    From: sirapacz <n...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Fuszerka blacharska
    Date: Thu, 14 Jun 2018 10:01:15 +0200
    Sender: g...@n...wsisiz.edu.pl

    W dniu 2018-06-13 o 20:59, Bolko pisze:

    > Czyli
    > Mam zardzewiałe nadkole
    >
    > Maluje Cortianem
    > Maluje farbą podkładową
    > Maluje lakierem w kolorze nadwozia
    > Maluje lakierem bezbarwnym
    >
    > ???

    zależy co malujesz. Dałem ci receptę na profile zamknięte i podwozie -
    czyli to co jest zdecydowanie ważne pod kątem bezpieczeństwa a w ogóle
    nie widać.

    Jak masz nadkole (nalot czy zeżarte?) to uzupełniłbym ubytki (zniknięte
    miejsca przez rdzę/dziury).
    dokładne umycie myjką (usuwa piach i luźny syf)
    wyschnięcie
    przetarcie papierem ściernym jeśli powierzchnia bardzo nierówna (głębsze
    wżery) albo tymi szczotkami co podałem wcześniej
    przetrzeć suchą szmatką by usunąć pył
    cortanin
    wyschnięcie
    pobieżne umycie ręczne by zmyć cortanin z lakieru i niezardzewiałych
    elementów
    wyschnięcie
    przetarcie acetonem lub innym odtłuszczaczem
    chwila na odparowanie
    grunt lub podkład wypełniający jeśli to ma być gładkie (zalecam grunt a
    potem podkład)
    wyschnięcie
    baza 2x
    bezbarwny 2x
    polerka ręczna ściereczką i jakąkolwiek pastą by usunąć mgiełkę

    to jeśli chcesz mieć ładnie i dostatecznie dokładnie i niezbyt tanio
    (dużo środków).

    Jak chcesz szybko, byś nie zniechęcał się do częstych powtórek to:
    na szybko robię to tak:
    szczotka na kątówce
    cortanin na to co kątówka nie zeżarła
    zmyć i odtłuścić
    jakikolwiek podkład lub grunt
    baza.
    Jeśli lakier metaliczny lub baza tego wymaga (bo niektóre muszą) to
    bezbarwny.

    A jak masz purchelek tylko - to papier ścierny, psiknąć podkładem
    gruntującym w aerozolu a ściereczką usunąć nadmiar z lakieru dookoła. Na
    to psiknąć bazę i cześć.
    Nawet jak narobisz ciapek to i tak nikt na to nie będzie zwracał uwagi z
    tobą na czele.
    Mówiąc inaczej - nie staraj się odpicować tylko zrób trochę na odwal
    się. I tak za rok czy dwa a maksymalnie trzy będziesz musiał robić
    poprawkę (aczkolwiek jak zrobiłem u siebie wariant na bogato to rdza po
    2-3 latach pojawiła się w może 10-20% miejsc gdzie pierwotnie jakieś
    rdzawe naloty były).

    Zrób jakkolwiek (nawet jaklbyś miał pędzlem samą bazą pomazać) zamiast
    zostawić na następny rok. Dowolne zapecianie naprawde zatrzymuje
    postępowanie korozji.

    Aczkolwiek mam jednego punciaka z jakiejś gównianej wersji, gdzie rdza
    wyłazi absolutnie wszędzie i bardzo szybko (spod lakieru). Jakaś wada
    blach.

    Na rantach nadkola nie żałuj farby bo na ostrych krawędziach zawsze
    najcieńsza warstwa się robi i masz potencjalne miejsce ponownego wżeru.