    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Thu, 12 Oct 2017 16:06:06 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Elektryki + solary?
    From: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Patrze na polskiego dostawczaka i mi sie scyzoryk w kieszeni otwiera. Napisali ze
    kabina jest towarem zastepczym. Parametry wskauja na typowego miejskiego dostawczaka.
    Aerodynamike moze miec gorsza od pianina. Od samochodu w ktorym jak pracuje srednia
    predkosc wyjdzie na poziomie 12km/h super oplywowe ksztalty sa zbedne. Od dostawczaka
    wymaga sie dobrego fotela dla kierowcy a nie lamp zespolonych oswietlajacych droge na
    pol kilometra. Wygodny ma byc w srodku dla kierowcy i latwy do mycia na zewnatrz.
    Ogrzewanie musi miec wydajne czyli od piecyka na jakies paliwo plynne czy gaz plynny
    sie nie obedzie. Wydaje mi sie ze pod tym wzgledem stary master ktorego mam jest
    doskonaly. I na bazie takiego samochodu powinno sie robic elektryczne miejskie
    dostawczaki. Jesli przez moment trzy rozne i konkurencyjne firmy robily praktycznie
    identyczne dostawczaki, tak identyczne ze praktycznie wszystkie czesci mechaniczne we
    wszystkich byly te same a roznily sie ksztaltem tylnych lamp i znaczkiem firmowym. To
    dlaczego nie podmienic silnika spalinowego na elektryczny, pod podloge zapakowac
    akumulatory i niech bezdymnie robi swoje 150 kilometrow po miescie.