    Subject: Re: Epson L800 - drukarka atramentowa
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    From: ikov <i...@t...pl>
    Date: Wed, 21 Jun 2017 11:56:30 +0200

    W dniu 2017-06-18 o 23:33, Gil pisze:
    > Może mój post będzie nietypowy bo tu sie zgłasza problemy.
    > Ale ja mimo, że za to mi nie płacą, chciałbym podzielić sie wrażeniami z
    > użytkowania drukarki atramentowej foto Epson L800.

    Ja mam Epsona L300 (nie powiem od kiedy, ale kupowałem kiedy na rynku
    były od około roku). Wpis również nie jest sponsorowany, chociaż bym i
    tym nie pogardził :)

    Na tę chwilę wydrukowane 20 000+ kartek, z czego pewnie wydruki tekstów
    czy jakichś pism to pewnie 1/4, reszta to plakaty, ulotki, dyplomy,
    zazwyczaj w pełnym kolorze na całej stronie, większość na papierze 120g
    i 160g, fotograficznym A4 i pewnie z 1000 szt na foto 10x15.
    Sam jestem zaskoczony że ciągle działa, bo nie spodziewałem się dużej
    żywotności po takiej atramentówce; wydruki tylko w jakości wysokiej i
    bardzo wysokiej, co potrafi trwać dosłownie przez cały dzień pracy.
    Używam tylko oryginalnych tuszów za śmieszne pieniądze (25-27 zł za
    jeden kolor 70ml, nie wiem czy zamienniki mają tu rację bytu), więc
    jakość bez zmian przez cały czas.

    Problemy - od czasu do czasu potrafi mieć zatkane po kilka dysz (nie ma
    na to reguły, po tygodniu przerwy bywa ok, czasem następnego ranka już
    nie), czyszczenie i gruntowne przepłukiwanie pomaga. Nie łapie czasami
    grubszego, gładkiego papieru (takiego spoza specyfikacji, ale czasem
    jest potrzeba użycia właśnie takiego), trzeba trochę kombinować.

    Po bodajże 15 tys. pokazało, że zbiorniczek na zużyty tusz jest pełny i
    dalej nie ruszy... Wystarczył reset licznika odpowiednim programem,
    wyciągnięcie pojemniczka (1 śrubka), dokładne wypłukanie filcowych
    wkładek z tuszu i ich osuszenie żeby działała jak nowa.

    Teraz myślę nad L1300 lub nawet L1800 (lub ich odpowiedników) żeby
    obsługiwało papier A3, chociaż różnica w kosztach między jedną a drugą
    jest spora a u mnie niekoniecznie jest taka potrzeba, by drukować z 6
    kolorów.