  • 31. Data: 2014-05-06 14:01:38
    Temat: Re: Gotowa przetwornica 12 V -> 230 V
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Grejon" <g...@g...com> wrote in message
    news:lk9vj0$evv$1@usenet.news.interia.pl...

    > Hmmm... uchwyt na kubek?

    > Chyba w wielu autach z tej epoki nie było.

    W passatach, audicach i beemwicach z tej epoki były...
    Tylko fiat to czipasna firma i na wszystkim oszczędza.

    W ojca Pandzie nawet gniazda do zapalniczki nie ma
    i nie idzie naładować sobie telefonu w aucie w czasie
    długiej podróży, nie mówiąc już o takiej przetwornicy...

  • 32. Data: 2014-05-06 14:04:09
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "PeJot" <P...@m...pl> wrote in message

    > http://www.modecom.pl/mc-r015/przetwornice/zasilanie
    /

    No widzisz... :-)
    Tylko że z tego co liczę jest ciut droższa niż ta z amazon.de

    > U mnie miejsca na kubki są, ale przewiduję stacjonowanie
    > przetwornicy w bagażniku, skąd też będzie zasilana.

    A jeśli tak, to tymbardziej kupiłbym taką o większej mocy
    a kształt się już wtedy w ogóle nie liczy, nawet lepiej jak
    będzie prostopadłościan a nie walec bo się toczyć nie będzie
    w czasie jazdy na zakrętach :-)

  • 33. Data: 2014-05-06 14:06:46
    Od: Grejon <g...@g...com>

    W dniu 2014-05-06 14:01, Pszemol pisze:

    > W passatach, audicach i beemwicach z tej epoki były...
    > Tylko fiat to czipasna firma i na wszystkim oszczędza.

    http://www.motofakty.pl/artykul/volkswagen-passat-b3
    -1988-93-r.html

    Passat B3 po liftingu. Widzisz gdzieś uchwyt?

    http://s1.blomedia.pl/autokult.pl/images/2012/03/Aud
    i-80-Wnetrze.jpg
    Tu z kolei Audi 80.

    Pamiętaj, że Polonez to jest konstrukcja z początku lat 80 jak nie
    starsza...

    > W ojca Pandzie nawet gniazda do zapalniczki nie ma

    Obawiam się, że nie Fiat tu zaoszczędził tylko skąpy właściciel.

    --
    Grzegorz Jońca
    Green Trafic 140 dCi

  • 34. Data: 2014-05-06 15:15:44
    Od: "WOJO" <s...@a...unknown.hehe>

    > Obawiam się, że nie Fiat tu zaoszczędził tylko skąpy właściciel.
    Jaaasne.
    Są pewne firmy, które za takie wypasione gadżety, jak gniazdo zapalniczki
    czy dojazdówka, nie mówiąc o pełnowymiarowym kole zapasowym,
    każą sobie słono płacić.
    Kiedyś szukałem jakiegoś rozwiązania do jazdy. Z ciekawości pobawiłem się
    konfiguratorem którejś z firm (skoda?).
    Moje zdziwienie było wielkie, gdy okazało się, że wartość dodatków podwoiła
    cenę podstawowego modelu.
    :)
    Pozdrawiam.
    WOJO

  • 35. Data: 2014-05-06 17:40:48
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "WOJO" napisał w wiadomości
> [...]
    >się konfiguratorem którejś z firm (skoda?).
    >Moje zdziwienie było wielkie, gdy okazało się, że wartość dodatków

    Ale to akurat typowe zjawisko. Cena podstawowa musi byc na tyle niska,
    zeby przyciagnac klienta reklamą, a jak zacznie sobie dobierac dobre
    auto, to cena rosnie. Bo w podstawie jest nazwa bez silnika, bez klimy
    itd. Choc juz z ABS ..

    Choc trzeba przyznac "drozsze modele" nawet w podstawie maja dosc
    przyzwoite parametry.

    Gdzies tam jeszcze sie kryja polskie przepisy i 18% akcyzy na silniki
    ponad 2 litry - powiedzmy ze 1.9 wydaje ci sie za slaby i chcesz 2.2
    ... a tu cale auto 18% drozsze..

    J.

