  • 21. Data: 2015-03-22 22:53:26
    Temat: Re: Dylemat. Nowe auto do 50k.
    Od: "Endriu" <p...@i...pl>

    > Brawo.

    No brawo, brawo... W roli głównej stajnia Renault i jej panewki bez zamków....

    http://forum.gazeta.pl/forum/w,20,150288513,15032925
    6,Re_1_2_TSI_trwalosc_lancucha.html

    "[...] Przykładowo posiadam też renault scenic 1.9 DCi (120KM). Silnik ma fabryczną
    wadę powodującą okręcenie się panewek na korbowodzie - silnik po takiej akcji jest do
    wyrzucenia. Mnie trafiło to przy przebiegu 160 000km. Różnica jest taka, że problem
    jest znany - a renault akcji serwisowej na w/w wadę jednak nie ogłosiło, przez co
    musiałem wymieniać silnik w kilkuletnim samochodzie...[...].

    Endriu

  • 22. Data: 2015-03-22 23:25:37
    Od: AL <a...@s...tam.pl>

    On 2015-03-22 18:59, Endriu wrote:

    > Pasowało by to jakoś udowodnić, żeby ni ebyło że kolega rzuca słowo na
    > wiatr..... Jakieś zdjęcie rachunku albo cokolwiek ....

    auto firmowe - mamy takie trzy (aaa przepraszam, jedno sie skasowało i
    więc już tylko dwa)
    - co mam Ci udowadniac? - nie chcesz wierzyc - to nie wierz.
    Przekonasz sie (albo i nie) na wlasnej skorze.

    Albo wpisz sobie 'panewki i dCi' - pewnie wszystkie linki również kłamią
    bo nie ma rachunków za remont/wymianę silnika?

    oOdatkowo dCi chodza jak traktory (jak są zimne). Ekonomia i dynamika -
    akceptowalne.

    Prywatnie takiego auta (z tym silnikime) bym nie kupil.

  • 23. Data: 2015-03-23 09:31:14
    Od: Marek <m...@g...pl>

    > Chyba wezmę zagazowanego Hundaya I30, ale to dopiero za jakiś czas pod
    > warunkiem, że skośnoocy będą jeszcze za dwa lata (zanim dozbieram całość
    > kasy) gazować 1,4 MPI.

    Tez sie powoli nosze ze zmiana na Hyundaia. Im wiecej zglebiam temat to
    coraz bardziej nabieram dystansu do tego wynalazku.
    Wielu uzytkownikow KIA/hyundai ma problemy z zaworami, ktore nie maja
    hydraulicznej regulacji. Regulacja jest wymagana co okolo 30kkm i nie
    jest tania, czyt. nie kazdy mechanik da sobie z nia rade. Kosztuje okolo
    1000 PLN.

    Nie jestem pewny czy w nowym silniku jest ta sama historia.

    --
    Marek
    echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z

  • 24. Data: 2015-03-23 15:40:11
    Od: "Endriu" <p...@i...pl>

    > - co mam Ci udowadniac? - nie chcesz wierzyc - to nie wierz.

    Z tymi panewkami bez zamków to jak z pancerną brozą łamiącą skrzydło
    odrzutowca ..... Wiesz może mi szef serwisu wraz kosulatantami, prezesami
    Renault i Bóg wie z kim jeszcze mówić, że problem mają za sobą, a ja im i
    tak nie uwierze i będę to gówno omijał z daleka.

    Endriu

  • 25. Data: 2015-03-23 15:48:56
    Od: "Endriu" <p...@i...pl>

> [...]
    > PLN.
    >
    > Nie jestem pewny czy w nowym silniku jest ta sama historia.

    Kolega ma Hundaia i30 zagazowanego na silniku 1,6 (kupił od znajomego po
    lisingu w idealnm stanie). Chodzi mu to wszytsko dobrze. Ale chyba po 120k
    łancuch rozrządu (w tym hundaju nie ma paska) się lekko rozklekotał i
    serwisie musieli mu go wymenić.

    Trochę to dziwne biorąc pod uwagę, że u drugiego mojego kupla z mercededesem
    e-klasy w dieslu z bodajze 1997 roku z nabitym 250k kilometrów nigdy taka
    sprawa by nie wynikła.

    Nie wiem nic o tym silniku 1,4 MPI którego gazują (na chwilę obecną)
    fabrycznie. 100 koni to ma, ale ja mam tyle w 1,6 w golfie. Tak na pierwszy
    rzut oka czy nie będzie to jakieś wyżyłowane ?.

    Endriu

  • 26. Data: 2015-03-23 22:50:27
    Od: laisar <k...@o...pl>

    W dniu niedziela, 22 marca 2015 22:53:30 UTC+1 użytkownik Endriu napisał:

    > No brawo, brawo... W roli głównej stajnia Renault
    > i jej panewki bez zamków....

    Napiszę powoli, bo najwyraźniej powoli czytasz <;

    P r o b l e m e m t a m t y c h p a n e w e k
    N I E B Y Ł b r a k z a m k ó w.

    Faktyczną przyczyną obracania panewek było niewłaściwe smarowanie - z powodu źle
    zaprojektowanych kanałów olejowych w bloku silnika.

    Gdyby nawet tamte panewki miały zamki, to dalej by się okręcały, bo zamki nie mają
    tyle wytrzymałości, by powstrzymać obracanie panewek, jeśli wystąpią ku niemu
    warunki.

    (Z (nie)wiarą w naprawienie problemu nie zamierzam dyskutować - mamy w końcu wolność
    wyznania - ale czytam daćkowe fora polskie, rumuńskie, niemieckie, francuskie,
    holenderskie, węgierskie, hiszpańskie i angielskie i nigdy nie spotkałem się z
    doniesieniem o przekręconych panewkach).

  • 27. Data: 2015-03-23 22:53:25
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "laisar" <k...@o...pl> napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

> [...]
    >
    > Faktyczną przyczyną obracania panewek było niewłaściwe smarowanie - z
    > powodu źle zaprojektowanych kanałów olejowych w bloku silnika.

    Sugerujesz, że t e r a z już jest to poprawione?
    Kiedy taka zmiana w tym silniku miała miejsce?

    ---
    Avast.

  • 28. Data: 2015-03-23 23:14:02
    Od: laisar <k...@o...pl>

    PS - Zastrzeżenie: nie bronię dCi, bo w ogóle jestem przeciwnikiem diesli w
    osobówkach - ale przy wszystkich ich rzeczywistych wadach tym bardziej bez sensu jest
    dokładanie im wymyślonych problemów.

  • 29. Data: 2015-03-24 00:16:11
    Od: laisar <k...@o...pl>

    W dniu poniedziałek, 23 marca 2015 22:53:24 UTC+1 użytkownik Cavallino napisał:

    > Sugerujesz, że t e r a z już jest to poprawione?
    > Kiedy taka zmiana w tym silniku miała miejsce?

    Ok. roku 2004 - od 1.5 dCi II generacji ("K9K blok A", Euro 4).