    Subject: Re: Dodac MS-DOS do Ubuntu + WinXP
    Newsgroups: pl.comp.pecet,pl.misc.elektronika
    From: Zbych <a...@o...pl>
    Date: Wed, 15 May 2019 19:06:48 +0200

    Pszemol wrote on 15.05.2019 18:49:
    > Mam starego laptopa Dell używanego do podglądania
    > portów szeregowych przy debuggowaniu software...
    > Pracuje on obecnie w dual-boot, ma Ubuntu i WinXP.
    >
    > Jak w prosty sposób dodać mu bootowanie do czystego
    > MS-DOS? Ktoś mi przypomni stare dobre czasy?

    Jesteś pewny, że się da? MS-DOS będzie pewnie chciał nadpisać MBR, ale
    to da się naprawić. Gorzej jak będzie miał problem z adresowaniem dużego
    dysku albo się okaże, że jego partycja musi być na samym początku dysku.

    > MS-DOS up to 6.22: Can recognize hard drives up to 7.84 GB ("8 GB") in size and
    there is nothing you can do about it. You need to upgrade your operating system to at
    least Windows 95 to get partitions over 8 GB. Keep in mind that DOS uses FAT-16, so
    for hard disk drives above 2 GB you will need to create several partitions.

    Lepiej poćwicz z FreeDosem, jest szansa, że grzeczniej się zachowuje na
    współczesnym sprzęcie.

    http://wiki.freedos.org/install/