    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Ecodriving na egzaminie
    Date: Wed, 2 Dec 2015 10:48:25 +0100

    dyskusyjnych:n3m10q$bj2$...@n...news.atman.pl...
    On 01.12.2015 22:43, Tomasz Pyra wrote:
> [...]
    co-driving-na-egzaminie-wideo
    > No tu jest troszkę inna wersja, różniąca się od poprzedniej o 100rpm
    > :)
    > Ale pytanie zasadnicze jest z czego to wynika?

    Tam jest podstawa prawna podana.
    0594

    "w załączniku nr 2 do rozporządzenia w tabeli nr 7 po poz. 24 dodaje
    się poz. 25 i 26 w brzmieniu:

    25 Zmiana biegów właściwa dla energooszczędnej jazdy (dotyczy
    wyłącznie egzaminu państwowego przeprowadzanego w zakresie prawa jazdy
    kategorii B, B+E, C1, C1+E, C, C+E, D1, D1+E, D i D+E); w zakresie
    prawa jazdy kategorii B i B+E osoba egzaminowana powinna dokonywać
    zmiany biegu na wyższy w momencie, kiedy silnik osiągnie od 1800 do
    2600 obrotów na minutę, a pierwsze cztery biegi powinny być włączone
    zanim pojazd osiągnie 50 km/h; w zakresie pozostałych kategorii prawa
    jazdy osoba egzaminowana powinna utrzymywać prędkość obrotową silnika
    w zakresie zielonego pola pracy oznaczonego na obrotomierzu pojazdu
    egzaminacyjnego"

    Swoja droga - ja tu nie widze ze "jak kursant na chwile pojedzie przy
    wiekszych obrotach, to egzaminator go nie obleje".

    >Z ekooszołomstwa. Słusznie wymagają hamowania silnikiem.

    Hm, czy slusznie ... ja tam mam nadal watpliwosci, no ale w na
    egzaminie po miescie raczej nie bede sie zastanawial jak daleko auto
    na luzie zajedzie :-)
    A jak mam zmieniac biegi aby zwolnic od 50 do 7, to przepis
    sponsorowala firma Valeo i ZF :-)

    >Zmiana biegów przy 1800-2600 to już przegięcie. Ja często zmieniam
    >przy 3000-4500 i nic się nie dzieję;)

    Wydaje ci sie, ze nic sie nie dzieje, a w Brukseli wiedza lepiej :-)

    Poza tym auto przy 4500 za duza moc ma, a my chcemy uczyc spokojnej
    jazdy :-)
    A tak swoja droga:
    -4 bieg przy 50 ? troche za wolno mi sie wydaje, choc oczywiscie
    zalezy od auta.
    -urzednicy jezdza dieslami ?
    -czy w przepisach jest obowiazek wyposazenia auta egzaminacyjnego w
    obrotomierz ?
    -macie na obrotomierzach jakies "zielone pole" ?

    J.