  • 21. Data: 2010-12-26 14:59:18
    Temat: Re: Fazer 1000
    Od: Michał V-R <m...@o...pl>

    W dniu 2010-12-26 13:36, Grzybol pisze:

    > Michałku, tu nie chodzi o potencjał maszyny, jeno o potencjał jeźdźca:-) A
    > bajdełejem, to pokaż mi jednego Misia, który z całą stanowczością powie, że
    > opanował daną maszynę do końca. Możesz w to wliczyć zawodowców:-)

    No i Grzybolku masz kupe racji w tym ustepie :-), z tego co czytam
    potencjal nie jest za wielki. :-)
    A takiego co opanowal, to nie ma, ale daza do doskonalosci m.in. ja
    probuje tez :-D , ale takich co to powiedza, ze opanowali, znajdziesz
    niestety wielu.

    Michal V-R
    gg 9409047
    żyje sie raz, pozniej sie tylko straszy

  • 22. Data: 2010-12-26 17:05:17
    Od: Boniek <b...@v...pl>

    W dniu 2010-12-23 22:57, Ivam pisze:
    > Zebys sie nie zdziwil. Na papierze TDM'ka moze pod tym wzgledem nie
    > wyglada jakos super, ale tez ma niezlego kopa.
    >
    > Wez sie karnij, moze zmienisz zdanie do maszyny.

    Powyższe akurat mogę potwierdzić.
    Pod koniec sezonu przesiadłem się właśnie z FZS600 na TDM900.
    Na początku musiałem się przyzwyczaić do mocniejszego trzymania kiery bo
    TDMka szła od samego dołu, że hoho, a ja nieprzyzwyczajony po Fazerze ;].

    Ponadto Fazera sprzedałem po nabyciu TDMki i mogłem sobie porównywać
    obydwie maszyny na bieżąco. Okazało się, że Fazer jest mały, niewygodny
    i nie przyśpiesza. Nie wiem jak tyle km nim nawinąłem :P

    A żeby było jeszcze bardziej w temacie to cały czas byłem pewny, że z
    małego Fazera przesiądę się na dużego, ale stwierdziłem, że aż tylu koni
    nie potrzebuję i bardziej przyda się coś wygodniejszego dla mnie i
    plecaczka.

    --
    Boniek
    gg 644826

  • 23. Data: 2010-12-26 19:31:13
    Od: "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl>

    Użytkownik "Boniek" <b...@v...pl> napisał w wiadomości grup

> [...]
    > małego Fazera przesiądę się na dużego, ale stwierdziłem, że aż tylu koni
    > nie potrzebuję i bardziej przyda się coś wygodniejszego dla mnie i

    Zaintrygowałeś mnie. Juz pomyślałem, że może i ja kiedyś przesiądę się z
    Fazera na TDM, jednak nie mam szans - kanapa w TDM jest na wysokości 825 mm,
    a ja niewysoki jestem (174 cm) i 79-80 cm to moja górna granica.

  • 24. Data: 2010-12-26 19:52:12
    Od: Boniek <b...@v...pl>

    W dniu 2010-12-26 20:31, Marcin N pisze:

    > Zaintrygowałeś mnie. Juz pomyślałem, że może i ja kiedyś przesiądę się z
    > Fazera na TDM, jednak nie mam szans - kanapa w TDM jest na wysokości 825
    > mm, a ja niewysoki jestem (174 cm) i 79-80 cm to moja górna granica.

    Heh, mam 175cm wzrostu więc raczej też dasz radę.
    pzdr.

  • 25. Data: 2010-12-26 20:29:41
    Od: "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl>

    Użytkownik "Boniek" <b...@v...pl> napisał w wiadomości grup

    > Heh, mam 175cm wzrostu więc raczej też dasz radę.

    Może i dam radę, ale nie będzie to komfortowe.

