  • 11. Data: 2009-10-14 13:51:24
    Temat: Re: Fotokast jak to ugryzc ?
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    > no ale moze moga sie ladowac w trakcie a nie calos przed ?

    Moga. Jak masz mooocne lacze i serwer to dlaczego nie? ;)

  • 12. Data: 2009-10-14 13:52:07
    Od: "kuba_k1" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Roger from Cracow" <r...@s...pl> napisał w
    wiadomości grup dyskusyjnych:hb4cau$i2u$...@n...interia.pl...

    > Kilka razy widzialem tutaj prezentacje czegos na ksztalt pokazu
    > sladow z tym, ze zdjecia sobie zyly wlasnym zyciem. Najazdy
    > na detal, plywanie itp. Zdaje sie fotokast sie to nazywa.
    >
    > Potrzebuje sklecic pokaz okolo 20 zdjec w podobnym stylu.
    > Ma ktos doswiadczenie jakim softem i jak sie do tego zabrac ?
    > Albo cos darmowego albo cos komercyjnego ale w cenie
    > do okolo 50$ i czy da sie potem to zapisac jakos we flashu ?
    > Bez muzyki, bez panelu obslugujacego, czyste zdjecia i nic
> [...]

    Może spojrzyj na Wondershare Flash Gallery Factory - był nie tak dawno na
    dołączonej płytce DVD do jakiegoś czasopisma - w tej chwili nie pamiętam
    którego - do podstawowych zastosowań wystarczający, ma dość dużo szablonów,
    można coś także samemu stworzyć :) i najważniejsze nie wymaga żadnej wiedzy
    o Flash'u. Stronę można zapisać jako html, exe bądź swf.

  • 13. Data: 2009-10-14 14:06:09
    Od: "Roger from Cracow" <r...@s...pl>

    > Polecam Photodex ProShow Gold ale kosztuje 70 USD.
    >
    > Pozdrawiam Bagi

    tez jest extra, przeboleje te 200zl jakos. Dzieki

    Roger

  • 14. Data: 2009-10-14 14:58:02
    Od: scooby <s...@g...pl>

    hmmm 'moja' picasa3 ma coś takiego, produkcja trwa kilka kliknięć :)

    pzdr, scby

  • 15. Data: 2009-10-14 20:12:23
    Od: "Bagi" <s...@b...com>

    > no ale moze moga sie ladowac w trakcie a nie calos przed ?

    A nie lepiej zrobic pokaz z fotek w rozdzielczosci min. 3 MPix
    i wrzucic na Youtube a potem wstawic obiekt Flash na Twoja
    strone? Wiekszosc userow ma wlaczona obsluge Flesz Plejera.
    Nie trzeba czekac na pobranie. Nie obciaza serwera
    a jak ktos chce to wlacza podglad w HD i oglada na calym
    ekranie.

    Z tym, ze pamietaj jak bawisz sie w Zoomy, Rotacje itp.
    to im wieksza rozdzielczosc tym wiecej szczegolow i mniejsza
    pixelioza :-)

  • 16. Data: 2009-10-14 21:29:08
    Od: "Roger from Cracow" <r...@s...pl>

    Użytkownik "Bagi" <s...@b...com> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Z tym, ze pamietaj jak bawisz sie w Zoomy, Rotacje itp.
    > to im wieksza rozdzielczosc tym wiecej szczegolow i mniejsza

    hmm w sumie to nie wiem moj fachowiec twierdzi, zenajlepiej to
    we flashu zrobic bo fotokast jaki ja przygotowalem jakies 15 zdjec
    i pokaz okolo 2 min zajmuje 19MB a to niedopuszczalna waga
    jak na obiekt do strony glownej

  • 17. Data: 2009-10-14 22:23:57
    Od: "Bagi" <s...@b...com>

    Użytkownik "Roger from Cracow" <r...@s...pl> napisał w wiadomości

    [x]

> [...]
    > we flashu zrobic bo fotokast jaki ja przygotowalem jakies 15 zdjec
    > i pokaz okolo 2 min zajmuje 19MB a to niedopuszczalna waga

    Zasada jest taka. Robisz filmik z fotek o rozdzielczosci min.
    3 MPix (aby nadawaly sie do HD). Nastepnie wysylasz go do Youtube...

    YT z Twojego filmiku robi 3 filmy tzn. konwertuje je tak aby
    bylo dostepne w jakosc niskiej, normalnej i wysokiej (czyt. HD).

    Jak internauta ma wolne lacze to YT podaje mu film ze slaba
    jakoscia ale wymagajacy mniejszego transferu. Jak masz szybkie
    lacze to otrzymujesz film o jakosci normalnej lub HD.

    Moim zdaniem nie ma sensu puszczac filmu przez wlasny serwer... no chyba
    ze odwiedza go kilka osob i nie masz duzego ruchu. W przeciwnym wypadku
    lepiej przerzucic transfer na YT a na swojej stronie wstawic obiekt flesza
    i podlinkowac film z YT. Nie musisz czekac na pobranie calosci, mozesz
    przewijac do przodu itd.

  • 18. Data: 2009-10-15 06:20:02
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Bagi pisze:
> [...]
    > lepiej przerzucic transfer na YT a na swojej stronie wstawic obiekt flesza
    > i podlinkowac film z YT. Nie musisz czekac na pobranie calosci, mozesz

    To nie ma znaczenia, gdzie plik leży, a technologia nie jest jakaś
    skomplikowana, zresztą może się komuś przyda:

    Trzeba mieć film ''właściwy'' w formacie flv oczywiście (tu przy okazji
    - może komuś się przyda konwerter:
    http://www.pazera-software.com/products/video-to-fla
    sh-converter/
    ale to nie będzie optymalne rozwiązanie, bo on traktuje wszystko jak
    film - za to działa)

    Następnie do katalogu na serwerze dorzucamy:

    player (znaczy ramkę z przewijakami itd):
    http://www.ckmedia.pl/~jankomuzykant/m/player.swf

    konfigurację playera:
    http://www.ckmedia.pl/~jankomuzykant/m/player.xml

    tło playera (obrazek, zanim trochę filmu się załaduje:
    http://www.ckmedia.pl/~jankomuzykant/m/player.png

    a w kodzie strony, tam gdzie ma być film wrzucamy taką treść:

    <object id="Object1" type="application/x-shockwave-flash"
    data="player.swf" width="480" height="360">
    <param name="movie" value="player.swf" />
    <param name="allowFullScreen" value="true" />
    <param name="FlashVars" value="configxml=player.xml" />
    </object>

    Ponieważ kod się połamie na pewno stąd można go przepisać poprawnie:
    http://www.ckmedia.pl/~jankomuzykant/m/02.htm

    YT ma dużo zalet, ale wiadomo co będzie za rok? Może podolepiają się tam
    reklamy jak to już bywa na wp np.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 19. Data: 2009-10-15 06:21:42
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Janko Muzykant pisze:
    > http://www.ckmedia.pl/~jankomuzykant/m/player.xml

    Oczywiście należy w tym pliku jak i we fragmencie kodu wpisać poprawną
    rozdzielczość prezentacji. W xml można sobie tez pozmieniać kolorki i
    inne sprawy.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /co to jest: przykry zapach, na cztery litery, inaczej polityk?/

  • 20. Data: 2009-10-15 06:24:04
    Od: Łukasz Goran <g...@o...pl>

    Witam
    Pobawiłęm się tym programem i mam jedno pytanie. Przy opcji 'wchodzenia'
    zdjęcia z jego części, np zdjęcie człowieka i zaczyna się od pokazania samej
    głowy, później zdjęcie się z mniejsza i zaczyna się pojawiać cała postać...
    ale właśnie nie pokazuje się cała bo wchodzi następny slajd. Zwiększenie
    czasu pokazu slajdu powoduje spowolnienie owego 'wchodzenia'. Chciałbym żeby
    się pokazalo całe zdjęcie choć przez chwile. Da się tak zrobić?
    Łukasz Goran Gądzik
    151731