  • 1. Data: 2010-07-05 12:41:16
    Temat: Drgania lewarka skrzyni biegów BMW,E36, silnik M40
    Od: lopi1 <w...@p...onet.pl>

    Witam
    Ponownie pojawił się w/w problem. Po wymianie kół na letnie, drgania
    prawie że nie występowały ,myślałem więc, że winne były źle wyważone
    koła z oponami zimowymi.
    Niestety znowu to samo, drgania występują przede wszystkim przy wolnym
    dochodzeniu
    do 2400-2900 obr/min. Po przekroczeniu tej wartości drgania znikają.
    Zawieszenie, poduszki sprawdzone na stacji diagnostycznej na szarpaku.
    Obejrzałem łącznik elastyczny wału i tłumik drgań skrętnych, nie widać
    żeby było to wyrobione.

    Będę wdzięczny za porady, pozdrawiam

  • 2. Data: 2010-07-05 19:25:57
    Od: "J_K_K" <J...@i...fm>

    Użytkownik "lopi1" <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    m.googlegroups.com...
    Będę wdzięczny za porady, pozdrawiam

    Jeżeli Ci to coś pomoże: z ostatnich akcji pt. "nieuzasadnione drgania",
    aczkolwiek na kierownicy - winne okazało się ostatecznie
    łożysko amortyzatora (już 3-cie po prawej stronie przy 80 kkm, Astra H).

    Natomiast z różnych tematów związanych z lewarkiem,
    to przerobiłem:
    - wymianę dźwigni z przyległościami (Astra G)
    - "pręt" łączący dżwignię z "wejściem" do skrzyni (Astra G)
    - sworzeń łączący ww. "pręt" z "wejściem" (Astra F i G).

    Pzdr

    JKK