  • 36. Data: 2014-05-06 19:50:24
    Od: Marek Wodzinski <m...@O...mamy.to>

    On 05/03/2014 04:10 PM, Zachariasz Dorożyński wrote:
    > Ale na dłuższą metę pracy z prądami rozładowania jakie potrzebuje przetwornica
    100W lub większa nie zniesie. Dlatego u mnie jak działa przetwornica 100W i daje prąd
    do zasilania urządzeń to pracuje silnik wysokoprężny 2,5 litra pojemności i kotłuje z
    litr ropy na godzinę. Chętnie bym zamienił ten system zasilania na agregat, ale z
    agregatami 100 czy 150W się nie spotkałem.

    Niech zgadnę. Przetwornicę zasilasz z gniazda zapalniczki?

    Pozdrawiam

    Marek
    Jean-Baptiste Emmanuel Zorg

  • 37. Data: 2014-05-07 07:08:01
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Marek Wodzinski" <m...@O...mamy.to> wrote in message

    > Niech zgadnę. Przetwornicę zasilasz z gniazda zapalniczki?

    Jesteś Marku niezwykle przenikliwy :-) Jak na to wpadłeś?

  • 38. Data: 2014-05-07 07:16:28
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

> [...]
    i-80-Wnetrze.jpg
    > Tu z kolei Audi 80.
    >
    > Pamiętaj, że Polonez to jest konstrukcja z początku lat 80 jak nie

    Tu widzę:
    https://lh6.googleusercontent.com/--CLw87NUnpk/Tlkxb
    r3aWtI/AAAAAAAAGLM/cCR7iMtOu70/s1200/DSC03080.JPG

    > Obawiam się, że nie Fiat tu zaoszczędził tylko skąpy właściciel.

    Sorki, ale w dzisiejszych czasach żeby próbować sprzedawać
    auto któremu brakuje tak podstawowego gniazda jak zasilanie
    uniwersalne 12V w standardowej wersji to jest skompstwo Fiata.

  • 39. Data: 2014-05-07 09:36:42
    Od: Grejon <g...@g...com>

    W dniu 2014-05-07 07:16, Pszemol pisze:

    > Tu widzę:
    > https://lh6.googleusercontent.com/--CLw87NUnpk/Tlkxb
    r3aWtI/AAAAAAAAGLM/cCR7iMtOu70/s1200/DSC03080.JPG

    Przecież to nie jest uchwyt montowany fabrycznie.

    --
    Grzegorz Jońca
    Green Trafic 140 dCi

  • 40. Data: 2014-05-08 00:13:57
    Od: Marek Wodzinski <m...@O...mamy.to>

    On 05/07/2014 07:08 AM, Pszemol wrote:
    > "Marek Wodzinski" <m...@O...mamy.to> wrote in message

    > Jesteś Marku niezwykle przenikliwy :-) Jak na to wpadłeś?

    Jak pomyślisz chwilę, to nie było takie bezsensowne, bo warianty
    dlaczego to mu źle działa są co najmniej dwa. Zależne głównie właśnie od
    tej zapalniczki. Ale ten jest bardziej prawdopodobny :-)
    To było takie pytanie upewniające się i jednocześnie podpowiedź gdzie
    szukać problemu.

    Też kiedyś tak podłączałem przetwornicę. I też w pełni można ją było
    obciązyć tylko z pracującym silnikiem.
    Ale nie obwiniałem akumulatora o to :-)

    Instalacja 'zapalniczki' po prostu nie nadaje się do takich prądów, bo
    spadek napięcia jest rzędu 3V przy 5A (przynajmniej u mnie w aucie), a
    tego zabezpieczenia przetwornic nie lubią.
    To samo miałem z ładowarką - nie mogłem z zapalniczki pociągnąć więcej
    niż 3A, bo zaczynało działać zabezpieczenie (spadek napięcia poniżej 10V).

    Oczywiście ładowarka jak i przetwornica podłączona bezpośrednio pod
    akumulator już nie potrzebują włączonego silnika i mogą ciągnąć tyle
    prądu ile zapragną.

    Jeżeli jednak podłączałby to bezpośrednio pod akumulator, to właściwie
    powinien go już wymienić na nowy :-)

    Jako ciekawostkę doboru okablowania przez producenta mogę powiedzieć, że
    poprzedni właściciel mojego samochodu wstawił żarówki 100W na przód. W
    ramach porządków po 'patentach' wstawiłem najpierw zamiast jednej
    normalną 55W i ... świeciła jaśniej od tej drugiej 100W :-)
    Wymieniłem oczywiście obie i jest widocznie lepiej. Za duże spadki
    napięcia na instalacji były, żeby te 100W mogło zadziałać poprawnie.