    Newsgroups: pl.comp.programming
    Date: Tue, 22 Aug 2017 07:39:37 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Drzewa AA
    From: bartekltg <b...@g...com>

    On Tuesday, August 22, 2017 at 4:15:30 PM UTC+2, M.M. wrote:

> [...]
    > N * (dane + narzut węzła wskaźnikowego + narzut allocatora). Potem
    > tworzysz posortowany wektor. Czas wyniesie O(N). Zajęta
    > dodatkowa pamięć N * dane. Potem wyszukujesz M (M dużo
    > większe od N) razy na wektorze. Czas M * Log(N). Potem
    > można zwolnić wektor i znowu modyfikować dane w drzewie w
    > czasie Log(N).
    >
    > Łączny czas: O( N * Log(N)) + O(N) + M * Log(N).
    > Łączna pamięć: N * (2 * dane + narzut węzła wskaźnikowego + narzut allocatora)
    >
    > U mnie to samo zajmuje (asymptotycznie) tyle samo czasu, ale
    > znacznie mniej pamięci: N * (dane + narzut węzła indeksowego )

    A dlaczego masz mieć dane dwa razy? Przecież każdy
    obiekt istnieje tylko raz, nie robisz żadnych kopii*).
    W maksymalnym momencie masz Ni+Ne, gdzie Ni to liczba
    elementów dodanych w pierwszej iteracji, Ne w drugiej.

    Jeśli Ni jest duże, np rzędu Ni, to rzeczywiście na raz trzymasz dwa
    razy więcej elementów niż w przypadku drzewa, ale jeśli elementy
    nie sa za duże, to i tak jesteś do przodu, to nie potrzebujesz
    żadnych wskaźników.

    *) set_difference robi kopię. Ale wersję która modyfikuje źródło
    nie jest ciężko napisać.

    > Nie rozumiem. W Twoim rozwiązaniu też jest sortowanie.

    Tylko raz, na poczatku, nie po każdej modyfikacji.
    Wstawienie/usunięcie jednego elementu w posortowany ciag
    jest O(n)

    > W moim drzewku czasy wyglądają tak (w tej kolejności):
    > 1) wstawianie N elementów: O(N*Log(N))
    > 2) sortowanie drzewa: O(N):
    > 3) wyszukanie M razy: M * Log(N)
    > 4) wstawianie K elementów O( K * Log(N+K) )

    W tej części postu mówiliśmy o wersji "tablicowej",
    gdzie drzewko posortowałeś. Więc tam modyfikacja
    zajmuje O(sortowanie). Albo tracisz bonus od szybkiego
    wyszukiwania i wtedy nie ma tematu.

    > Ok, ale przez moment w pamięci są dwa niepotrzebne wektory i potrzebny
    > std::set.

    Jaki, kurde, std::set?
    std::set_difference to algorytm działajacy na dwóch posortowanych
    zakresach (np wektorach).
    Ale racja, trzeba go zmodyfikować, by działał w miejscu.

> [...]
    > coś takiego:
    >
    > for( ... ) {
    > for (...)
    > insert(coś)
    >
    > for (...)
    > delete(coś)
    >
    > for (...)
    > find(coś)
    > }
    >
    > Wektor insertów rozrośnie się niepotrzebnie, gdy będą wstawiane
    > te same elementy. Wektor elementów do usuniecia też niepotrzebnie
    > się rozrośnie w przypadku powtórzeń i w przypadku elementów których

    Wektor elementów do usunięcia nie rośnie, musisz go czyścić.
    Jeśli w pierwszej petli skasowałeś '13', a potem w piątej dodałeś
    13, to 13 ma być w kontenerze.

    Liczac róznicę rób od razu odpowiednik unique.

    > Gdy jest dużo wyszukiwania, Ty proponujesz zrzut danych do
    > osobnego wektora.

    Nie.
    Jeśli bardzo chcesz, mozęmy wrócić do tematu (choc nie wiem,
    do czego on daży, imho się trolociag zrobił), ale dopiero,
    jak postarasz się zrozumieć, jaki algorytm i dlaczego
    tam zapisałem.

    > Ja sortuję w tej samej pamięci w której
    > są węzły drzewa. Moje rozwiązanie jest lepsze o to, że
    > nie potrzeba dodatkowej pamięci. Poza tym asymptotycznych
    > różnic nie ma. Moja implementacja z tego co na razie
    > widzę, jest dużo szybsza, ale np. set_difference jeszcze
    > nie sprawdzałem.

    Asymptotycznie to std::set daje to samo. myślałem, że
    walczysz o stałą;-)

    pzdr
    bartekltg