  • 301. Data: 2021-03-21 13:25:20
    Temat: Re: Fotowoltaika (raz jeszcze) - wydajność
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W dniu 18.03.2021 o 13:44, J.F. pisze:
    > Użytkownik "trybun"  napisał w wiadomości grup
    > W dniu 16.03.2021 o 23:00, Pilocik pisze:
    > [...]
    >
    > sporo, jak na tek kiepski kąt dachu.

    Ano, a jest jeszcze lepiej, wczoraj instalacja nawet przekroczyła 100%
    deklarowanej mocy.

    > Ono ci sie nalezy, pod warunkiem ze bedziesz jechal tak, jak podano w
    > normie na test.
    > Nie wiesz co podano, wiec nie mozesz oczekiwac ze bedzie spalal tyle
    > co w/g testu :-)
    >
    > Ja tam z grubsza wiem co tam podano, i wiem takze, ze ja tak nie
    > jezdze :-P

    Czyli dla Ciebie to ja ze swoimi żądaniami względem egzekucji obietnic
    na podstawie których zawierałem umowę  jestem ten zły?

    > Kiedys podawano spalanie przy 90km/h, 120km/h i "po miescie".
    > To przynajmniej te 90 i 120 moglem sprawdzic. Przynajmniej w teorii.
    > Ale odeszlismy od tych metod :-P

    Nie tylko samochodziarze posługują się ordynarnym oszustwem - np wcale
    nie lepsi są operatorzy telefonii komórkowej, czy w ogóle dostawcy
    internetu, którzy podają jakieś wzięte z sufitu dane aby namieszać
    klientowi w głowie.

    > Cos chyba przesadzasz.
    >
    > Ale w Niemczech ... jest podobnie.
    > Bo niemieckie drogi sa patrolowane, i jak jest jakas dziura, to
    > przyjezdza ekipa, i
    > ... stawia znak ograniczenia do 30.
    > Od tego czasu to jest wina kierowcy :-)
    >
    > J.

    Żadnej przesady, dopóki Polacy nie obudzą się z pseudokomuszego letargu
    to władzy nie opłaci się rzetelnie remontować dróg.

  • 302. Data: 2021-03-21 13:26:41
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W dniu 17.03.2021 o 14:57, heby pisze:

    > Jesli kupiłeś markowe, to taka, jaką deklaruje producent.
    >
    > Ponieważ zamontowałeś je nieoptymalnie, to wydajnośc jest nieoptymalna.

    Co do pierwszego - teraz to już wiem nawet na podstawie doświadczeń
    własnych, druga sprawa - mimo potencjalnego braku ideału w montowaniu
    paneli dzisiejsze wyniki są takie że trudno nawet by było oczekiwać
    czegoś więcej.

  • 303. Data: 2021-03-21 13:27:06
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W dniu 17.03.2021 o 22:44, Mario pisze:

    > No to ci wszyscy odpowiadają mniej więcej tak samo. Faktyczna
    > wydajność paneli jest pomniejszona od "idealnej"  przez ten tajemniczy
    > cosinus alfa.

    Wcale nie, chyba tylko panowie heby i Pilocik stanęli na wysokości
    zadania, czyli ja mam tyle i tyle, a więc i ty tyle możesz oczekiwać.

    > Wszyscy ci odpowiadają, że istotny jest cosinus alfa. I wszyscy
    > błędnie zakładali, że rozumiesz co to jest.

    Czyli czcze bzdety skoro nie wiadomo czy to kąt kładzenia paneli
    względem słońca jest kluczowym elementem na wydajność mocową instalacji.

    > Odkryłeś świetny sposób na montaż paneli pod dowolnym kątem względem
    > połaci dachu. Pewnie jest ogromny rynek klientów, którzy chcieliby na
    > skośnych dachach mieć panele postawione skośno do połaci. Załóż firmę
    > i montuj. Jest tylko jeden problem. Musiałbyś w protokole napisać:
    > "Instalacja fotowoltaiczna została wykonana zgodnie z aktualną wiedzą
    > techniczną i dobrą praktyką inżynierską"
    > Ty nie masz żadnej wiedzy technicznej ani praktyki inżynierskiej.

    Jak sam widzisz jest niezwykle prosty sposób na różnicowanie kąta
    kładzenia paneli, jednak nikt tego nie stosuje, pytanie o powód wydaje
    się oczywiste - mimo znikomych kosztów i tak się to nie opłaca.

  • 304. Data: 2021-03-21 22:19:12
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 21/03/2021 13:27, trybun wrote:
    > Wcale nie, chyba tylko panowie heby i Pilocik stanęli na wysokości
    > zadania

    Nie bądź łatwowierny ;)

    A jak mamy złe odczyty z falownika?

    > Czyli czcze bzdety skoro nie wiadomo czy to kąt kładzenia paneli
    > względem słońca jest kluczowym elementem na wydajność mocową instalacji.

    Wiadomo że ma kluczowe znaczenie, bo wynika to z geometrii i zasady
    działania paneli. Tutaj nie ma żadnej magii. Kąt jest prawie wszystkim
    co wpływa na wydajnośc paneli. Nawet ich jakoś, badziewność, chińskość
    są bez znaczenia, jeśli sąsiad ma dach pochylony na południe a Ty nie.
    Kąt jest wszystkim, reszta to nieistotne pierdoły.

  • 305. Data: 2021-03-22 00:12:28
    Od: Mario <M...@...pl>

    W dniu 21.03.2021 o 13:13, trybun pisze:

    > Bo?