    Popatrzyłem na dane techniczne tego TDM i tam stoi: 86 KM. Fazer 600 ma
    prawie 100. Jakim cudem ten TDM ma niby uciec Fazerowi? Przypuszczam, że to
    wrażenie subiektywne spowodowane tym "ciągnięciem od samego dołu". Fazer za
    to ciągnie "do samej góry".

  • 26. Data: 2010-12-26 20:44:25
    Od: duddits <d...@N...pl>

    W dniu 2010-12-26 21:29, Marcin N pisze:
> [...]
    > prawie 100. Jakim cudem ten TDM ma niby uciec Fazerowi? Przypuszczam, że
    > to wrażenie subiektywne spowodowane tym "ciągnięciem od samego dołu".

    Jak już tak sobie fajnie patrzysz to porównaj jeszcze krzywe momentu dla
    obu maszyn.

    --
    duddits
    FZ8N.pl

  • 27. Data: 2010-12-26 22:59:47
    Od: "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl>

    Użytkownik "duddits" <d...@N...pl> napisał w wiadomości grup

    > Jak już tak sobie fajnie patrzysz to porównaj jeszcze krzywe momentu dla
    > obu maszyn.

    ...Oraz przełożenia układu przeniesienia napędu. Moc, moment i przełożenia -
    te 3 elementy łącznie decydują o dynamice.
    Producent podaje przyspieszenie 0-100 dla TDM na poziomie 3.8 sek. Dla
    Fazera ok 3.5 sek. Wyższy moment TDM nie pomógł.

  • 28. Data: 2010-12-27 08:19:20
    Od: Boniek <b...@v...pl>

    On 26 Gru, 23:59, "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> wrote:

    > Producent podaje przyspieszenie 0-100 dla TDM na poziomie 3.8 sek. Dla
    > Fazera ok 3.5 sek. Wyższy moment TDM nie pomógł.

    A wszystko zapewne w idealnych warunkach torowych, przy rozgrzanych
    oponach pod fabrycznym jeźdźcem itd itd.
    Nie ma się co jarać danymi z katalogu.
    Ja mówię o odczuciach podczas jazdy w normalnych warunkach drogowych.
    pzdr.

  • 29. Data: 2010-12-27 09:01:59
    Od: duddits <d...@N...pl>

    W dniu 2010-12-26 23:59, Marcin N pisze:
    > ...Oraz przełożenia układu przeniesienia napędu. Moc, moment i
    > przełożenia - te 3 elementy łącznie decydują o dynamice.

    Nie no spoko. Widzę, że sam sobie też umiesz odpowiadać :)
    3.8 i 3.5 mówisz? To ci dopiero różnica, no nie ma co gadać.
    To są jak już Boniek napisał dane katalogowe, które z rzeczywistością
    mają niewiele wspólnego. Wie o tym każdy kto te dane porównywał z
    wynikiem na hamowni :)

    --
    duddits
    FZ8N.pl

  • 30. Data: 2010-12-27 09:32:00
    Od: kakmar <k...@g...com>

    Dnia 27.12.2010 Boniek <b...@v...pl> napisał/a:
    > Ja mówię o odczuciach podczas jazdy w normalnych warunkach drogowych.

    MSPANC
    Tak to był przełom. Pracowali nad tym od dawna.
    Lata żmudnych badań i analiz, setki różnych koncepcji sprytnie
    testowane na wcześniejszych modelach, aby jak najlepiej poznać
    oczekiwania przeciętnego klienta.
    Opracowany przez samych najlepszych specjalistów marketingu i
    księgowości. Owoc wielu wyrzeczeń i trudnych decyzji, wreszcie był
    gotowy.
    Tak to było to: motocykl który robi wrażenie że zapierdala.

    Nie, nie czepiam się TDM'a, ani Ciebie. Tak mnie jakoś naszło że
    coraz częściej sprzedaje się wizerunek a nie produkt.

    --
    kakmaratgmaildotcom