję
    potwierdził mi Wydział Ruchu Drogowego przy okazji innej sprawy.

    "skrzyżowanie - przecięcie się w jednym poziomie dróg mających jezdnię,
    ich połączenie lub rozwidlenie, łącznie z powierzchniami utworzonymi
    przez takie przecięcia, połączenia lub rozwidlenia; określenie to nie
    dotyczy przecięcia, połączenia lub rozwidlenia drogi twardej z drogą
    gruntową, z drogą stanowiącą dojazd do obiektu znajdującego się przy
    drodze lub z drogą wewnętrzną;"

    --
    Pozdrawiam,
    Dykus.

  • 19. Data: 2018-01-06 00:43:09
    Od: Dykus <d...@s...wp.pl>

    Witam!

    W dniu 2018-01-05 o 23:43, Pszemol pisze:

    > E tam brak... czerwony moim zdaniem lamie dwa: zmiana pasa

    Czytam PoRD "Oddział 4 - Zmiana kierunku jazdy lub pasa ruchu" i nie
    widzę takiego zakazu. Możesz wskazać gdzie szukać?
    Zabronione jest wyprzedzanie, ale nie dotyczy skrzyżowań o ruchu
    kierowanym...

    > i nieustepienie temu z prawej i do tego zrobil to na skrzyzowaniu.

    A Ty ustępujesz tym z podporządkowanej jak jedziesz drogą z
    pierwszeństwem? :) Tutaj ruch jest kierowany znakami.

    --
    Pozdrawiam,
    Dykus.

  • 20. Data: 2018-01-06 00:55:28
    Od: Dykus <d...@s...wp.pl>

    Witam!

    W dniu 2018-01-06 o 00:43, Dykus pisze:

    > Zabronione jest wyprzedzanie, ale nie dotyczy skrzyżowań o ruchu
    > kierowanym...

    Dobra, skrzyżowanie ze znakami nie jest skrzyżowaniem o ruchu kierowanym
    tylko po prostu nierównorzędnym. Tak mówi internet, ale definicji (i
    potwierdzenia) w PoRD znaleźć nie potrafię. Czyli tam gdzie wlot, to nie
    wolno wyprzedzać.

    --
    Pozdrawiam,
    Dykus.