  • 11. Data: 2019-08-06 23:48:42
    Temat: Re: Grecja - wypozyczalnia i papiery
    Od: RadoslawF <u...@d...invalid>

    W dniu 2019-08-06 o 22:02, heby pisze:

    > Z lewej strony, taka kula. Takie miejsce że trzeba tracić czas na
    > zerkanie w lewy dolny róg dekoncentrując się. I przymocować do tego
    > czegoś typowego uchwytu też nie dałem rady, nijak nie da się zaczepić.
    >
    > Ot, wpuszczono absolwenta jakiegoś kierunku artystycznego ze sraczką
    > designerską i masz zamiast funkcjonalnie to artystycznie. Strach
    > pomyśleć co będzie jak samochód zaprojektują w Apple.

    To akurat wiadomo.
    Nie będzie przełączników tylko ekran dotykowy zbliżający się
    wymiarami do powierzchni szyby przedniej.

    Pozdrawiam

  • 12. Data: 2019-08-06 23:50:24
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > designerską i masz zamiast funkcjonalnie to artystycznie. Strach
    > pomyśleć co będzie jak samochód zaprojektują w Apple.

    Ciesz się że nie jeździsz nocą. Swiatła pozycyjne u greków nie działają.
    Tam się żarówek nie wymienia. Motocykle jadą środkiem drogi i
    zapierdalają. Im ciemniej tym szybciej. Policja drogowa, jak pisałeś nie
    istnieje. Nie wiem czy w ogóle mają jakieś bloczki mandatowe. Drogi
    często prowadzą donikąd. Koniec i kropka :)

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>

  • 13. Data: 2019-08-07 02:24:37
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2019-08-06 21:40, heby wrote:
    [...]
    > ... tym bardziej że grecki tylko w teorii przypomina cyrylicę.To chyba dlatego, że
    w Grecji używają alfabetu greckiego, a nie
    cyrylicy. :-D

  • 14. Data: 2019-08-07 08:24:02
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 07/08/2019 02:24, JDX wrote:

    To chyba dlatego, że w Grecji używają alfabetu greckiego, a nie
    cyrylicy. :-D

    Który jest łudząco podobny do czasu aż trafiasz na thetę i przecięny
    60latek, pewny siebie bo uczył się rosyjskiego lat naście, zacina się.

    Kilka razy znalazłem się w sytuacji kiedy ktoś bredził o tym że jak się
    zna "ruski" to się łatwo czyta grekę. No więc nie, potrafie przeczytać
    faktycznie z połowę nazw bez problemu, ale pojawiają się małe litery
    greckie (na drogowskazach to codzienność) i lekka dupa. Pomaga znajomość
    fizyki...

  • 15. Data: 2019-08-07 08:25:02
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 06/08/2019 23:48, RadoslawF wrote:
    > To akurat wiadomo.
    > Nie będzie przełączników tylko ekran dotykowy zbliżający się
    > wymiarami do powierzchni szyby przedniej.

    To już serdecznie współczuję.

  • 16. Data: 2019-08-07 08:35:35
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 06/08/2019 23:50, LordBluzg(R) wrote:
    > Ciesz się że nie jeździsz nocą. Swiatła pozycyjne u greków nie działają.

    Działają za to kierunkowskazy. To swoją drogą genialny wynalazek.
    Włączasz i znikają wszystkie przepisy. Zakaz zatrzymywania się, wjazd w
    drogą jednokierunkową, zakaz wjazdu. Genialnie ułatwia życie.

    > Tam się żarówek nie wymienia.

    Na wyspie w sezonie 80% kierowców to wypożyczone autka przez anglików,
    polaków, czechów i węgrów. Więc świeci. Jak jest na kontynencie nie wiem.

    > Motocykle jadą środkiem drogi i
    > zapierdalają.

    Z tymi skuterkami to w ogóle ciekawa sprawa. Idę o zakład że wielu
    kierowców, może nawet z połowa, nie ma prawa jazdy. Mówie o tyrystach,
    ale też w jakimś stopniu o lokalsach. Ścinanie zakrętów, jazda środkiem,
    wyprzedzanie po prawej jak akurat skręcasz w prawo i milion innych
    zachowań które nie tylko są niebezpieczne ale nie wchodzą w zakres
    odruchów ludzi mający prawko i poruszających się na codzień za jego pomocą.

  • 17. Data: 2019-08-07 08:54:49
    Od: p...@g...com

[...]

    liczba trupow na mln mieszkańców z czegoś wynika :-)

    ?????? (Elláda) 69
    Polska 75
    România 99

  • 18. Data: 2019-08-07 09:01:00
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2019-08-07 08:24, heby wrote:

> [...]
    >
    > Który jest łudząco podobny do czasu aż trafiasz na thetę i przecięny
    > 60latek, pewny siebie bo uczył się rosyjskiego lat naście, zacina się.
    Do 60 jeszcze trochę mi brakuje, ale ruski do głowy mi wciskano i to
    jest chyba pierwszy raz gdy słyszę o podobieństwach alfabetu greckiego i
    cyrylicy, o łudzącym podobieństwie nie wspominając. :-) Chociaż niby
    cyrylica z greki się wywodzi. Ale alfabet łaciński też. :-)

    > Pomaga znajomość fizyki...
    Ano.

  • 19. Data: 2019-08-07 09:26:24
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 07/08/2019 09:01, JDX wrote:
    > Do 60 jeszcze trochę mi brakuje, ale ruski do głowy mi wciskano i to
    > jest chyba pierwszy raz gdy słyszę o podobieństwach alfabetu greckiego i
    > cyrylicy, o łudzącym podobieństwie nie wspominając. :-)

    Istnieją takie jak choćby B->W Pi->P, H->I, P->R, Fi->F, X->CH itd.
    Problemem ludzi którzy tak twierdzą jest nie zauważanie masy innych
    literek których w cyrylicy nie ma oraz stosowanie przez greków różnych
    znaków dekoracyjnie jak Omega<->O. Co z resztą u nas też isnieje jak
    u<->ó ;)

    > Chociaż niby
    > cyrylica z greki się wywodzi. Ale alfabet łaciński też. :-)

    Łaciński ma kilka liter o podobnym kształcie, ale nie zawsze opisuje te
    same dzwięki.

    Tak czy inaczej nawet znajomość rosyskiego niewiele się przydaje kiedy
    czytamy drogowskazy, pisane są małymi literami.

  • 20. Data: 2019-08-07 12:37:04
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
    On 2019-08-06 21:40, heby wrote:
    [...]
    >To chyba dlatego, że w Grecji używają alfabetu greckiego, a nie
    cyrylicy. :-D

    Ale pewne podobienstwa sa, chocby w nazwie wyspy
    ????????
    https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%96%CE%AC%CE%BA%CF%
    85%CE%BD%CE%B8%CE%BF%CF%82

    Fakt, ze warto by sie zapoznac z greckim alfabetem przed wyjazdem ...
    ale tylu zagranicznych turystow tam jezdzi, a pewnie zaden nie rzuca
    :-)

    J.