    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Fotografowanie na imprezie
    Date: Tue, 26 Nov 2019 14:05:31 +0100

    dyskusyjnych:To0DF.291278$1...@f...ams1...
    On 2019-11-25, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    >Większa niż słoneczka skupionego na matrycy?

    No ... gapienie sie sloneczko jest odradzane, ale chwila nie uszkadza
    siatkowki.
    A czasem nawet trudno nie miec w polu widzenia.

    Tyle, ze zwezona zrenica ma kilka mm, a obiektyw dobrego aparatu kilka
    cm srednicy ..

    >I taki laser miałby być na dyskotece pełnej ludzi i wypalac matrycę a
    >oczkom nic, bo pewnie kazedemu błysnął kilkaset razy? Jakoś tak nie
    >bardzo wierzę.

    Sluszna uwaga, ale mikroskopijne wymiary tych pikseli.
    Moze oko bardziej odporne ..

    >Nb. jak miał zielonkawe kropki to co to znaczy, zrobiły się hot
    >piksele,
    >dead piksele czy indywidualne filtr na matrycy selektywnie miałoby
    >nadpalić? Ale jak zielony to chyba musiałyby paść jednoczesnie
    >niebieski
    >i czerwony, a laser jakby monochromatyczny.

    Sugeruje, ze przysmazylo filtry czerwony i niebieski, a zielonego nie.

    https://www.ilda.com/camera-sensor-damage.htm
    Bac sie ?

    https://www.youtube.com/watch?v=J0TgaGePhJA
    ... ciekawe co oberwalo ... jakas sciezka zbierajaca dane z linii, czy
    tranzystor podlaczajacy piksel do niej - bo uszkodzenie powinno byc w
    tym jednym pikselu, a nie dziala cala linia.

    Czyli Marek sie ucieszy - znow oko lepsze niz aparat :-)

    https://www.youtube.com/watch?v=B3MzObRgaA0

    a to nawet nie jest laser, bo odbite od skory.
    I zielone !

    https://www.youtube.com/watch?v=EbvCZoOVgzQ

    No dobra - jak na imprezie maja laser, to aparat chowamy :-)

    J.