  • Data: 2013-01-06 23:24:44
    Temat: Re: Gdzie tu prewencja?
    Od: R2r <b...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2013-01-06 21:14, LEPEK pisze:
    > [...] przy pierwszym znaku ograniczenia
    > prędkości (dajmy na to 110 km/h) mieli właśnie taką prędkość, a potem
    > jadąc na luzie trafia się mniej więcej w następne ograniczenia - brak
    > gwałtownego hamowania i wyprzedzania. Po to stoją tam te ograniczenia.
    > Fotoradar niejako "wzmacnia przekaz" tych ograniczeń ;)
    Nie masz racji. Postaram się przy najbliższej okazji w miarę dokładnie
    podać Ci jak to się nie zgadza.
    Napiszę - póki co z pamięci - o bramkach na A2 z kierunku Poznań pod
    Strykowem (w obie strony sytuacja wygląda bardzo podobnie), przez które
    zdarza mi się przejeżdżać dość często. Zwykle przed pierwszym
    ograniczeniem (110) wyłączam tempomat i na miejscu tego znaku mam ok.
    110. Samochód jedzie dalej nie na luzie ale na biegu i bez gazu czyli
    hamuje silnikiem. Później jest 70, do którego już muszę dohamować po
    czym już trzeba wrzucić sprzęgło i dotelepać się do miejsca gdzie stoi
    40 i fotoradar na luzie, znowu dohamowując do tych 40. Od tego miejsca
    do bramki czy nawet końca kolejki z trzema, czterema samochodami nie ma
    mowy aby dojechać rozpędem - trzeba wrzucić bieg i dodać nieco siły
    pojazdowi.
    Tak więc wybacz, ale fotoradar w tym miejscu (na szczęście do tej pory
    żaden na omawianych bramkach nie był czynny, ale to chyba tylko kwestia
    czasu, tym bardziej, że zdarzały się już za fotoradarem polowania
    policji z nieoznakowanego Passata) może być co najwyżej dobrym
    narzędziem do koszenia kasy ale z pewnością nie czymś, co poprawia
    bezpieczeństwo.

    --
    Pozdrawiam. Artur.
    __