    Subject: Re: Dyskryminacja wiekowa w branży IT - fakty i mity
    Newsgroups: pl.comp.programming
    From: Szyk Cech <s...@s...pl>
    Date: Thu, 12 Sep 2019 18:28:00 +0200

    On 12.09.2019 18:02, Piotrek wrote:
    > Rzeczywiście
    > jest tak, że osoba 30+, która na dłuższy czas wypadła
    > z obiegu, jest już praktycznie skreślona i może sobie
    > co najwyżej poklepać kod czysto hobbystycznie?

    Cześć!

    Ja w pod koniec 2016 roku powróciłem do komercyjnego programowania po 9
    latach luki w życiorysie zawodowym. Miałem wtedy 38 lat. I od tamtej
    pory pracuję mimo, że nie mam dyplomu tylko 3 lata studiów. Choć od
    tamtej pory pracę zmieniłem już 2 razy (nie z własnej woli).

    Tym nie mniej aby zdobyć posadkę musiałem się wykazać:
    * W 2016: chcieli zobaczyć 2 kody źródłowe ostatnich dwóch moich
    projektów hobbystycznych.
    * W 2017: musiałem pokazać moje hobbystyczne programy (pokazałem 2).
    * W 2018: musiałem wykonać zadania testowe.

    Przebojów z pracą miałem co nie miara, ale te opisywane prze ze mnie
    przypadki były pozytywnie ocenione i zaowocowały umowami na okres próbny
    a następnie o pracę.

    Z tym, że muszę zaznaczyć, że mimo, że nie pracowałem te 9 lat to
    programowałem i czytałem o programowaniu i wykonałem kilka/kilkanaście
    "test proof" by opanować te czy inne elementy języków/bibliotek. Mam też
    na koncie kilka potrzebnych mi programów. Nie są ona jakieś
    nadzwyczajne, jednak działają i są pożyteczne.

    Obecnie w firmie pracuję na starych narzędziach z uwagi na specyfikę
    naszego produktu. Jednak cały czas pracuję nad swoimi umiejętnościami
    (nawet jadąc do pracy czytam książki i magazyny programistyczne
    papierowe i elektroniczne). Prowadzę też projekty programistyczne
    starając się połączyć walory edukacyjne, przydatność dla mnie i
    potencjalne korzyści biznesowe.

    Słowem da się, jednak oczekiwania są większe niż od juniorów.

    Pozdro!
    Szyk Cech