eGospodarka.plGrupypl.comp.pecetGeforce 8800GTX, artefakty - przyczyny i ewentualne "naprawy"? › Re: Geforce 8800GTX, artefakty - przyczyny i ewentualne "naprawy"?
  • Data: 2020-02-06 00:47:14
    Temat: Re: Geforce 8800GTX, artefakty - przyczyny i ewentualne "naprawy"?
    Od: Uncle Pete <4...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2020-02-05 23:27, m...@s...com wrote:
    > Witam!
    >
    > Wpadł w moje ręce wiekowy (2006-8) Dell XPS serii 700 w epickiej
    > (zwłaszcza wagowo - 25kg!) obudowie. Wnętrze fabryczne, oryginalna
    > płyta BTX z jakimś C2D i Geforce 8800GTX. Płytę główną uruchomiłem,
    > grafika też działa, ale od pierwszych ekranów wyświetla artefakty w
    > postaci czarnych kropek w trybie graficznym, poszarpanych znaków w
    > miejsce niektórych liter w trybie tekstowym.
    >
    > Co może być przyczyną? Starość? Przegrzanie? Przetaktowanie za bardzo
    > i zostawienie na takich ustawieniach? Wszystko na raz?

> [...]

    Na podstawie usterek, które miałem - spróbuj obniżyć taktowanie pamięci
    karty graficznej, nawet poniżej nominalnego. Kiedyś miałem kartę, która
    siała artefaktami, pomogło obniżenie częstotliwości taktowania pamięci o
    jakieś 10%. Jeden raz miałem w ogóle dziwną przypadłość - artefakty,
    które przewijały się razem z obrazem (co wskazywałoby na jakąś usterkę
    karty), okazały się skutkiem złego kontaktu w gnieździe DVI monitora. W
    tak starym sprzęcie mogą być także problemy z kondensatorami
    elektrolitycznymi.