    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Do wszystkich zapier... do przemyślenia i zastosowania :)
    Date: Tue, 14 Aug 2012 17:27:51 +0200

    Użytkownik "Tomasz Gorbaczuk" napisał w wiadomości grup
    .
    Dnia 14-08-2012 o 15:01:54 J.F <j...@p...onet.pl>
    napisał(a):
    >Ad. 2
    >Są kierowcy, których stresuje jazda w "nowe miejsce", stresują się w
    >dużych miastach, nie potrafią jechać autostradą.
    >Taki kierowca nie ma szans przejechać 1500-2000km "na raz" - ugotuje
    >się we własnym sosie.

    Ale to tak napisales jakby w ogole nie umieli - na to wypoczecie nie
    pomoze.

    >Ad. 3
    >Dopóki nie jeździłem w długie trasy automatem - myślałem tak jak Ty.
    >Po 20h jazdy nawet w "najpłynniej" przejechanej trasie jesteś
    >zmęczony fizycznie od sprzęgła i lewarka.

    No dobra, 20h ciurkiem nigdy nie przejechalem, ale kilkanascie mi sie
    zdarzalo i na to nie narzekalem.

    >Tempomat daje ten konfort, że na 15-20 min możesz zdjąć nogę z gazu,
    >która w tym czasie odpoczywa.

    Nawet nie bardzo mam ja gdzie polozyc. Podkulic pod siebie ?
    Poza tym masz widac niewygodne auto - u mnie noga spoczywa prawie
    swobodnie, a na liczniku 140 :-)

    >>> 4. niska prędkość przelotowa (nie da się jechać 2000km
    >Nie chodzi o jazdę 90km/h - wystarczy, że dasz radę utrzymać średnią
    >wynikającą z ograniczeń - na dystansie 1500 - 2500km jest to bardzo
    >trudne.

    Jedna rzecz musimy sobie jasno powiedziec - wysokiej sredniej nie robi
    sie szybka jazda, tylko eliminacja wolnej jazdy.
    Taka wredna wlasciwosc ... matematyki.

    Ale to nie powod zeby jechac wolno ... no chyba zeby przeliczyc czas
    na tankowanie :-)

    >Nawet krótka jazda z dużymi prędkościami jest bardziej męcząca -
    >hałas, wibracje, większe skupienie, stres itp.
    >Nie da się jechać "spokojnie i bez stresu" z prędkościami 170-200km/h
    >(mówię o normalnym ruchu drogowym).

    Bo ja wiem ... daj mi odpowiedni samochod, w miare pusta autostrade
    (na pelnej to i tak bedzie 120 lub wolniej), zaslon predkosciomierz
    ... i wskazowka sama sie na 170 ustawi.
    Niestety polskie autostrady sa za krotkie zeby sie wypowiedziec o
    zmeczeniu po 1000 km uwazaniu na zajezdzajace tiry - ale w Niemczech
    to oni uwazaja zeby nie zajechac (ale czujnym trzeba byc).

    Co do polskich drog - stare juz porownanie szczecin-wroclaw
    http://moto.onet.pl/1542480,1,dwa-sposoby-na-polskie
    -drogi,artykul.html

    Tu szybka jazda okazala sie wyjatkowo nieoplacalna, ale trzeba wziac
    pod uwage ze to jednak sporo dalej.
    I prawde mowiac to zawsze pomysl przez Niemcy na tej trasie wydawal mi
    sie podejrzany. Ile mozna zyskac, biorac pod uwage ze przeciez nie
    trzeba sie po kraju tak kurczowo trzymac tej przepisowej jazdy - mozna
    troche szybciej.
    Wiec w sumie to trasa dla tych co bardzo chca przetestowac swoje auto,
    albo maja pecha do fotoradarow :-)

    J.

    J.