    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Działanie różnicówki
    Date: Wed, 11 Jul 2018 21:30:40 +0200

    Użytkownik "Adam Wysocki" napisał w wiadomości grup
    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    >Tak sobie patrzę:

    popatrz na
    https://en.wikipedia.org/wiki/Residual-current_devic
    e#Typical_design

    nr 7 na fotce
    This difference causes a current in the sense coil (6), which is
    picked up by the sense circuitry (7).

    to mi wyglada na jakis tranzystor ...

    co prawda dalej pisza
    "The sense circuitry then removes power from the solenoid (5), and the
    contacts (4) are forced apart by a spring, cutting off the electricity
    supply to the appliance."

    ale mam watpliwosci czy to prawda, czy generuja impuls rozlaczajacy
    ... jak elektrownia prad wylaczy, to roznicowka sama nie rozlacza.

    albo tu
    http://www.cycloflow.com/2014/02/what-are-elcb-rccb-
    rcbo-and-rcds.html
    http://3.bp.blogspot.com/-HpaOkhYM5qw/VldKNIA57vI/AA
    AAAAAAAYU/37XsQmsEjxQ/s1600/Voltex%2BRCBO%2B%252B%2B
    title.png

    jest taka malutka plytka przy przedniej sciance ...

    ice#/media/File:FISkizze.svg

    >Wygląda to tak, jakby prądy płynące przez obie żyły wzajemnie się
    >znosiły,
    >ale jak przestaną się znosić (np. bo N się przerwie, a L się doziemi
    >popłynie przez niego prąd), to różnicówka zadziała.

    >Jak płynie 16A L i to samo 16A wraca N, to się znoszą. Tak to
    >rozumiem.

    Dobrze rozumiesz, tylko jak przez przewody plynie 16A, to one musza
    byc odpowiednio grube.
    Wiec sie duzo zwojow nie zmiesci.
    Jak prad roznicowy siegnie 30mA, to ma rozlaczyc ... przy malej ilosci
    zwojow raczej nie wywola duzej sily.
    IMO - wzmaczniacz w srodku bedzie potrzebny.
    A wzmacniacz wymaga zasilania.

    >W sumie pytanie czemu nie spowoduje wyłączenia (tzn. co to ma na
    >celu).
    >Ten schemat sugeruje, że powinno spowodować (TEST łączy jedną fazę z
    >N):

    >http://forumsep.pl/download.php?id=1006

    Ale łączy poza toroidem.
    Czyli przez przewod fazowy plynie, a przez przewod N nie wraca.
    Tak samo zreszta dziala to w 1-f.

    Tu zauwaz - toroid zasila przekaznik polaryzowany.
    Czule bydle, ale czy wystarczajaco, aby spowodowac rozlączenie ?

    No i poplynie prad zmienny - w przekazniku spolaryzowanym wywola
    drgania w obie strony, to sie usrednia, choc dzwonek w telefonie
    dzwonil.
    Ale on mial duzo zwojow.

    J.