    From: sirapacz <n...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Działanie różnicówki
    Date: Wed, 11 Jul 2018 17:15:57 +0200
    Sender: g...@n...wsisiz.edu.pl

    > Przerwanie przewodu N w różnicówkach trójfazowych, które zabezpieczają
    > cały dom nie spowoduje jej wyłączenia, ale w prawie w 100% zakończy się
    > uszkodzeniem elektroniki w urządzeniach domowych.

    Coś takiego powiedział mi energetyk naprawiający przetarty przez drzewo
    przewód fazowy przyłącza. Natomiast nie mogłem i nadal nie mogę
    zrozumieć dlaczego.
    Przecież na obudowach nie pojawią się nagle potencjały obcych faz więc
    wg mnie nie ma jak wzrosnąć niebezpiecznie (dla urządzenia) napięcie.

    Rozwiniesz albo nakierujesz na źródło coby poczytać?