  • 11. Data: 2010-06-09 11:00:51
    Temat: Re: GTS - przegięcie w kwestii voip
    Od: "Cezar" <c...@B...pl>

    "Andrzej 'The Undefined' Dopierała" <u...@p...org> wrote in
    message news:slrni0upcf.19u.undefine@uc.aramin.one.pl...

    > sugerujesz ze sprzedaz samochodu za 100k z marza 5% to "zaden interes"?

    Nie!
    Sugeruje ze nie sprzedanie samochodu za 100k i zostanie z nim na parkingu to
    moze byc zabojstwo dla niejednego dealera. (oczywiscie zakladam ze ow dealer
    zaplacil za samochod producentowi)

    c.

  • 12. Data: 2010-06-09 11:18:36
    Od: Andrzej 'The Undefined' Dopierała <u...@p...org>

> [...]
    > moze byc zabojstwo dla niejednego dealera. (oczywiscie zakladam ze ow dealer
    Tylko ze lacz sie nie kupuje za bardzo na zapas.
    Do tego sprzedajac powiedzmy 0.5gbit gts nie poleci od razu dokupic 0.5gbit na
    swoich laczach X,Y,Z. A jak klient z 0.5gbit odejdzie, to nie ma od razu
    problemu ze tutaj stoi sobie 0.5gbit na parkingu i czeka.

    --
    Andrzej 'The Undefined' Dopierała
    HomePage: http://andrzej.dopierala.name/

  • 13. Data: 2010-06-09 11:24:35
    Od: Marcin Kocur <m...@g...com.wytnij>

    Osoba Paweł Rohde napisała na pl.internet.polip:

    > Na ścianie ze dwie tablice z rozrysowanymi planami sieci
    > Multimo i właściwie odchodziłem bo primo zmienił się handlowiec
    > secundo nowy handlowiec miał w gałkach ocznych napis Multimo i nie
    > ważne, że gada z klientem na kilka k PLN.

    A to ciekawe. Pamiętam jeszcze, że jak multimo zaczynało to wysyłali
    listy z naklejonymi znaczkami pocztowymi. Na blogu chwalili się też, że
    na początku mieli atramentową drukarkę z HP chyba do wystawiania
    faktur. A teraz sprzedali firmę i zrobili z niej kolejnego klienta
    biznesowego swojej sieci.

    A co do planów sieci multimo, wszyscy podłączeni są po prostu do brasa z
    Warszawy i stamtąd dopiero net leci dalej. Chyba te plany nie
    wypaliły...

    Marcin Kocur

  • 14. Data: 2010-06-09 12:28:52
    Od: "Zboj" <z...@m...dot.pl>

> [...]
    > swoich laczach X,Y,Z. A jak klient z 0.5gbit odejdzie, to nie ma od razu
    > problemu ze tutaj stoi sobie 0.5gbit na parkingu i czeka.

    Nie no bzdura. :-) Sprzedanie tych 0.5 G pracuje. Zazwyczaj jest zresztą z
    tym lojalka, która ma amortyzować koszty. Jak klient odchodzi, to swoją kasę
    już zostawił w firmie przez czas trwania umowy. Nikt nic nie traci, co
    najwyżej nie zarabia dalej, póki rury nei sprzda od nowa... GTS najczęściej
    wtedy sprzedawał to samo z nową lojalką i wysoką instalacją. Nawet, jeśli
    przenosił sprzęt od jednego klienta do drugiego. Faktyczne koszty, to montaż
    sprzętu w nowej lokalizacji, ale uzasadnienia - jak dla zupełnie nowych
    inwestycji.

    Kuriozum była sytuacja, gdy w wyniku overbookingu w jednym węźle nie
    realizowali usługi w 100%, więc przewalili na klientów koszty doposażenia
    węzła, by był w stanie... realizować kontrakty. Równocześnie odrzucali
    reklamacje. Ot - GTS.

    --
    ---
    Zboj (Piotr Marciniak)

  • 15. Data: 2010-06-09 16:39:13
    Od: Marcin Kuczera <m...@l...usun-to.pl>

    Andrzej 'The Undefined' Dopierała wrote:
    > jezeli "interes zaden" to dlaczego "ryzyko odejscia bolesne"?

    a wiesz co jest istotne dla handlowca ? obroty jakie wykręca.
    Często marża jest nieistotna i nawet nie jest jej świadom. A jak taki
    klient na kilkanaście/kilkadziesiąt kpln odpadnie, to boli - a
    dokładniej boli najbardziej handlowca.

    Chociaż - może dla wielkich operatorów przewalających dziesiątki
    gigabitów to jednak jest dobry interes ? W końcu takiego dodatkowego
    +0.5Gbit/s nawet nie zauważą... do tego sprzedadzą te same pasmo 2x, raz
    ssaczą, drugi popychaczom ;)

    Marcin

  • 16. Data: 2010-06-09 23:10:38
    Temat: Re: GTS - przegiecie w kwestii voip
    Od: Andrzej 'The Undefined' Dopierała <u...@p...org>

    Dnia 09.06.2010 Zboj <z...@m...dot.pl> napisał/a:

    > Nie no bzdura. :-) Sprzedanie tych 0.5 G pracuje.
    Tego nie kwestionuje.
    Ino - 10G pracuje tym bardziej.

    A lacze to nie jest auto ktore trzeba sprzedac. A jak nie teraz, to sie obnizy
    cene o 10% i za rok sprzeda.