    Bo się żalisz ze jest chujowo.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 306. Data: 2021-03-22 00:18:05
    Od: Mario <M...@...pl>

    W dniu 21.03.2021 o 13:21, trybun pisze:

    > Rozumiem że Ty też z tych co to na oszustwo naciągacza wzruszają
    > ramionami i mówią sobie że tak musi być.. Jeżeli komuś dokopać to tylko
    > temu kto publicznie deklaruje że na takie coś się nie zgadza.

    Jeśli uważasz, że wykonawca cię oszukał, to zacytuj fragmenty umowy, w
    którym gwarantuje ci on dzienną, miesięczną czy roczną produkcję energii
    z tej instalacji.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 307. Data: 2021-03-22 00:19:18
    Od: Mario <M...@...pl>

    W dniu 21.03.2021 o 13:25, trybun pisze:

> [...]
    >

    > Czyli dla Ciebie to ja ze swoimi żądaniami względem egzekucji obietnic
    > na podstawie których zawierałem umowę  jestem ten zły?

    Zacytuj te obietnice.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 308. Data: 2021-03-22 00:39:27
    Od: Mario <M...@...pl>

    W dniu 21.03.2021 o 13:27, trybun pisze:

> [...]
    >

    > Czyli czcze bzdety skoro nie wiadomo czy to kąt kładzenia paneli
    > względem słońca jest kluczowym elementem na wydajność mocową instalacji.
    A ktoś kompetentny potwierdza, że to nie kąt jest istotny?

    > Jak sam widzisz jest niezwykle prosty sposób na różnicowanie kąta
    > kładzenia paneli, jednak nikt tego nie stosuje, pytanie o powód wydaje
    > się oczywiste - mimo znikomych kosztów i tak się to nie opłaca.

    Nikt tego nie stosuje, bo nie może gwarantować wymaganej odporności na
    czynniki klimatyczne. Przemyśl sobie jak będzie się zachowywał taki
    podniesiony panel gdy będzie dmuchał na niego od tyłu wiatr.
    Przeglądając publikacje na temat odporności na wiatr, znajdowałem
    jedynie analizy ile centymetrów od grzbietu czy krawędzi dachu ma się
    znajdować koniec paneli aby uniknąć podrywania paneli przez wiatr - w
    zależności od siły wiatrów w danym regionie i wysokości budynku. Nie
    znalazłem danych na odporności od wiatru dla innego ułożenia paneli niż
    płasko do powierzchni dachu. Nie sądzę żeby jakaś firma instalująca
    panele mogła sama dokonać oceny czy konstrukcja jest wytrzymała.
    Inna sprawa to śnieg. Panele wytrzymają śnieg leżący na ich górnej
    powierzchni - muszą spełniać odpowiednią normę. Gdy podniesiesz górną
    krawędź, to śnieg będzie się zsuwał z panela, następnie zjedzie po
    skośnym dachu i zacznie się gromadzić od tyłu niższego panela. W efekcie
    panel będzie dociskany masą śniegu (później lodu) od tyłu. Jesteś
    pewien, ze jest odporny na taki nacisk?

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 309. Data: 2021-03-22 15:27:06
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "trybun" napisał w wiadomości grup

    >Czyli dla Ciebie to ja ze swoimi żądaniami względem egzekucji
    >obietnic na podstawie których zawierałem umowę jestem ten zły?

    Nie wiem co Ci obiecano i jaka mieliscie umowe, ale powtorze sie: moc
    nominalna osiagaja panele, jesli sloneczko swieci na nie prostopadle i
    nie jest tlumione przez chmury i mgielki.

    Jak masz zamontowane kiepsko, a niebo nie jest idealnie czyste - nie
    oczekuj wartosci nominalnej.

    >Żadnej przesady, dopóki Polacy nie obudzą się z pseudokomuszego
    >letargu to władzy nie opłaci się rzetelnie remontować dróg.

    Na Galileo byl kiedys program o dziurach w drodze.
    Po polsku odcinek 202 - "Dziury w asfalcie".
    Po niemiecku - Schlagloch.

    Po polsku nie wiem czy gdzies znajdziesz, niemieckie sa tu
    https://www.prosieben.de/tv/galileo/videos/89-x-days
    -schlagloch-trupp-clip
    http://www.prosieben.de/tv/galileo/videos/schlagloch
    -alarm-clip

    Niestety - Pro7 w Polsce nie pokaze, musialbys miec jakis niemiecki
    VPN.

    https://www.youtube.com/watch?v=rDcep9mLxZg

    Wyglada to prawie jak w Polsce.
    I jawnie mowia - wszystkiego nie naprawimy - za drogo by bylo :-)

    J.

  • 310. Data: 2021-03-22 19:10:19
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2021-03-21 o 13:21, trybun pisze:

    > Rozumiem że Ty też z tych co to na oszustwo naciągacza wzruszają
    > ramionami i mówią sobie że tak musi być..

    W pewnym sensie masz rację.
    Jak mi banki próbowały wcisnąć KH we frankach, a mi się nie podobało w
    umowach, że:
    - nie mogę spłacić frankami tylko muszę złotówkami,
    - obowiązuje kurs banku z dnia spłaty, a nie jakiś niezależny od banku
    (typu np. średni NBP).
    To wziąłem w złotówkach i nie robiłem z tego powodu afery - czyli
    wzruszyłem ramionami uznając, że tak musi być i szkoda mojego czasu na
    robienie afery o to naciąganie.
    P.G.