  • 71. Data: 2009-09-07 17:37:42
    Temat: Re: GF1 - oficjalnie
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik dominik napisał:

    > W takim razie Grzybu ma racje - jest to dokładnie 800x600. Gdyby było
    > tak jak Ty piszesz to by ten EVF miał 1336x1024 czyli byłby lepszy od
    > telewizorów hd ready. Że tak świetnie jest - po prostu wątpię.

    Za długo byś tej HDTV ze zmrużonym okiem nie pooglądał

    > Ale my nie rozmiawiamy tu o tym czy to wada, zaleta czy cokolwiek.
    > Chodzi o to czy rzeczywiście jest tam 1440000 "dots" czy tyleż pikseli.
    > Podobnie w GF1 - czy te podane liczby to piksele czy punkciki. Dla mnie
    > bez znaczenia większego czy to obok siebie, czy sekwencyjnie. Ale martwi
    > mnie natomiast fakt, że marketingowo coraz więcej się kłamie. Dots mają
    > spory sens jeśli mowa o punktach koło siebie. Piksele mogłyby już
    > spokojnie być nazywane przy tym co ma panasonik, ale właśnie - czy są?
    > Czy woleli podać głupotę?

    No to wtedy zwrot towaru ze względu na niezgodność itd. :-) O ile dla
    monitorka LCD podają piksele, o tyle dla EVF już jest inne określenie.
    Dlatego obok zapytałem kolegę skąd ma informację o rozdzielczości
    800x600. Że Panasonic jest dość dziwną firmą, to ja wiem.

    > I jak to szybko wiruje w panasie? 60Hz? czyli pełen kolor jest przy 20Hz?

    60Hz, czyli jak piszesz 20 pełnokolorowych obrazów. Tam nic nie wiruje,
    bo nie ma po co. Nie rozkręcałem ale wystarczą kolorowe diody.

  • 72. Data: 2009-09-07 18:17:30
    Od: Andrzej Popowski <p...@p...onet.pl>

    Mon, 07 Sep 2009 19:21:52 +0200, Maciek <m...@p...com> pisze:

    >Czy możesz podać źródło tej informacji? Dla uniknięcia błędu - pytam o
    >wizjer w Panasonicu G1.

    http://www.dpreview.com/reviews/panasonicdmcg1/page5
    .asp

    --
    Pozdrawiam,
    Andrzej Popowski

  • 73. Data: 2009-09-07 18:27:49
    Od: Andrzej Popowski <p...@p...onet.pl>

    Mon, 07 Sep 2009 19:37:42 +0200, Maciek <m...@p...com> pisze:

    >Dlatego obok zapytałem kolegę skąd ma informację o rozdzielczości
    >800x600. Że Panasonic jest dość dziwną firmą, to ja wiem.

    Panasonic w swoich danych nie podaje rzeczywistej liczby pikseli:
    "Live View Finder (1,440,000 dots equivalent)"
    http://panasonic.net/avc/lumix/systemcamera/gms/g1/s
    pecifications.html

    Na podstawie opisu konstrukcji w Dpreview wnioskuję, że liczą każdy
    kolor osobno.
    --
    Pozdrawiam,
    Andrzej Popowski

  • 74. Data: 2009-09-07 18:31:41
    Od: Mikolaj Machowski <m...@w...pl>

    dominik napisał:
    > find. The design of the EVF allows for better color and sharpness, and a
    > mind-boggling 180 fps refresh rate."
    [cut]

    > I jak to szybko wiruje w panasie? 60Hz? czyli pełen kolor jest przy 20Hz?

    Pełen refresh to 60fps -> 180fps / 3

    m.
    --
    Agit-prop jest wieczny, zmieniają się tylko słowa.

  • 75. Data: 2009-09-07 19:53:30
    Od: Maciek <m...@p...com>

> [...]
    pecifications.html

    > Na podstawie opisu konstrukcji w Dpreview wnioskuję, że liczą każdy

    W instrukcji serwisowej aparatu jest:
    LCD monitor 460,000 dots
    Viewfinder 1,440,000 dots
    W instrukcji obsługi jest tak samo.

    Zgoda - to nie są identyczne lusterka, jak w DLP ale też lustro, tylko
    przykryte filtrem LCD, sterującym jasnością.

    Wskazany przez Ciebie tekst (o ile to dokładnie ten fragment a nic
    innego nie widzę):

    Compared to conventional LCDs in which the back light is projected
    through RGB filters and into the eye, in LCOS, liquid crystals are
    applied directly to the surface of a silicon chip coated with a highly
    reflective aluminized layer. RGB light is then reflected off this
    surface and into the eye, therefore minimizing overall color loss often
    associated with the low quality of color filters in conventional LCDs.
    This allows the G1's Live Viewfinder to achieve over 90% of the NTSC
    color gamut (this, apparently, is unusually high).

    The G1's single panel display chip shows the red, green and blue
    components in succession (field sequential display) - your brain does
    the combining to produce the full color image.

    Nadal potwierdza moją wersję a nie podział na 3. To jest oświetlenie
    całego czipa kolejno światłem RGB.
    Maciek

  • 76. Data: 2009-09-07 19:55:19
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik Mikolaj Machowski napisał:
    > Pełen refresh to 60fps -> 180fps / 3

    Tu myślałem, że 3 razy mniej :-) ale faktycznie piszą, że jest 60
    pełnokolorowych sekwencji, czyli po 180 błysków kolorowego światła.
    Maciek

  • 77. Data: 2009-09-07 19:56:24
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik Maciek napisał:

    > 60Hz, czyli jak piszesz 20 pełnokolorowych obrazów. Tam nic nie wiruje,
    > bo nie ma po co. Nie rozkręcałem ale wystarczą kolorowe diody.

    Odszczekuję - już kolega obok zacytował ile jest.

  • 78. Data: 2009-09-07 20:05:00
    Od: Andrzej Popowski <p...@p...onet.pl>

    Mon, 07 Sep 2009 21:53:30 +0200, Maciek <m...@p...com> pisze:

    >Nadal potwierdza moją wersję a nie podział na 3. To jest oświetlenie
    >całego czipa kolejno światłem RGB.

    http://en.lmgtfy.com/?q=DMC-G1+EVF+%22800+x+600%22

    :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Andrzej Popowski

  • 79. Data: 2009-09-07 21:04:29
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Maciek wrote:
    > Tu myślałem, że 3 razy mniej :-) ale faktycznie piszą, że jest 60
    > pełnokolorowych sekwencji, czyli po 180 błysków kolorowego światła.

    A to całkiem fajnie, chociaż wolałbym jednak 1,4M pikseli a nie dots :)
    hihi :)

    d.

  • 80. Data: 2009-09-08 17:33:44
    Od: Maciek <m...@p...com>

    > http://en.lmgtfy.com/?q=DMC-G1+EVF+%22800+x+600%22
    >
    > :-)

    O, to jest już szczegółowy opis. Podaję bezpośredni link dla potomnych:
    http://www.imaging-resource.com/PRODS/DMCG1/DMCG1PRE
    VIEW.HTM
    Na DPreview tego tak nie opisali.
    Faktycznie - 800x600. Zwracam honor.
    Znaczy bezczelnie łżą nawet w instrukcji serwisowej, zwykle niedostępnej
    dla przeciętnego użytkownika.
    Maciek