    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Re: Dziwna przekładnia
    Date: Wed, 11 Jul 2018 11:08:23 +0200

    dyskusyjnych:iNa1D.564201$O...@f...ams1...
    On 2018-07-10, WM <c...@p...onet.pl> wrote:

    >Też mi to nie gra. Stawiam na wizję artystyczną animatora 3D.

    Dokladnie.
    I to nawet kiepska wizja, bo wyraznie namalowal, ze z jednej strony sa
    zeby szerokie, a z drugiej waskie.
    To wspolpracujace kolko jakie ma miec - szerokie czy waskie ?

    Jest w tym jednak maly haczyk - poniewaz zeby sa skosne, to
    zmieniajac kat nachylenia mozna opasac stozek pasami o stalej
    szerokosci !
    Tylko ze nic to nie da, bo ilosc zebow na obwodzie ciagle taka sama.

    no i kat sie zmienia, wiec male koło musialoby miec zmienny kąt zebów.
    Choc moze wystarczyloby tylko jakos obracac.
    No beda sie slizgac podluznie ...

    J.