    Newsgroups: pl.comp.programming
    Date: Thu, 12 Sep 2019 11:51:51 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Dyskryminacja wiekowa w branży IT - fakty i mity
    From: "M.M." <m...@g...com>

    On Thursday, September 12, 2019 at 8:34:48 PM UTC+2, fir wrote:

    > ostatnio mysle programowanie jest dlatego w cenie ze w porownaniu do takiej roboty
    jak np hydraulik, zlota raczka czy elektryk o wiele trudniej jest je ogarnac (przy
    czym ow iele trudniej to chyab znaczy tak ze 100 razy trudniej)

    > tak mysle bo ostatnio troche musze ogarniac sprawy domowe, np ostatnio
    potrzebowalem zainstalowac sobie cos w rodzaju kominka/piecyka na drewno na pietrze w
    domu (by sie latwiej i poreczniej/taniej ogrzewalo na pietrze
    > niz co dwie godziny latac dwie kondygnacje w gore i w dol do centralnego) i sam
    musialem wybic dziure w scianie, zainstalowac to badziewie itd itd - i widze jaka ta
    robota jest defakto
    > prosta, poziom jej skomplikowania przypomina napisanie czegos ciut wiekszgo od
    hello worlda, ale niewiele, program na kilka linijek) (co prawda i tu sie moze cos
    spieprzyc i mi np nie wiem czemu ciagle cos ciut przyduzo dymu leci d mieszkania
    zwlaszcza przy rozpalaniu chyba dym leci na mieszkanie, ale sie nim oczadziem) - z
    tego widac jakie jest porownanie miedzy operacjami w swiecie fizycznym a
    kodowaniem..roboty fizyczne pozostaja w wiekszosci w swiecie helloworldow - natomiast
    kodowanie niestety cierpi na inne plagi, zbyt trudne i nudne do nauczenia sie
    frameworki an zbyt nudnych narzedziach

    Ale zrobić kominek 'optymalnie', czyli wystarczająco tanio, fachowo, szybko,
    ładnie, bezpiecznie - żeby jednak dym nie leciał do mieszkania, plus odpowiedni
    marketing aby ludzie chcieli zamawiać a nie robić samemu - to już jest
    sztuka. Tak umie ktoś jeśli siedzi w branży wiele lat i miał chociaż z 1000
    reklamacji żeby nabrać doświadczenia, albo korzysta z doświadczeń innych.

    Pozdrawiam.