eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyElektryki zimą › Re: Elektryki zimą
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
    0.net!newsreader4.netcologne.de!news.netcologne.de!peer03.ams1!peer.ams1.xlned.
    com!news.xlned.com!peer01.fr7!futter-mich.highwinds-media.com!news.highwinds-me
    dia.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.ne
    ostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Subject: Re: Elektryki zimą
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <q3hfr3$6f6$2@node1.news.atman.pl>
    <5c5c4e34$0$505$65785112@news.neostrada.pl>
    From: z <...@...pl>
    Date: Thu, 7 Feb 2019 17:35:12 +0100
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:60.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/60.5.0
    MIME-Version: 1.0
    In-Reply-To: <5c5c4e34$0$505$65785112@news.neostrada.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
    Content-Language: pl
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 52
    Message-ID: <5c5c5e41$0$492$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 89.73.1.187
    X-Trace: 1549557313 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 492 89.73.1.187:20744
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 2968
    X-Received-Body-CRC: 4046234034
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2649625
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2019-02-07 o 16:26, T. pisze:
    > W dniu 2019-02-07 o 15:37, RadoslawF pisze:
    >> https://spidersweb.pl/autoblog/samochody-elektryczne
    -zima-tesla-3/
    >>
    >> W artykule jest nie tylko o Tesli.
    >>
    >>
    >> Pozdrawiam
    >
    > Boskie:  W zamian za frustrujący brak zasięgu otrzymujemy różne gadżety.
    > W Tesli, w trzaskający mróz, możemy na centralnym ekranie włączyć sobie
    > kominek stwarzając sobie wrażenie ciepła. W innych elektrykach pozostaje
    > nam narysować sobie farelkę.
    >

    Nie czytałem ale zawsze przychodzi mi na tę okoliczność propaganda
    jęczeniowa jakie to w zimie są problemy z silnikami na sprężone
    powietrze ;-)

    "
    Sprężanie powietrza to proces o sprawności 70%, ładowanie akumulatora -
    90%. Rozładowanie akumulatora - 90% - opróżnianie zbiornika ze sprężonym
    powietrzem ma już niską sprawność (politropa, ewentualnie izoterma) co
    wymaga albo ogrzewania zbiornika albo liczymy się ze znacznymi stratami
    (R - uniwersalna stała gazowa i równanie Clapeyrona pozwala to w
    przybliżeniu obliczyć), dodatkowo silnik elektryczny może mieć dużą
    sprawność, za to na sprężone powietrze zawsze będzie miał niską - ze
    względu na prawa rządzące gazami i termodynamikę przemian gazowych.
    Napęd na sprężone powietrze ma zastosowanie jedynie tam, gdzie
    niedopuszczalne jest emitowanie spalin, ciepła czy iskier. W każdym
    innym przypadku jest bezzasadne marnowanie energii i zatruwanie
    środowiska. (dużo energii, którą można było spożytkować rozprasza się w
    postaci ciepła, a ta energia wzięła się w dużej mierze z węgla).

    udostępnij

    ultra 5 lat 11 mies. temu +11
    ładowanie akumulatora - 90%. Rozładowanie akumulatora - 90%

    @Analityk: To by było dopiero -
    Ale to co piszesz to sprawność elektryczna a nie energetyczna
    akumulatora - czyli że odzyskujesz niemal cały ładunek elektryczny
    zgromadzony podczas ładowania.
    _Energii odzyskujesz trochę więcej niż połowę_.

    "




    z

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: