    From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Gmail mnie nie kocha...
    Date: Fri, 4 Oct 2019 22:46:05 +0200

    "Eneuel Leszek Ciszewski" 5d975f80$0$512$6...@n...neostrada.pl

    > Nie mogę sprawdzić, ile razy przywędrowało potwierdzenie
    > ustawienia ,,mniej bezpiecznych'', bo alerty itp. kasuję
    > tak szybko, jak zdołam... (do kont via WWW mam i miałem
    > dostęp nieskrępowany, jeśli nie liczyć traconego czasu)

    Ale akurat nie skasowałem z belki w telefonie.

    Na belce zostało (między innymi) info o przywędrowaniu m@ila
    informującego o udzieleniu pozwolenia (udzieliłem świadomie)
    do konta DCB a po tym udzieleniu (jest godzina tegoż m@ila)
    konto DCB nadal (w około 8 godzin po godzinie z belki) nie
    dało się spenetrować via POP z innego (nazwijmy go 'krętym')
    komputera.

    Być może podawałem złe hasło, ale jest to mało prawdopodobne.
    (co wyjaśniam niżej)

    Teraz (po kolejnych kilku godzinach) zalogowałem się, ale
    z innego (nazwijmy go 'pogodnym') komputera, więc istnieje
    prawdopodobieństwo tego, że hasło na komputerze krętym jest
    bądź było złe...

    Jest bądź było -- nieudane logowanie OE skutkuje pytaniem
    o hasło i login a podane palcami informacje są zapisywane
    przez OE...

    - Na komputerze pogodnym, z którego teraz zalogowałem się jest
    hasło takie, jakie było na koncie DCB od początku istnienia
    tego konta.

    - Próba zmiany hasła innych kont (DK i DC) GMail na takie, które
    niedawno było użyte dla tych kont zakończyła się niedowidzeniem,
    więc być może i tutaj (w wypadku DCB) nie mógłbym zmienić hasła
    na takie, jakie było kiedyś na DCB, zatem być może hasło konta
    DCB nie zostało zmienione od czasu powstania konta DCB.

    - Nie pamiętam, bym zmieniał hasło do DCB. (skupiłem ;) się
    na DC i DK oraz na testowym, utworzonym celowo teraz)

    Powyższe wskazuje na to, iż prawdopodobnie na krętym komputerze
    podawałem dziś (około 15 czy 16 godziny) hasło poprawne także do
    POP, choć nie zalogowałem się do DCB via OE.

    -=-

    Hasła do kont zapisane w OE czytam rewelacyjnym programem
    zdejmującym gwiazdom majtki a tak przeczytane hasła wpisuję
    za pomocą ^V -- co skutecznie zmniejsza obłędność.

    -=-

    Reasumując:

    IMO ogólnie problem braku dostępu do kont via POP/SMTP i IMAP
    nie leżał w braku dostępu do aplikacji niebezpiecznych, czy
    raczej -- nie leżał tylko w tym braku.

    Dostęp do kont straciłem niemal jednocześnie do niemal wszystkich
    na GMail -- wszystkich poza jednym (e...@g...com) i raczej nie
    było to (stracenie) związane z użyciem OE, gdyż OE od jakiegoś czasu
    nie był używany ani na pogodnym, ani na Krętym komputerze do
    m@ilowania z uwagi na cos w rodzaju ,,przerwy technicznej''...
    (porządkowania DBXów)

    Nie wiem, czy inne m@ilery są bezpieczne wg Google czy nie są,
    ale przetestowałem w tych paru dniach kilka m@ilerów -- i one
    także nie chciały po POP/SMTP i/lub IMAP dobrać się do moich
    kont na GMail...

    Między innymi sprawdziłem Pegasusa -- niechże koń (choćby
    skrzydlaty) kopie się z koniem, czyli gigantem GMail. ;)

    Czy GMail oznacza GigantaM@ilowego? ;)

    -=-

    IMO zostało jeszcze jedno ,,średnie'' -- nazwę je DS. ;)
    Na razie nie mam z nim kontaktu via POP/SMTP z pogodnego.
    Nie wiem, jak z krętym, ale chyba też nie mam.

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

    Postscriptum: Rozważania me doprowadziły mnie do stwierdzenia, ;)
    iż chyba Gogle nie kocha mojej matki, gdyż mnie
    krzywdy m@ilowej nie uczynił... ;) Matki chyba nie kocha też
    kur-ier, choć życzył zdrowia... Przygodę z kur_ierem opisać
    zamierzam osobno...

    -=-

    Już po napisaniu m@ila przywędrowało mi do głowy...
    Hasło do DCB nie było zmieniane od stycznia któregoś roku...
    (tak głosi GMail -- od 23 stycznia, ale nie wiem, od którego roku)

    IMO odpada pomyłka hasła na krętym komputerze...
    Czyli najprawdopodobniej:

    - w wiele godzin po odebraniu infa o zezwoleniu na mniej
    bezpieczne (czy jak się to nazywa) nie mogłem zalogować
    się via POP/SMTP

    -=-

    Dostęp do ostatniego (DS) konta też odzyskałem...
    Ale jakoś dziwnie, bo ściągnęły się tylko mW@ile
    dzisiejsze i wczorajsze -- brak masy innych. Być
    może omyłkowo włączyłem ,,POP od dziś'' -- raczej
    mało prawdopodobne, gdyż jeśli już dawałem na
    którymś koncie, to dawałem ,,POP od początku''...