-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!.POSTED!not-for-mail
From: kk <k...@o...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Fan ICE o EV :P
Date: Sat, 8 Dec 2018 10:34:28 +0100
Organization: ICM, Uniwersytet Warszawski
Lines: 70
Message-ID: <pug378$sqa$1@news.icm.edu.pl>
References: <1fqe0dd2om4kh$.dlg@myjk.org>
<8...@g...com>
<f...@g...com>
<a...@g...com>
<241xdmu72t4k$.dlg@myjk.org>
<4...@g...com>
<kl1qf0jn2mdp$.dlg@myjk.org>
<6...@g...com>
<hw8p7f97p8o1$.dlg@myjk.org>
<1...@g...com>
<1ul6y6kueci2g$.dlg@myjk.org>
NNTP-Posting-Host: 78-10-177-126.static.ip.netia.com.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.icm.edu.pl 1544261672 29514 78.10.177.126 (8 Dec 2018 09:34:32 GMT)
X-Complaints-To: u...@n...icm.edu.pl
NNTP-Posting-Date: Sat, 8 Dec 2018 09:34:32 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:60.0) Gecko/20100101
Thunderbird/60.3.2
In-Reply-To: <1ul6y6kueci2g$.dlg@myjk.org>
Content-Language: en-US
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2645572
[ ukryj nagłówki ]On 2018-12-07 16:32, Myjk wrote:
> Thu, 6 Dec 2018 12:53:50 -0800 (PST), s...@g...com
>
>> Daruj mi jakies wycieczki okolo tematowe.
>
> Nie daruję, bo próbuję Ci pokazać sposób w jaki myślisz. No a myślisz jak
> ci co w dzisiejszych czasach kupują do nowego domu kotły na wyngiel. Oni
> też twierdzą, że prądem się nie opłaca i że można zamarznąć w zimie.
>
>> Nope. W cyklach sie to wyraza bo tak wygodnie ale w praktyce 5 letnie
>> liion uzywane zwyczajnie nadaja sie do wymiany.
>
> Nie prawda, co pokazują nie tylko stare Leafy, ale także Tesle (które
> głównie są ładowane dużym prądem). Osobiście jeździłem imievem który miał
> sześć lat i nalot 80tkm. Fakt, miał zrąbane do połowy baterie, ale historia
> tego auta nie była znana, bo pierwsze trzy lata był lizingowany (chyba
> przez kobitę, bo wszystko pazurami podrapane w środku, więc wątpię aby
> przeczytała instrukcję skoro widać nawet faceci jej nie czytają), potem
> wrócił do MMC i kolejne trzy lata notorycznie stał podpięty do prądu
> (służąc za auto pokazowe i zastępcze), bo nikomu się nie chciało go
> odłączać gdy auto stało. Wiadomo, że w takim trybie się baterie degradują
> bardziej niż gdyby auto było używane. Zresztą nie wiadomo co było w nim
> uszkodzone, być może tylko jedna cela która rzutowała na resztę. No ale
> ponieważ odpuściłem sobie ten zakup, to już dalej tematu nie badałem. Z tej
> samej serii jeździ imiev kupiony przez pracownika MMC (w Łodzi) i po tych 6
> a teraz już blisko 7 latach ma sprawne akumulatory i zasięg (w zimie) ponad
> 100km ze 140-160 (w lato). W każdym razie nie trzeba baterii WYMIENIAĆ po 5
> latach.
>
>> [...]
>> To ze jakies tesle maja 500tkm nie znaczy ze po dordze nie mialy aku
>> wymienianego. Tesla sie zbytnio obfitoscia napraw gwarancyjnych nie
>> chwali. Ani ich kosztem. Ale to inny temat.
