    From: BartekK <s...@d...org>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Do wszystkich zapier... do przemy?lenia i zastosowania :)
    Date: Tue, 14 Aug 2012 20:46:35 +0200

    W dniu 2012-08-14 15:01, J.F pisze:
    > Nie calkiem rozumiem tej "dyscypliny na pokladzie" ... znaczy sie zona
    > ma nie marudzic ze cos by zjadla, czy dzieci nie wolac "siku" i nie
    > rozpraszac kierowcy ?
    A niech wołają, ale nie ma wołania co 15minut. Akurat wróciłem z takiej
    stresującej wycieczki, akurat autobusem, ale po prostu dramat - najpierw
    postój na tankowanie - ktoś polazł sikać, inny polazł kupić piwo, grupka
    stoi i pali papierosy. Po godzinie jazdy ci co poszli po piwo - muszą
    iść sikać. Po kolejnych 30minutach ci co sikali na pierwszym postoju
    albo palili papierosy - koniecznie chcą coś do picia kupić. Przy każdym
    postoju grupka palaczy (w której znajdują się wszyscy z poprzednich
    grup, tak więc najpierw sikają, potem kupują piwo i hod-dogi, potem
    palą, potem jedzą, potem piją) i już prawie jedziemy. A tu już granica -
    więc tuż przed nią trzeba przecież obowiązkowo walutę wymienić. Tuż za
    granicą market - trzeba obowiązkowo regionalne produkty nakupić (w tym
    piwo!). Po 30 minutach od piwa - sikanie... I tak kurde przez 14h jazdy
    !!! Miałem mordercze myśli...

    Zdecydowanie, i nie stresować się na zapas, wszystko co się da
    zaplanować z góry - a co się nie da - to się tym nie martwić ;)

    I z tego też właśnie wynika sensowna prędkość podróżna, różna dla
    różnych aut i kierowców. Jedno auto ładnie mruczy ~2000rpm przy 170, a
    drugie wyje jak zarzynana świnka morska przy 140...

    > Tempomat ... wygodny pedal gazu i stopa tez sie nie meczy.
    > A tempomat to trzeba stale przestawiac.
    Oj albo masz kiepski tempomat, albo kiepską asertywność ;) Ja ustawiam i
    jadę. Jak dojeżdżam do kogoś kto jedzie wolniej o te 5-10km/h to na
    chwilę przyspieszam by go szybko wyprzedzić i jadę dalej po swojemu
    (tempomatu nie ruszam, samo zwolni do ustalonej prędkości i zacznie ją
    utrzymywać). Jak do mnie dojeżdża ktoś - niech sobie wyprzedzi albo
    zwolni do mojej równej prędkości. Tak jadąc - czasem >100km można
    przejechać nie wyłączając tempomatu, lub wyłączając na krótkie momenty
    (jakieś ograniczenie bo remont mostu, czy wypadek)

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173