  • 1. Data: 2017-02-17 19:40:26
    Temat: Re: Do Trybuna... (innym nie wolno czytać!!)
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    > Chciałeś jakieś fotki Asusa Maxa ukazujące świat w złym
    > (nieprzychylnym) świetle. Oto jedno z nich:
    >
    > https://www.google.pl/maps/place/Pomnik+Poleg%C5%82y
    ch+Obro%C5%84c%C3%B3w+Wis%C5%82y+1920/@52.6715183,19
    .083033,3a,75y,90t/data=!3m8!1e2!3m6!1s-hC4xkQxsJZM%
    2FWJkIryD0oMI%2FAAAAAAAADAs%2FZ9EahZTq1H85Jg3xkuLIUW
    RykE82Il_ngCLIB!2e4!3e12!6s%2F%2Flh6.googleuserconte
    nt.com%2F-hC4xkQxsJZM%2FWJkIryD0oMI%2FAAAAAAAADAs%2F
    Z9EahZTq1H85Jg3xkuLIUWRykE82Il_ngCLIB%2Fs114-k-no%2F
    !7i3072!8i4096!4m13!1m7!3m6!1s0x471c9983994417ad:0xd
    e0be6e584db8d8b!2zT2Jyb8WEY8OzdyBXaXPFgnkgMTkyMCByLi
    wgV8WCb2PFgmF3ZWs!3b1!8m2!3d52.6711851!4d19.0824683!
    3m4!1s0x0:0xaa0c305e5cc2057!8m2!3d52.6713676!4d19.08
    32352!6m1!1e1?hl=pl&authuser=0

    > Zdjęcie to ukazuje (oczywiście w złym świetle) troskę ;) potomnych o
    > pomnik
    > żołnierzy broniących (głównie śmiercią swych ciał) mostu we Włocławku
    > latem
    > 1920 roku. Sowieci ponoć pokonali obrońców i weszli na most, wywołując
    > panikę
    > i w samym Włocławku, i wśród oficerów polskich, uciekających tym
    > mostem...
    >
    > (mnie tam nie było -- nie wiem, ile w tym prawdy)

    E, nie o takie światło mi chodziło. Ale fotka zupełnie niezłej jakości.
    O ile oczywiście jest dziełem Maxa..
    Natomiast co do wojen, bohaterstwa i innych wykoślawionych prawd. Jak
    można kogoś kto dał się zabić nazywać bohaterem, bohater to ten który
    przeżył a jego wrogowie gryzą piach.

> [...]
    > (ponoć rozbrykanego wówczas) miasta...
    >
    > Około 20 kilometrów w górę rzeki (w okolicach Nieszawy) Bolszewicy
    > przeszli
    > na lewy brzeg Wisły... Za czyn ów zuchwały zapłacili wysoką cenę, gdyż
    > wkrótce
    > musieli uciekać w wielkim popłochu -- chyba do Prus... ZTCW Gaj Gaj
    > był zbirem
    > spod ciemnej gwiazdy, zbrodniarzem -- nie żadnym żołnierzem, ale po
    > wojnie
    > polsko-bolszewickiej ,,wykładał'' jako profesor na radzieckim

    Odparli ruskich i tyle. Bitwy może i nasi przegrywali, ale wojnę zdaje
    się wygrali.. Tylko pewnie i ruski tak widzą tamte zderzenia - w
    kategorii zwycięstwa - "przepędziliśmy Lachów z ziem wschodnich, a więc
    jednak zwycięstwo".

> [...]
    > co niby :) PiS teraz właśnie naprawia -- IMO jakoś STRASZNIE POWOLI)
    >

    > Oddanie bez walki zbrodniarzom miasta zdobytego śmiercią żołnierzy
    > jest IMO zbrodnią wojenną!
    > Granice polsko-radzieckie RP są przesunięte na zachód względem linii
    > frontowych 1921 roku...
    > Radzieckie wojska były mocno wyniszczone a wewnątrz radzieckiej Rosji
    > wybuchały stale
    > rewolucje, rebelie, wojny domowe, czy inne bunty... Natychmiast po
    > dogadaniu się
    > z Polakami Tuchaczewski przerzucił wojska do gniecenia (i mordowania)

    ie zaczęto przed
> [...]
    > się nowy, jak się okazało ostatni, szturm
    >
    > https://pl.wikipedia.org/wiki/Traktat_ryski_(1921) 18 marca
    >
    > IMO głupi ten, kto nie pojął wtedy tego, że Bolszewików można było
    > albo pokonać (rozgromić, unicestwić) wtedy (gdy byli słabi w efekcie
    > prowadzenia przez nich masy wojen) albo dopiero wówczas, gdy sami
    > siebie pokonają...
    >
    > Ale interesy Rzymu i żydów przeważyły w Rydze -- oddano wschodnie tereny
    > RON na pastwę bolszewickich zbrodniarzy, aby nie budować potężnego
    > państwa
    > federacyjnego z różnymi językami narodowymi, kulturą zróżnicowaną i