>
> Oczywiście, ale skoro był wymienione na gwarancji to co to użytkownika
> obchodzi? Ergo, Tesla nic nie ukrywa. Patrz tutaj:
> http://elektrowoz.pl/auta/tesla-model-s-z-najwiekszy
m-przebiegiem-oto-90d-ktora-przejechala-prawie-650-t
ysiecy-kilometrow/
> https://elektrowoz.pl/auta/tesla-model-x-z-najwieksz
ym-przebiegiem-ta-przejechala-prawie-pol-miliona-kil
ometrow/
>
> Ale to ekstremalne przypadki, 2 i 3-letnie auta, z tego co piszą ładowane
> raptownie do 95% codziennie nawet 4x i też notorycznie mocno przegrzewane.
>
>> Ale moze masz jakies info o zywotnosci akumulatorow w niehybrydach? O
>> zywotnosci w hybrydach nieco wiem i moge przyznac ze w priusach to nie
>> problem. Anu uzytkowy ani kosztowy. W przypadku pelnych elektrykow wiele
>> nie szukalem. Mozesz cos podrzucic?
>
> Nie składuję takich danych, mnie szukanie zajmie tyle samo co Tobie:
>
> Tesla:
> https://elektrowoz.pl/tag/degradacja-baterii-w-tesli
/
>
> Leaf:
> http://samochodyelektryczne.org/jak_szybko_spada_poj
emnosc_akumulatorow_nissana_leafa.htm
>
> Średnio przez 5 lat to 80%, czasem mniej, czasem więcej -- i nie trzeba ich
> wymieniać po 5 latach.
>
>> Masz wiele wrazen i sobie wiele dopowiadasz w trakcie dyskusji. Nic na to
>> nie poradze. Korzystalem z wielu urzadzen i widzialem jak wyglada temat
>> i to zgadza sie z tym co mowia inni.
>> O ile nie jest problemem ze laptop zamiast 4h dziala 2h o tyle w naszej
>> dyskusji to jeden z kluczowych parametrow.
>
> Póki co statystyki pokazują, że baterie tracą mniej i wytrzymują spokojnie
> nawet 10 lat.
>
A nie można pocztać o technologii baterii by oszacować czas eksploatacji
tych baterii ?
Następne wpisy z tego wątku
- 12.12.18 17:15 Myjk
Najnowsze wątki z tej grupy
- Co dalej z Izerą...
- Nowe samochody są RAKOTWÓRCZE tylko nikt tego nie chce głośno powiedzieć
- czy zabioro mu auto?
- Chińczyki mają dość czekania na tuska i te jego UROJONE audyty
- coraz trudniejsze rozmowy o OC
- O co chodzi?
- PJ autobus-tramwaj
- Renault Trafic i lampka z czerwonym STOP
- Chiński bestseller w Europie. Ford "martwi się nową konkurencją"
- koniec ładowania za darmo
- Phiiiiii Elektryki częściej uderzają w pieszych
- Audi łączy siły z Chińczykami A Tusk chce ZAORAĆ chińską fabrykę w Polsce
- pod prąd
- Hammerite i konserwacja podwozia
- Fiat wymyślił i zaprojektował Citroena Ami? ;)
Najnowsze wątki
- 2024-05-28 Co dalej z Izerą...
- 2024-05-28 Nowe samochody są RAKOTWÓRCZE tylko nikt tego nie chce głośno powiedzieć
- 2024-05-28 czy zabioro mu auto?
- 2024-05-27 Chińczyki mają dość czekania na tuska i te jego UROJONE audyty
- 2024-05-27 coraz trudniejsze rozmowy o OC
- 2024-05-28 Przednia lampka rowerowa Basta / AXA pod dynamo w piaście
- 2024-05-28 Boję siię capa...
- 2024-05-24 Efekt gitarowy koda kd-30 trash metal
- 2024-05-27 Re: Efekt gitarowy koda kd-30 trash metal
- 2024-05-27 Wykrywanie przerwy w długim przewodzie zakopanym w ziemi.
- 2024-05-27 PT500
- 2024-05-28 Łódź => SAP CO Consultant <=
- 2024-05-28 Białystok => Senior Developer React Native <=
- 2024-05-28 Kraków => Mid/Senior QA Engineer <=
- 2024-05-28 Wrocław => Key Account Manager <=