    Newsgroups: pl.comp.programming
    Date: Thu, 12 Sep 2019 12:20:58 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Dyskryminacja wiekowa w branży IT - fakty i mity
    From: fir <p...@g...com>

    W dniu czwartek, 12 września 2019 20:51:53 UTC+2 użytkownik M.M. napisał:
> [...]
    roboty jak np hydraulik, zlota raczka czy elektryk o wiele trudniej jest je ogarnac
    (przy czym ow iele trudniej to chyab znaczy tak ze 100 razy trudniej)

    potrzebowalem zainstalowac sobie cos w rodzaju kominka/piecyka na drewno na pietrze w
    domu (by sie latwiej i poreczniej/taniej ogrzewalo na pietrze
    musialem wybic dziure w scianie, zainstalowac to badziewie itd itd - i widze jaka ta
    robota jest defakto
    hello worlda, ale niewiele, program na kilka linijek) (co prawda i tu sie moze cos
    spieprzyc i mi np nie wiem czemu ciagle cos ciut przyduzo dymu leci d mieszkania
    zwlaszcza przy rozpalaniu chyba dym leci na mieszkanie, ale sie nim oczadziem) - z
    tego widac jakie jest porownanie miedzy operacjami w swiecie fizycznym a
    kodowaniem..roboty fizyczne pozostaja w wiekszosci w swiecie helloworldow - natomiast
    kodowanie niestety cierpi na inne plagi, zbyt trudne i nudne do nauczenia sie
    frameworki an zbyt nudnych narzedziach

    > Ale zrobić kominek 'optymalnie', czyli wystarczająco tanio, fachowo, szybko,
    > ładnie, bezpiecznie - żeby jednak dym nie leciał do mieszkania, plus odpowiedni
    > marketing aby ludzie chcieli zamawiać a nie robić samemu - to już jest
    > sztuka. Tak umie ktoś jeśli siedzi w branży wiele lat i miał chociaż z 1000
    > reklamacji żeby nabrać doświadczenia, albo korzysta z doświadczeń innych.

    wcale nie, to jest proste zadanie (u mnie to jest nie tyle kominek co taki maly
    piecyk na drewno, cos w rodzaju kominka)

    np to zeby zrobic tak by dym nie lecial do srodka to nie jest sztuka tylko cos
    prostego niczym zmiana np s %s na %f w jednej lini kodu... to ze trzeba sie tego
    nauczyc nei zmienia faktu ze jest to proste i cala ta robota jest dosyc prosta,
    dlatego te oldskullowe roboty charakterystyczne dla poprzednich pokolen sa faktycznie
    proste (dlatego tez ustyskiwanie tych dziadow ze mlode pokolenie zajmuje sie
    komputerami itd a nie umie konie osiadlac, czy domu zbudowac jest faktycznie bezsensu
    bo tamte stare rboty z moich doswiadczen wynika sa proste i idzie sie tego nauczyc w
    ramach potrzeby - trudniejsze jest to co jakis czas temu niosla przyszlosc czyli
    wlasnie chocby programowanie

    ale ono tez jak mowilem ma swoje minusy o ktorych wiedza ci co to robia ;c

    z tym piecykiem/kominkiem swoja dorga nie wiem co zrobic by ten tym nielecial, ten
    szyb kominowy ma dziury w piwnicy, tore zastawilem taim jakims jakby blokiem
    przypominajacym parapet ktory tam stal, byc moze powinienem je zastak scislej albo
    odblokwac, by ten dym lepiej zasysalo, nie wiem jeszcze albo moze powinienem sie
    jakos nauczyc rozpalac
    w specyficzny sposob (np niektory rodzaj appieru jakiego uzywam do rozpalanie dzis
    produkowany jest niesamowicie toksyczny, jak to powiachac kal to sie pali to
    niezywkle cuchnie, byc moze tez drzewo powinno byc drobniej pociete by szybciej sie
    zapalilo, z lenistwa spalalem grubsze bloki i ta byc moze maja wieksza tendencje do
    dymienia)