    From: Myjk <m...@n...op.pl>
    Subject: Re: Geneza fiflaków na przejściu dla pieszych
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Sender: Myjk <>
    Date: Thu, 14 Mar 2013 11:26:19 +0100

    Thu, 14 Mar 2013 08:03:58 +0100, J.F.

    > Naprawde ?

    Sprawdź sam. :P

    > A tak mi cos chodzi po glowie ze do Unii wstapili stosunkowo
    > pozno i ta pozycja to od niedawna i za unijne pieniadze :-)

    Zaczęli się rozbudowywać po IIWŚ, EU nie
    miała tam nic do roboty w tej kwestii.

    > Ta, szczegolnie z glebi Francji, TGV nie przegonisz :-)

    Mają, niespodzianka, najwięcej szybkich sieci (vide TGV) w EU, są w tej
    materii drudzy na świecie. Chcesz powiedzieć, że nikt z tego nie korzysta i
    woli się telepać samochodem przez cały kraj?

    > Nie badz naiwny - mandaty wysokie :-)

    Robisz sobie żarty, a takie rzeczy mają ogromne znaczenie. Ja sam nie widzę
    powodu, aby puszczać od strzału każdego jednego pieszego kosztem
    zatrzymywania 50-100 pojazdów. Niby to wysiłku kierowcę nie kosztuje, ale
    żeby potem przywrócić płynność ruchu, to jest spory problem (zwłaszcza
    patrząc na naszych kierowców i ruszanie ze świateł).

    Sam, będąc pieszym, zawsze staję dalej od przejścia i czekam aż się nie
    zrobi więcej luzu lub większa dziura. Oczywiście miło jest jak ktoś się
    zatrzyma, ale mimo tego nie czuję się wtedy jak na zielonym świetle -- co
    tutaj sugerują niektórzy -- i uważam NA SIEBIE, zwyczajnie nie ufając
    innym. I to nie jest jakaś złośliwa nieufność bo uznaję wszystkich
    kierowców za skończonych debili czy buraków, tylko za omylnych ludzi.

    > No, akurat to zdarzenie to na oko duze miasto.
    > Moze i droga krajowa, ale to i w Hiszpanii wyglada podobnie.

    Nic to nie zmienia. Mają więcej dróg, ruch jest lepiej rozłożony niż u nas.
    Oczywiście mentalność motoryzacyjną, a może i przepisy (przyznaję, nie
    wiem), mają inne. My mamy jakie mamy i uważam, że nie są złe jak na nasze
    warunki. Kwestia tylko, żeby wszyscy się stosowali.

    --
    Pozdor Myjk