    Newsgroups: pl.comp.programming
    Date: Fri, 13 Sep 2019 00:21:14 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Dyskryminacja wiekowa w branży IT - fakty i mity
    From: fir <p...@g...com>

    W dniu piątek, 13 września 2019 08:54:22 UTC+2 użytkownik Maciej Sobczak napisał:

    > Tak. Na pewno pomoże odpowiednio napisany list motywacyjny, którego osoba będąca od
    początku "w nurcie" zwykle nie musi pisać. Ale w takim liście można napisać rzeczy,
    których nie ma w tabelce w CV.
    > Może też pomóc jakaś aktywność publiczna, np. w jakimś (może własnym?) projekcie
    open-source, albo inny blog czy tutorial własnego autorstwa. To pozwala się łatwiej
    uwiarygodnić.

    > 30+ to nie jest żaden problem. W branżach specjalistycznych to jest ciągle zakres
    młodszego inżyniera. Ale omijałbym firmy z "młodym, dynamicznym zespołem", gdzie
    głównym benefitem jest karta Multisport... :-)

    30-40 to wiadomo ze nie, ale trzeba sie zastanowic czy programowanie nie nalezy
    przypadkiem do grupy zawodow taich jak np zawodowy sport, gdzie np sportowcow po
    50tce to raczej malo uswiadczy - czy wrecz przeciwnie, moze to bardziej taki zawod
    jak maszynista w pociagu (przynajmniej kiedys) gdzie bycie po 60tce i noszenie czapki
    niczemu nie szkodzilo

    nie wiem ale chyab programowanie czesciowo podchodzi pod ta sportowa dzialke bo
    trzeba strasznie sie koncentrowac a w pewnym wieku czlowiek zwalnia (no ale to
    napewno nie przed 35 rokiem zycia tak ze o tym wogole nie ma co mowic)

    w sumie nie znam sie na tym ale patrzac na ludzi to ludzie zwalniaja w fizykalnym
    tempie zycia gdzies tak okolo 35 (moze nawet ciut wczesniej) ale ta 'druga predkosc'
    zycia pozniej tez trwa dluzszy czas (gdzies tak do 70tki moze, moze troche mniej, ?,
    nie wiem ale znalem 65 latkow w dobrej formie wic mysle ze do 65 spokojnei)