    From: "Pszemol" <P...@P...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Glazura na tarczach hamulcowych
    Date: Sat, 15 Jul 2017 20:11:19 -0500

    "laisar" <k...@o...pl> wrote in message
    news:1a34a062-da22-4060-bdab-3eb1425f9109@googlegrou
    ps.com...

    > Sprawdzenie w stojącym aucie lub w czasie co najwyżej krótkiej przejażdżki
    > czy "glazurę" da się usunąć byłoby w porządku. Piszesz jednak, że samochód
    > jest "sporo rozjeżdżony od końca maja" - i cały czas bardzo słabo hamuje.
    > A to już jest bardzo źle, bo nawet przy głupich 30 km/h można zrobić komuś
    > poważną szkodę...

    Ach, teraz rozumiem o co Ci chodziło.... masz rację.

    Jeżdzę od maja bo miałem nadzieję że właśnie zeszlifuję rdzę
    ale niestety postępu nie zauważyłem, więc biorę się już za robotę.

    Przody zrobione, udało się bez rozbierania zacisków, tłoczki
    ładnie się chowają - z tyłami będzie gorzej bo przy zdejmowaniu
    zasiedziałego zacisku z lewej strony dziabnąłem osłonkę
    gumową tłoczka i muszę teraz ją wymienić - shit happens :-)

    Swoją drogą, czy tą osłonkę da się wymienić bez wyjmowania
    tłoczka z zacisku? Obawiam się, że nie da się.

    > Drap, szlifuj, tocz, wymieniaj - obojętnie, tylko dopóki
    > tego nie zrobisz to daj se spokój z jeżdżeniem autem bez
    > sprawnych hamulców.

    Dobrze, Wuju Dobra Rada :-))

    Co do glazury, to na wyjętej tarczy spróbowałem potrzeć
    papierem ściernym - po kilkudziesięciu sekundach tarcia
    zaczęła się rozjaśniać i z czarnego koloru robić ruda. Jakby tą
    glazurą była przykryta rdza na tarczy. Dopiero po następnych
    kilkudziesięciu sekundach zaczęła wychodzić spod rdzy
    nierówna warstwa metaliczna tarczy. Myślę, że gdyb te
    tarcze były nieuszkodzone zjechanymi klockami to byłyby
    do odzyskania i glazura do starcia tym kółkiem od 3M.