    From: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: Ech te AMOLEDY
    Date: Sun, 6 Jan 2019 10:22:37 +0100

    ja też jestem zwolennikiem dobrych, używanych telefonów. używanych nie
    katowanych.
    > Dlaczego nie S6? Np. dlatego, że nie ma miejsca na kartę pamięci,
    wiele nowych topowych telefonów niema karty pamięci, gdyż jak czytałem
    transfer danych na owe karty nie jest tak wydajny jak do pamięci
    wbudowanej. mniej problemów. Jednak dzięki popularyzacji modeli z 64
    gigami, mnie, zagorzałemu zwolennikowi kart micro sd - 64giga wystarcza.
    nie żebym nie musiał się "streszczać" ale z drugiej strony, po cholere
    mi pierdyliard starych fotek czy filmów w telefonie. Jak kto lubi, ale
    mnie kartę pamięci dało się porzucić. Z irdy korzystam, ale gdybym nie
    miał, są proste i wygodne sposoby na zastąpienie. natomiast wielkość
    baterii, albo czas pracy, w przypadku s6 jest tragicznie krótki. tym
    bardziej gdy mówimy o telefonie już parę lat używanym. nowa bateria o
    nie oszukanej pojemności to więcej niż 10% ceny!. Kolejna sprawa to
    wydajność.
    https://youtu.be/3LYrYtQyNeA?t=79
    pomiędzy s5 (a więc i s4 wer. i9506 którego posiadam) a s6 różnica jest
    nie wielka. pomiędzy s6 a s7 - gigantyczna. PRzy czym nie mam żadnych
    uwag krytycznych pod względem s7, ale na tle konkurencji demonem
    szybkości nie jest.
    https://www.gsmarena.com/compare.php3?idPhone1=6849&
    idPhone2=7821&idPhone3=6948
    W mojej ocenie s6 odpada całkiem, a co do s7 miałem mieszane odczucia.
    kolejny samung galaxy, super aparat ze stabilizacją, no i... no i nic
    wiecej. Ekran... ktoś tu wspomniał o ekranie. ale kolega akurat wtedy
    kupił redmi 4. porównywaliśmy go do s4, no i szału nie było. w
    ciemnościach amoled wygrywa, ale głównie dla tego, że sie tak mocno nie
    ściemnia jak jego lcd. w słońcu raczej jego był bardziej widoczny, a w
    neutralnych warunkach, trudno dostrzec różnice. I to chyba sprawiło że
    zacząłem szukać czegoś innego.
    Jakiś niecały rok temu trafiłem na mi5, ze 2 stówy tańszego niż s7. Miui
    "nie siadło" ale o tym wiedziałem od początku bo i w s4 był CM, w mi5
    wgrałem lineage. PRzed świetami żonie upadł nieszczęśliwie galaxy s4 i w
    zasadzie chciała nowego galaxy. wiecie jakiego "galaxy" wybrała? MI5!
    opisałem moją historie, aby zachęcić Was do zastanowienia się nad
    pomysłem porzucenia lini galaxy. Jak mnie wkręciło w galaxy tak zostałem
    przez prawie 5 "pokoleń". ale w tym czasie świat ewoluował i konkurencja
    również tworzyła udane modele.
    Polecam rozejrzenie sie za innymi telefonami. Nawet za takimi mniej
    znanymi jak xiaomi.
    ToMasz
    PS ja szukałem telefonu małego. nawet nie tyle małego co lekkiego, bo
    noszę telefon na pasku.