  • 41. Data: 2022-01-22 18:04:51
    Temat: Re: Dwa przeglądy na rok
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2022-01-18 o 18:29, ii pisze:

    > Ale kto go nie ma?! Ludzie nie wycinają bez powodu DPF tylko jw.

    Ludzie usuwają DPFy/katalizatory itp. bo mogą.
    To po pierwsze.
    Po drugie ludzie usuwają DPFy, bo "tak jest taniej".
    Oczywiście to się zgadza. Taniej jest, żeby dzieci nieznajomych ludzi
    zachorowały na raka, niż żeby zmłotoryzowany Janusz płacił za wymianę
    DPF na nowy.
    Po trzecie ludzie usuwają DPFy, bo im się wydaje, że dzięki temu będą
    mieli lepszy samochód (rzekome kilka KM).
    Po czwarte ludzie usuwają DPFy, bo im w warsztacie przy okazji takiej,
    czy innej naprawy się taką "usługę" proponuje, jako coś wartego wzięcia
    pod uwagę. Jeszcze do niedawna były też reklamy "usuwanie katalizatorów
    DFP FAP - TANIO!". Na każdym skrżyżowaniu naklejki tej treści na
    barierkach i we wioskach bilbordy i tablice reklamujące usługi tego
    typu. Bardzo często wprost a jeszcze częściej w sposób lekko zawoalowany
    "tłumiki, katalizatory, DPF" - oczywiście nikt "normalny" nie naprawia
    niesprawnego DPFa, gdy kierownik warsztatu przedstawia ofertę wycięcia
    za 200 zł lub wymiany na nowy za 6 tys. zł. Oferta jest tak
    skonstruowana, żeby wybór był prosty.
    Od czasu głośnego procesu w Jeleniej Górze (chyba), gdy został po
    wieloinstancyjnym procesie skazany właściciel warsztatu, kótry
    reklamował się w całej okolicy, że usuwa DPFy, to reklama tych "usług"
    stała się mniej widoczna. Oczywiście kara w Polsce jest symboliczna, ale
    przed tym procesem nie było żadnej kary, więc o co chodzi?

  • 42. Data: 2022-01-23 13:12:59
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2022-01-18 o 11:23, ii pisze:

    > To raczej problem sraczki legislacyjnej http://niusy.pl/@youtube.com/afn

    > Ale co to w ogóle jest za problem ten DPF?! Jaki % samochodów ma wycięty
    > DPF by wartało zajmować się tym?!

    Pytanie oczywiście jest tendencyjne, bo jaki % tego nikt nie wie i
    niesposób to sprawdzić w systemie, w którym praca diagnostów jest
    fikcją. Problem polega na tym, że w otoczeniu dróg nie dość, że śmierdzi
    spalinami i jest paskudny hałas, to są grubo przekroczone normy
    szkodliwych gazów spalinowych, których nie czuć nosem, a trują. A
    ponieważ w dzisiejszych czasach drogi są wszędzie, a efekt trucia jest
    kumulowany to uciec od trucizny w praktyce niesposób.
    Oczywiście można się upierać, że Janusze potrzebują jeździć taniej, więc
    dzieci powinny oddychać spalinami dizli bez zbędnych DPFów, które są
    kagańcem nałożonym na wolność zmłotoryzowanych Januszy.

  • 43. Data: 2022-01-23 13:31:51
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    On 18.01.2022 12:21, J.F wrote:

    > A w jakim miescie?
    > Moze jest tam duzo swiezego morskiego powietrza :-)
    > A moze po prostu diesli w UK mało, bo ceny nie zachecaly?

    diesli raczej podobna ilość. Tam gdzie ja jeżdżę, to pewnie mniej w
    korkach stoją (bo więcej autostrad), no i wiatr kubły na śmieci
    przewraca dość często - więc wyspa dość dobrze przewietrzona, nic się
    nie kumuluje ;)

    Lukasz

  • 44. Data: 2022-01-23 19:47:13
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 23.01.2022 o 13:12, Poldek pisze:

    > Pytanie oczywiście jest tendencyjne, bo jaki % tego nikt nie wie i
    > niesposób to sprawdzić w systemie, w którym praca diagnostów jest
    > fikcją.

    Pieprzysz bzdury. Diagności robią co do nich należy.

    > Problem polega na tym, że w otoczeniu dróg nie dość, że śmierdzi
    > spalinami i jest paskudny hałas, to są grubo przekroczone normy
    > szkodliwych gazów spalinowych, których nie czuć nosem, a trują.

    Dobrze wiemy, że tak nie jest. Że zanieczyszczają np [iece.

> [...]
    > dzieci powinny oddychać spalinami dizli bez zbędnych DPFów, które są
    > kagańcem nałożonym na wolność zmłotoryzowanych Januszy.

    Można pieprzyć bzdury jakie się chce. Frajerzy wierzą.