    Zasadniczo temu służy stawianie pomników - drażnieniu ludzi i próbą
    pokazania że mój idol to był KTOŚ a pozostali to śmieci niewarte
    wzmianki. Co najgorsze - jeszcze się taki wykolejeniec domaga szacunku
    dla swoich wyborów. Nie piszę tu teraz o miejscach upamiętnienia śmierci
    żołnierzy którzy zginęli w obronie swojej ojczyzny, bo tu nie może być
    dwuznaczności, ale o pomnikach w ogóle.

    > -=-
    >
    > Ty mieszkasz bliżej Włocławka niż ja -- możesz chyba coś dorzucić od
    > siebie...

    Nic - we Włocławku byłem raz w życiu. Jedyna rzecz która mnie
    zainteresowała w tym mieście to zapora na Wiśle.

  • 2. Data: 2017-02-18 00:13:11
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Trybun" 58a7437e$0$15206$6...@n...neostrada.pl

    > E, nie o takie światło mi chodziło. Ale fotka zupełnie niezłej jakości. O ile
    oczywiście jest dziełem Maxa..

    Jest moim dziełem. Max był jedynie narzędziem. ;)

    > Natomiast co do wojen, bohaterstwa i innych wykoślawionych prawd. Jak można kogoś
    kto dał się zabić nazywać bohaterem, bohater to
    > ten który przeżył a jego wrogowie gryzą piach.

    Cóż... Mamy odmienne zdanie na temat złego oświetlenia. ;)
    Jako Dziecko śmierci, lubię pogawędki z duszami zmarłych.
    [ale Trybun jeszcze żyje -- a gada o bohaterstwie jak umarły]

> [...]
    wygrali.. Tylko pewnie i ruski tak widzą tamte
    > zderzenia - w kategorii zwycięstwa - "przepędziliśmy Lachów z ziem wschodnich, a

    Tacy oni Ruscy jak Skłodowska -- Rosjanka. :)
    Bolszewicy byli dowodzeni przez Lenina, ten był słabym Ruskim,
    finansowany przez Niemiecki kontrwywiad bądź coś podobnego...
    Tak było na początku -- później Lenin zamienił się w typowego
    chłopa/chama zbuntowanego... Chciał iść na Zachód, by policzyć
    się ze swymi mocodawcami, którzy go (rzecz jasna?) orżnęli!

    Od czasów Lenina minęło wiele lat i powstali jego następcy,
    zbuntowani jak on -- Saddam Husajn, Usama ibn Ladin...

> [...]
    dla swoich wyborów. Nie piszę tu teraz o
    > miejscach upamiętnienia śmierci żołnierzy którzy zginęli w obronie swojej ojczyzny,

    O przejście do miasta walczyli (i ginęli) ochotnicy.
    Bronili miasta (pełnego ludzi) przed Bolszwikami.
    Bronili miasta przed zbrodniarzami, przed zniszczeniem.

    > Nic - we Włocławku byłem raz w życiu. Jedyna rzecz która mnie zainteresowała w tym
    mieście to zapora na Wiśle.

    I niziuteńki krzyżyk upamiętniający bestialstwo potomków Stalina?
    Kolejna masakra! Włocławski słup energetyczny widać w Ciechocinku,
    ale tego pomnika można nie dostrzec z mostowej drogi, będąc tuż
    obok tego krzyża i patrząc w jego kierunku...

    Tam też są fotki (i z ubroku, i ze stycznia br.) z Maxa -- nie
    wiem, dlaczego ich nie widać.

  • 3. Data: 2017-02-18 09:31:32
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    > "Trybun" 58a7437e$0$15206$6...@n...neostrada.pl

    > Jest moim dziełem. Max był jedynie narzędziem. ;)

    Zdaje się że jest/było dokładnie na odwrót. Przez zwykły przypadek
    robiący dobre fotki Max znalazł się w rekach narzędzia o nazwisku
    Ciszewski.

