    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Dziwne napiecie aku
    Date: Wed, 25 Jul 2018 11:32:56 +0200

    Użytkownik "karol" napisał w wiadomości grup
    pl...
    >Tak jak już pisałem mam problem z akumulatorem/ładowaniem (
    >rozładował się po paru miesiacach, pojechałem tam gdzie kupowałem
    >powiedzieli ze aku jest dobry tylko ładowanie słabe i trzeba wymienic
    >regulator napiecia - wymieniono go mi (podobno) ... )
    >aku ma poł roku centra futura, samochod audi a4 b7 1.8 z lpg jak ma
    >to znaczenie

    >Wczoraj po jezdzie na włączonych światłach itd pokazywało ok 13,4, na
    >wyłączonym pokazywalo ok 12.4.
    >Dziś rano podłączyłem miernik i pokazuje na aku 12,1, jak go
    >odpaliłem, włączyłem swiatła mijania, pokazuje 13,9.

> [...]

    Miernik masz dobry ?
    13.9 przy wlaczonym silniku - bardzo prawidlowe. 13.4 ... troche za
    niskie, ale moze twoj samochod tak ma - stwierdzil ze naladowany i
    obnizyl.

    12.4 zaraz po skonczonej jezdzie ... IMO troche za malo. Wolalbym
    zobaczyc przynajmniej 12.6
    Napiecie aku po ładowaniu bedzie powoli spadac, jesli zmierzyles
    zaraz, to powinno byc wyzsze.
    12.1 po ~12h postoju ... IMO tez troche za malo. 12.3 by mnie
    ucieszylo.

    Ale - na to sie naklada pobor pradu pojazdu.
    Zapewne rano centralny zamek uderzyl krotkim impulsem, przy otwartych
    drzwiach pala sie jakies lampki, alarm w nocy troche zuzywa.

    Ogolnie - nie jest zle.

    J.