  • 45. Data: 2022-01-23 19:47:41
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 22.01.2022 o 17:37, Poldek pisze:

    > Pewnie nikt tego nie robi, ale wielu chwali się robieniem tego na forach
    > tjuningowych/młotocyklowych.

    Jest jak piszesz.

  • 46. Data: 2022-01-23 19:48:03
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 22.01.2022 o 17:46, Poldek pisze:

    > Bieda w Polsce objawia się tym, że obywatel kupuje sobie Lambordzini
    > Awenator, żeby jeździć na promocje do Bierdonki. Ale ponieważ jest
    > bieda, to ściąga to Lambordzini z USA jako mienie przesiedleńcze. Po
    > dwóch latach UC się doszukuje, że to była lipa z przesiedleniem i mu to
    > Lambordzini zabierają pod młotek. I jest płacz i zgrzytanie zębami.
    > Naturalnie podjeżdżanie pod Bierdonkę AłdiQ/BeemX jak szary Kowlaski nie
    > jest opcją.

    Ile jest sztuk Lamborgini w Polsce i skąd twoje rewelacje?

  • 47. Data: 2022-01-23 19:50:01
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 22.01.2022 o 18:04, Poldek pisze:

> [...]
    > stała się mniej widoczna. Oczywiście kara w Polsce jest symboliczna, ale
    > przed tym procesem nie było żadnej kary, więc o co chodzi?

    Chodzi o dwa przeglądy w roku gdy np w Niemczech jest jeden na dwa lata.
    O to, byśmy nie byli frajerami.

  • 48. Data: 2022-01-23 21:13:04
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2022-01-23 o 19:47, ii pisze:

    > Pieprzysz bzdury. Diagności robią co do nich należy.

    > Dobrze wiemy, że tak nie jest. Że zanieczyszczają np [iece.

    > Można pieprzyć bzdury jakie się chce. Frajerzy wierzą.

    W lecie piece nie pracują, a śmierdzi spalinami i normy gazów
    spalinowych są przekroczone. Możesz dalej pleść banialuki dla grzecznych
    pasjonatów młotoryracji, że samochody wypuszczają z rur wydechowych
    świeże powietrze o zapachu wiosennej łąki.
    Wyeliminowanie 20% najbardziej trujących samochodów dałoby zmniejszenie
    emisji nowych zanieczyszczeń o 80%. Tych już wyemitowanych w żaden
    sposób nie da się usunąć - one już przeniknęły do gleby, wód gruntowych,
    zakumulowały się w organizmach.
    Oczywiście można się upierać, że problem nie istnieje.

  • 49. Data: 2022-01-23 21:24:16
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2022-01-23 o 19:50, ii pisze:

    > Chodzi o dwa przeglądy w roku gdy np w Niemczech jest jeden na dwa lata.
    > O to, byśmy nie byli frajerami.

    Niemcy to kraj w którym władzę sprawuje lobby koncernów
    młotoryzacyjnych. Przypominam, że jest to jedyny kraj na świecie, w
    którym istnieją nadal odcinki dróg, na których nie ma ograniczeń
    prędkości. Każda próba zakończenia tej patologii jest od dziesiątek lat
    systematycznie uwalana, gdyż każde stronnictwo polityczne, które próbuje
    to przeprowadzić zderza się z obietnicą odcięcia od pieniędzy potężnych
    sponsorów oraz zderza się z ciężko opłaconą przez koncerny oczerniającą
    kampanią PRowską.
    Ale po co koncernom młotoryzacyjnym jest potrzebny brak ograniczeń
    prędkości? Czyżby nie mogły sprzedawać swoich samochodów w Niemczech,
    tak jak jest sprzedają we wszystkich innych krajach świata (w których
    ograniczenia są)?
    Otóż tłumaczę, że dla koncernów to jest kwestia kluczowa. Fakt, że
    istnieje na świecie taki kraj, w którym można się legalnie samochodem
    rozpędzić jest jedynym uzasadnieniem dla tego, żeby produkować,
    sprzedawać i opracowywać wciąż nowe modele fabrycznie rozwijające
    prędkość standardowo 220-230 km/godz. i droższe więcej, znacznie droższe
    znacznie więcej. To jest fundament wizerunku marek, pozwalający
    kształtować wyobraźnię małych chłopców, baśń o tych mitycznych
    teutońskich autobanach, na którzych gdy dorosną i wezmą Audi/BMWe/Porsze
    w lizing, to będą mogli zrealizować swoje dziecięce sny o potędze.

  • 50. Data: 2022-01-23 22:41:03
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 23.01.2022 o 21:13, Poldek pisze:

> [...]
    > zakumulowały się w organizmach.
    > Oczywiście można się upierać, że problem nie istnieje.

    Początki pandemii pokazały, że brak samochodów na drogach nie spowodował
    ograniczenia zanieczyszczeń. Czyli pieprzysz choć wydaje Ci się, że nie.