    Newsgroups: pl.comp.programming
    Date: Thu, 12 Sep 2019 11:34:46 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Dyskryminacja wiekowa w branży IT - fakty i mity
    From: fir <p...@g...com>

    W dniu czwartek, 12 września 2019 18:40:57 UTC+2 użytkownik heby napisał:

    > Bzdura. Ssanie na programistę jest obecnie takie że nikt nie zwraca
    > uwagę na wiek czy doświadczenie. Wykształcenie przestało mieć znaczenie
    > lata świetlne temu choć bywają firmy łase na doktorów z uwagi na "prestiż".
    >
    > Brak doświadczenia może najwyżej spowodować że nie wybierzesz każdej
    > firmy. Ale dalej to co zostaje to większość rynku.
    >
    > Podpowiem natomiast na czym polega problem: dużo firm komputerowych ma
    > "młode dynamiczne zespoły" co generuje przepaść integracyjną. Dodatkowo
    > osoby 50+ pracujące z taskimi zespołami mają tendencję do tatusiowania i
> [...]

    ostatnio mysle programowanie jest dlatego w cenie ze w porownaniu do takiej roboty
    jak np hydraulik, zlota raczka czy elektryk o wiele trudniej jest je ogarnac (przy
    czym ow iele trudniej to chyab znaczy tak ze 100 razy trudniej)

    tak mysle bo ostatnio troche musze ogarniac sprawy domowe, np ostatnio potrzebowalem
    zainstalowac sobie cos w rodzaju kominka/piecyka na drewno na pietrze w domu (by sie
    latwiej i poreczniej/taniej ogrzewalo na pietrze
    niz co dwie godziny latac dwie kondygnacje w gore i w dol do centralnego) i sam
    musialem wybic dziure w scianie, zainstalowac to badziewie itd itd - i widze jaka ta
    robota jest defakto
    prosta, poziom jej skomplikowania przypomina napisanie czegos ciut wiekszgo od hello
    worlda, ale niewiele, program na kilka linijek) (co prawda i tu sie moze cos
    spieprzyc i mi np nie wiem czemu ciagle cos ciut przyduzo dymu leci d mieszkania
    zwlaszcza przy rozpalaniu chyba dym leci na mieszkanie, ale sie nim oczadziem) - z
    tego widac jakie jest porownanie miedzy operacjami w swiecie fizycznym a
    kodowaniem..roboty fizyczne pozostaja w wiekszosci w swiecie helloworldow - natomiast
    kodowanie niestety cierpi na inne plagi, zbyt trudne i nudne do nauczenia sie
    frameworki an zbyt nudnych narzedziach