  • 1. Data: 2013-05-14 23:26:34
    Temat: Duży zooom
    Od: "Krzysztof 'kw1618' (W-wa)" <a...@m...www.pl>

    Witam,

    słyszałem w sklepie pogawędkę sprzedawcy z klientem i która mnie
    zastanowiła, Mówił że duży zoom zmniejsza jakośc zdjęcia, a stali nad
    aparatem Samsung WB-100 z 26x zoomem.

    Słysząc to nawet sam się zastanowiłem, czy wymienić kompakt z zoomem 15x na
    właśnie takiego z zoomem 26x i jak fotografowanie będzie wygladało
    praktycznie. Czy wogóle jest szansa zrobić dobre zdjęcie "z ręki" z
    maksymalnym zoomem 26x ? czy raczej wtedy to tylko statyw ?

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
    http://foto.3mam.net/u2012/Pruszkow/index6.php

  • 2. Data: 2013-05-14 23:34:42
    Temat: Re: Duży zooom
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2013-05-14 23:26, Krzysztof 'kw1618' (W-wa) pisze:
    > Słysząc to nawet sam się zastanowiłem, czy wymienić kompakt z zoomem 15x na
    > właśnie takiego z zoomem 26x

    Różnica między ''zumem 15x'', a ''zumem 26x'' jest prawie żadna. Poza
    tym, że jest to pojęcie nieprecyzyjne i możne się zdarzyć, że 26x da
    mniejsze ''przybliżenie'' od 15x.

    --
    pozdrawia Adam
    /mężczyźni są z Redmond, a kobiety z Cupertino/

  • 3. Data: 2013-05-15 08:27:34
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Janko Muzykant napisa?(a):

    > Różnica między ''zumem 15x'', a ''zumem 26x'' jest prawie żadna. Poza
    > tym, że jest to pojęcie nieprecyzyjne i możne się zdarzyć, że 26x da
    > mniejsze ''przybliżenie'' od 15x.

    Akcent był na "duży" ;)

    j.

    --
    "Wibbly Wobbly TIMEY WIMEY!!!"

  • 4. Data: 2013-05-15 10:31:26
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <m...@o...pl>

> [...]
    > praktycznie. Czy wogóle jest szansa zrobić dobre zdjęcie "z ręki" z
    > maksymalnym zoomem 26x ? czy raczej wtedy to tylko statyw ?

    A tak szczerze mówiąc: korzystasz często z najdłuższych ogniskowych?
    Ot tak pytam, bo po zmianie Fuja s6500fd z 28-300 na mirrorlessa z
    14-42, jedyne czego mi brakuje po Fuju, to ostrzenie od 1cm w trybie
    supermacro. Długiego końca w ogóle mi nie żal.

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

  • 5. Data: 2013-05-15 10:48:49
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Krzysztof 'kw1618' (W-wa)" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Czy wogóle jest szansa zrobić dobre zdjęcie "z ręki" z
    > maksymalnym zoomem 26x ? czy raczej wtedy to tylko statyw ?

    Sam mnożnik nic nie znaczy bez "punktu zaczepienia". Rzeczony aparat ma zoom
    o odpowiedniku 22,3mm więc mnożnik 26 oznacza że na długim końcu ma
    odpowiednik 580mm. Pytanie czy z ręki da się zrobić zdjęcie obiektywem o
    ogniskowej 580mm jest trywialne - da się ale nie w każdych warunkach.
    Doświadczenie wielu pokoleń fotografów wskazuje że aby mieć nieporuszone
    zdjęcie należy użyć czasu będącego odwrotnością ogniskowej czyli w tym
    przypadku 1/580s lub krótszego. Rzeczony aparat ma stabilizację obrazu więc
    jest szansa na nieporuszone zdjęcie nawet przy dłuższych czasach.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 6. Data: 2013-05-16 19:15:01
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > słyszałem w sklepie pogawędkę sprzedawcy z klientem i która mnie
    > zastanowiła, Mówił że duży zoom zmniejsza jakośc zdjęcia, a stali nad

    Zrobienie dobrego obiektywu z dużym zoomem, niezależnie, czy zaczyna się
    od 24mm, czy od 38, jest dość skomplikowanym zadaniem. Sam posiadam
    małpkę SamsungaWB 650 z 15x zoomem 24-360mm i bywa, że na maksymalnej
    ogniskowej często nie łapie mi ostrości(potwierdza ostrość przy
    nieostrym kadrze). A jakość jest słaba. Jak chcesz, mogę wrzucić tu
    porównanie z Sigmą 70-300 APO DG, ze zdjęciem z ogniskową
    240mm(ekwiwalent ogniskowej 360mm dla filmu 135)

    WAIDODAYO!

    --
    http://www.stopakcyzie.pl/
    WWW.GLOSUJINACZEJ.PL

  • 7. Data: 2013-05-16 19:35:32
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Mała poprawka - Samsung WB600.

    WAIDODAYO!

  • 8. Data: 2013-06-19 18:54:51
    Od: yorgus <y...@t...pl>

    Dnia Tue, 14 May 2013 23:26:34 +0200, Krzysztof 'kw1618' (W-wa)
    <a...@m...www.pl> napisał:
> [...]
    > praktycznie. Czy wogóle jest szansa zrobić dobre zdjęcie "z ręki" z
    > maksymalnym zoomem 26x ? czy raczej wtedy to tylko statyw ?

    Mam canona sx50 i bez problemu daje sie w dzien zrobic zdjecie na efektywnym 1200mm,
    poza tym na 24mm da rade zrobic z reki zdjecie z czasem naswietlania kolo sekundy.
    Tak wiec zalezy to od jakosci stabilizacji w aparacie.
    Jakosc zdjec jest oczywiscie gorsza niz z aparatu z matryca APS-C (wieksze szumy)
    ale i tak uwazam ze do robienia zdjec taki aparat jest zdecydowanie lepszy dla
    wiekszosci ludzi
    niz lustrzanka.

    --
    pozdrawia
    yorgus

  • 9. Data: 2013-06-20 15:42:13
    Od: Les <s...@p...fm>

    FinePix HS50 da się robić fajne zdjęcia - zooom to tylko 24-1000

    Pozdrawiam
    Les