    > Cóż... Mamy odmienne zdanie na temat złego oświetlenia. ;)
    > Jako Dziecko śmierci, lubię pogawędki z duszami zmarłych.
    > [ale Trybun jeszcze żyje -- a gada o bohaterstwie jak umarły]

    Bo tak naprawdę bohaterstwa nikt nie ceni. Najwyższe odznaczenia
    państwowe nie są dla bohaterów którzy np z poświęceniem życia potrafią
    skoczyć i z tonącego auta wyciągnąć pasażerów,. Takie odznaczenia
    dostają najczęściej różne indywidua, którzy nie tylko z bohaterstwem ale
    z uczciwym życiem często mają bardzo mało wspólnego,.. a dla bohaterów
    to co najwyżej pomnik po śmierci.

> [...]
    >
    > Od czasów Lenina minęło wiele lat i powstali jego następcy,
    > zbuntowani jak on -- Saddam Husajn, Usama ibn Ladin...

    Ruski to potoczna nazwa. Pewnie to od tego że centrala zarządzania ZSRR
    znajdowała się na terenie Rosji. I zamiast o jakichś głupotach podsumuj
    lepiej wojnę polsko-ruską z 1920. Kto w sumie może się czuć w niej
    zwycięzcą?

    > O przejście do miasta walczyli (i ginęli) ochotnicy.
    > Bronili miasta (pełnego ludzi) przed Bolszwikami.
    > Bronili miasta przed zbrodniarzami, przed zniszczeniem.

    Zdaje się w Irackiej Karboli też nasi ochotnicy "bronili miasta",
    oficjalnie przedstawia się ich jako bohaterów.

> [...]
    > obok tego krzyża i patrząc w jego kierunku...
    >
    > Tam też są fotki (i z ubroku, i ze stycznia br.) z Maxa -- nie

    Nic nie wiem o krzyżyku, ani tym bardziej o fotkach.

  • 4. Data: 2017-02-18 21:16:05
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

> [...]
    > znajdowała się na terenie Rosji. I zamiast o jakichś głupotach podsumuj lepiej
    wojnę polsko-ruską z 1920. Kto w sumie może się

    Stalin był i jest zwycięzcą.

    Tuchaczewski (jako Biały) został zamordowany, choć Bitwa Warszawska
    jest dla Ruskich bitwą przegraną z powodu decyzji Stalina i Budionnego,
    którzy olali rozkazy dowódców. Świat Stalina żyje do dziś -- widać
    to w polskich sądach czy na polskich uczelniach, gdzie nauką zajmują
    się Bernackie, Popławskie (akurat Popławska ma nawet imię ruskie
    -- Tamara) Dzioby, Pogorzelskie i im podobne, które mając w głowie
    sieczkę, zajmują wysokie stanowiska... :)

    Przegraną jest polski naród -- wychwalający głupotę Bernackich...

    Przegranymi są europejscy żydzi (wyznanie wiary, więc mała litera)
    wybici przez Hitlera któremu pomocy udzielał Stalin...

    Przegranymi są porządni ludzie.
    Przegraną jest cywilizacja...

    Tuchaczewski nie mógł Mozyrami ;) obronić się przed uderzeniem Piłsudskiego -- front
    został przerwany, radzieckie wojska nie mogły obronić się atakowane od strony
    zaplecza...
    Armie radzieckie uległy zagładzie... Część ludzi radzieckich wymordowano, część
    zabrano
    do niewoli, część zesłano do Prus... Niedobitki uszły, ale zostawiły sprzęt...
    Odbudowa
    nie była łatwa... Rosję Radziecką obroniły azjatyckie bezkresy, z których ściągano
    nowe
    wojska...

    Obecnie Zachód chce podzielić Rosję tak, by Rosja (raczej ten, kto nad nią zapanuje)
    nie miała swej siły.

    > Nic nie wiem o krzyżyku, ani tym bardziej o fotkach.

    https://www.google.pl/maps/place/Krzy%C5%BC+Ks.+Jerz
    ego+Popie%C5%82uszki/@52.6597129,19.1304118,15z/data
    =!4m8!1m2!2m1!1zd8WCb2PFgmF3ZWsgcG9waWXFgnVzemtv!3m4
    !1s0x0:0xa06356c30876a65e!8m2!3d52.6597113!4d19.1308
    451!6m1!1e1?hl=pl&authuser=0

