    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Date: Sat, 14 Sep 2013 15:21:02 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Drukowanie 3D
    From: k...@g...com

    W dniu sobota, 14 września 2013 23:54:01 UTC+2 użytkownik AlexY napisał:
    > Użytkownik k...@g...com napisał:
    >
    > [..]

    > Starasz się podważyć sens drukarek 3D czy robienia na nich obudów?
    >

    > --
    >
    > AlexY
    >
    > http://faq.enter.net.pl/simple-polish.html
    >
    > http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

    Staram się podważyć sens stosowania czegoś tylko dlatego że jest modne. Widziałem coś
    zrobione na taniej drukarce 3D. Żal dupę ściskał. Widziałem i na drogiej. Bardzo
    ładnie było zrobione. To co wyszło z tych drukarek nie miało wartości użytkowej. Do
    oglądania się nadawało. Dwa tygodnie temu skończyłem lepienie czterech rzeczy z
    laminatu szklano epoksydowego. Trzy to typowe obudowy. Jedna osłona. Trwało to 10
    dni. jak by po gabarytach brać to z 7 takich kubków po 600 złotych by wyszło.
    Zrobiłem to w czasie niewiele dłuższym niż by robiła to drukarka od kubka. Koszt
    materiałów to jakieś sto złotych. Obudowy mają pełną wartość użytkową. Gdybym
    potrzebował ich więcej to te ulepione mogą robić za kopyta do tłoczenia próżniowego
    albo wzorce do zrobienia form do laminowania. Przy tłoczeniu próżniowym przy małej
    maszynie kopię mogę mieć co jakieś dwie minuty. Przy laminowaniu potrzebny jest
    jeszcze jeden dzień żeby ze cztery formy zrobić i przy laminowaniu mogę mieć cztery
    sztuki na godzinę. Wolniej ale prawie pancerne wyjdą.