  • 1. Data: 2016-12-31 22:58:31
    Temat: Re: FullHD a HDready na 5", zauważacie różnicę??
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 31.12.2016 o 15:07, Yerine Ictimai pisze:

    > Właśnie w sklepie salonie Sony jak widzę są wystawione różne
    > modele Xperia, obok siebie, można popróbować, porównać, i są
    > sobie obok siebie AquaM4 i M5.
    > Powiem że mam dobry wzrok ale przyglądam się obu wyświetlaczom
    > uważnie i mam problem żeby zauważyć przewagę FullHD na
    > wyświetlaczu 5".
    > A Wy? ;)

    Napisz najpierw o jakim DPI mówimy. Moda na wyższe cyferki, daje nam do
    rąk telefony które mają powyżej 400 dpi, gdy jeszcze niedawno na
    monitorach królowało 96 dpi. moda taka. Wielu Ci napisze że wyższa
    rozdzielczość, to gładsze czcionki i większa ilość informacji. co z tego
    jeśli tych informacji juz tak czy siak nie widać? Może inaczej. widać
    różnice, da się ją wykryć, ale w sposób wymierny skorzystać? Już od
    dawna nie.

    ToMasz

  • 2. Data: 2017-01-02 22:10:04
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Yerine Ictimai" o49po7$35k$...@d...me

    > właściwie jak telefonem zasłaniam telewizor
    > to oba prostokąty są podobnej wielkości.

    Właściwiej ;) -- oglądasz świat tylko żółtą plamką bez względu
    na odległość patrzenia, czyli nie zmieniasz kąta widzenia. Poza
    tą żółtą plamką jest obszar siatkówki odpowiadający raczej ;) za
    informowanie o ruchu, czyli informowanie o zmianach, jeśli nie
    brać pod uwagę plamki ślepej, która nie widzi nawet ruchu.

    Co do rozdzielczości -- można posłużyć się lupą. ;)
    Ponadto niektórzy (zwłaszcza dzieci) mają bardzo dobrą akomodację,
    dzięki czemu widzą dostatecznie dobrze z bardzo małej odległości.

  • 3. Data: 2017-01-03 05:21:41
    Od: Yerine Ictimai <i...@y...ru>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    Wrote in message:

    > Ponadto niektórzy (zwłaszcza dzieci) mają bardzo dobrą akomodację,
    > dzięki czemu widzą dostatecznie dobrze z bardzo małej odległości.

    Aha, ekrany z FullHD rozpiętą na 5" trzeba trzymać tuż przy nosie
    żeby odkryć nowy wymiar, ale czy takie zbyt długie i częste
    skupianie wzroku na bardzo bliskim punkcie okaże się bez wpływu
    na zdrowie widzenia dalekiego?

    ----Android NewsGroup Reader----
    http://usenet.sinaapp.com/

  • 4. Data: 2017-01-15 23:33:57
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Yerine Ictimai" o4f8ps$nc1$...@d...me

> [...]
    > żeby odkryć nowy wymiar, ale czy takie zbyt długie i częste
    > skupianie wzroku na bardzo bliskim punkcie okaże się bez wpływu

    Nie wiem.