    Posłałem tam przed chwilą dwa moje zdjęcia. Są:

    https://www.google.pl/maps/place/Krzy%C5%BC+Ks.+Jerz
    ego+Popie%C5%82uszki/@52.6597129,19.1304118,3a,75y,9
    0t/data=!3m8!1e2!3m6!1s-_QEfwzD8AU0%2FWKinUIXJmoI%2F
    AAAAAAAADLI%2Fll-sm9A7kMkf2Z0ASVUV54E9OGTWQoHTwCLIB!
    2e4!3e12!6s%2F%2Flh4.googleusercontent.com%2F-_QEfwz
    D8AU0%2FWKinUIXJmoI%2FAAAAAAAADLI%2Fll-sm9A7kMkf2Z0A
    SVUV54E9OGTWQoHTwCLIB%2Fs270-k-no%2F!7i3072!8i4096!4
    m13!1m7!3m6!1s0x471c9a4cfa6e1645:0xee874840074e02ef!
    2zQWxlamEgS3NpxJlkemEgSmVyemVnbyBQb3BpZcWCdXN6a2ksIF
    fFgm9jxYJhd2Vr!3b1!8m2!3d52.6599321!4d19.1342442!3m4
    !1s0x0:0xa06356c30876a65e!8m2!3d52.6597121!4d19.1308
    457!6m1!1e1?hl=pl&authuser=0

    https://www.google.pl/maps/place/Krzy%C5%BC+Ks.+Jerz
    ego+Popie%C5%82uszki/@52.6597129,19.1304118,3a,75y,9
    0t/data=!3m8!1e2!3m6!1s-hwXthtAk9fw%2FWKinUJhEc4I%2F
    AAAAAAAADLM%2FKwcRH0MaItkvot7NmCpubxcESN9NB8UFgCLIB!
    2e4!3e12!6s%2F%2Flh6.googleusercontent.com%2F-hwXtht
    Ak9fw%2FWKinUJhEc4I%2FAAAAAAAADLM%2FKwcRH0MaItkvot7N
    mCpubxcESN9NB8UFgCLIB%2Fs270-k-no%2F!7i3072!8i4096!4
[...]

    Potomkowie Stalina będą mordowali Polaków i innych -- przykładem jest zamordowanie
    Popiełuszki...

    Bohaterem zaś tej bitwy jest Piłsudski -- mając wywiad, wiedział, gdzie
    uderzyć. Mając odwagę i rozum -- uderzył. I wybrał, ale wygrał bitwę.
    Zanim minęło ćwierć wieku, potomkowie Stalina wieszali Polaków na
    szubienicach tak, jak niegdyś carowie wieszali...

    A Bernackie ,,wieszają'' Polaków tak, jak potrafią. :)

    WPutin ma najwyraźniej naturę refleksyjną -- i stale rozmyśla o tym,
    że zbrodniarz Stalin zbudował świat trwały, trudny do pokonania...
    A Polacy wolność swą utracili bardzo szybko, bo już w czasie
    paktowania w Rydze...

    Polacy powinni byli dać ludziom (Białorusinom Ukraińcom i innym okolicznym)
    wolność, wzmocnić swą armię i w 1921 roku uderzyć na Tuchaczewskiego,
    przesuwając granice aż do ziemi smoleńskiej. Piłsudskiemu nie brakowało
    rozumu i odwagi, ale polityka Rzymu i sakiewka żydów -- zważyły... Po tym
    przesunięciu należało dojść do porozumienia z resztkami Białych i odbudować
    Rosję na zasadach podobnych do tych, jakie zaważą za pół wieku... Za pół
    wieku, licząc od dnia dzisiejszego... ;)

    Lenin i Stalin wyniszczyli i ogołocili rosyjski naród -- ten naród też
    jest przegrany w tej bitwie...

    Tak naprawdę wygranym tej bitwy jest (paradoksalnie) tylko Stalin!

  • 5. Data: 2017-02-19 08:52:29
    Od: Trybun <c...@j...ru>

> [...]
    > jest przegrany w tej bitwie...
    >
    > Tak naprawdę wygranym tej bitwy jest (paradoksalnie) tylko Stalin!

    Dużo tekstu, ale merytorycznej odpowiedzi brak.

  • 6. Data: 2017-02-19 20:30:28
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Trybun" 58a94ebd$0$5146$6...@n...neostrada.pl

    > Dużo tekstu, ale merytorycznej odpowiedzi brak.

    Pytanie:

    Kto w sumie może się czuć w niej zwycięzcą?

    Kontekst:

[...]

    Streszczenie wypowiedzi:

    Stalin był i jest zwycięzcą.

    Napisałem też o przegranych, podsumowałem i wyjaśniłem,
    dlaczego wg mnie Stalin jest zwycięzcą.

    -=-

    Jaruzelski lubił bredzić o merytoryczności.
    On ,,merytorycznie'' (na co zezwolili mu
    potomkowie Stalina) mordował Polaków.

    -=-

    Stanowisz tylko tło dla moich wypowiedzi.