    From: Filip <b...@m...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Felgi aluminiowe - porady praktyczne
    Date: Wed, 14 Nov 2012 15:26:11 +0100

    W dniu 2012-11-14 15:12, AL pisze:

    > no tak - lepiej wkrecic z syfem a za pol roku sie meczyc i klnac.

    Po pierwsze, o jakim syfie piszesz? O jakichś kosmicznych klejach czy
    co? Jak wsadzisz śruby do pudełka czy do siatki i zawiniesz na pół roku
    to żaden syf się nie dostanie na gwint.
    Po drugie: według słowników poprawnościowych właściwa forma to kląć nie
    klnąć. Wybacz, mnie tu wrzucają za taranowanie-tarasowanie, co wkradło
    się zwyczajne przetwórstwo słownikowe, to ja będę teraz wszystkich
    poprawiał.
    Po trzecie osadzenie piasty powinno być czyste, bez żadnego smaru.

    > no to ja tak robie i nie musze potem kkopac godzine w kolo jak Ty lub
    > uzywac 2 metrowych przedluzaczy do odkrecenia sruby.

    Ja nie kopię śrub, gdzieś Ty to wyczytał. Ja używam samochodu nie tylko
    do jazdy po prostej i na zakrętach w mieście. Używam też auta do jazdy
    która nie jest uważana za jazdę normalną i na skutek przeciążeń felga
    aluminiowa się zapieka, jest to normalne.

    > Tak samo jak w warsztacie kaze dokrecac sruby kol recznym kluczem a nie
    > pneumatycznym kluczem.

    Nie ma takiej potrzeby aby dokręcać śruby nierównomiernie z
    nierównomierną siłą, to jest jeszcze gorsze niż dokręcenie pneumatem na
    II. Jeśli już rozkazujesz komuś dokręcać ręcznie, to rozkaż aby użył
    klucza dynamometrycznego abyś miał wszystkie śruby dokręcone tym samym
    momentem.

    > Moze sprobuj?

    > nie to miniwan - wiec sie nie nadaje

    Więc nie masz dużych przeciążeń na koło. Od zwykłej jazdy felga
    aluminiowa nie powinna się mocno zapiec.

    Pominę powyższy mało trafny komentarz.